Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Te weinig kracht MH Furia schakel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1078 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61968 - Te weinig kracht MH Furia schakel
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 18-6-2010 18:28 Print reply

Posts: 5285
Ja dat moet je ook niet doen. Kijk nou maar eens ff naar hoe groot je squish is, dan praten we wel verder.
 
Niekjes 18-6-2010 18:46 Print reply
Posts: 38
ok ik heb dat stukje tin erin gedouwd en aan het vliegwiel gedraaid maar als ik hem eruit haal zie ik geen verandering... hoe ver moet hij erin? en de afstand van het puntje van de bougie tot het toppunt van de zuiger is 5mm
 
BenjaminDG 18-6-2010 18:58 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
ok ik heb dat stukje tin erin gedouwd en aan het vliegwiel gedraaid maar als ik hem eruit haal zie ik geen verandering... hoe ver moet hij erin? en de afstand van het puntje van de bougie tot het toppunt van de zuiger is 5mm


Stukje tin moet tot tegen de cilinderwand geduwt worden.

Vijs je cilinderkop eraf, dan neem je een blokje kneedklei en spreid je dat over de zuiger (ongeveer 2-3mm dik zodat je zeker weet dat het word samengeperst). Vijs nu je cilinderkop er weer op en kick hem een paar keer.

Vijs daarna je cilinderkop eraf en meet de dikte van dat klei blokje aan de randen d.m.v een meetlaat er naast te houden.

Dan krijg je al een indicatie of je squish te groot is of niet.

Deze methode doe je als je met het stukje tin geen verandering in de dikte ziet.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-6-2010 om 19:00 uur.
 
Vlaanderen vrij!
.luuk 18-6-2010 19:41 Print reply

Posts: 1483
een meetlat... beter fix je even een schuifmaat.

 
BenjaminDG 18-6-2010 19:45 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .LUUK
een meetlat... beter fix je even een schuifmaat.



Die methode is gewoon een snelle indicatie of als je wilt wachten tot het uitgehard is kun je inderdaad een schuifmaat gebruiken.


 
Vlaanderen vrij!
Niekjes 19-6-2010 22:50 Print reply
Posts: 38
ja jongens jullie hadden het allemaal keihard fout, de cillinderkop was gewoon te groot. het is nu opgelost, alleen nog nieuwe pakkingen erop dan is het goed, weet iemand trouwens hoeveel zon ding ongeveer hoort te verbruiken?
 
BenjaminDG 19-6-2010 22:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
ja jongens jullie hadden het allemaal keihard fout, de cillinderkop was gewoon te groot. het is nu opgelost, alleen nog nieuwe pakkingen erop dan is het goed, weet iemand trouwens hoeveel zon ding ongeveer hoort te verbruiken?


Tja wij wel in de eerste plaats vanuit dat je bestaande cilinderkop en cilinder bedoelt zijn voor dezelfde cc's

verbruik is ongeveer 3-4 l/100 km, maximum 5.

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-6-2010 om 22:51 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Niekjes 19-6-2010 22:54 Print reply
Posts: 38
hij had blijkbaar eerst een 70 cc cillinder, er zat ook eerst 21mm carburateur op enzo... hier kwam ik pas vandaag achter...
 
_3s_ 19-6-2010 23:03 Print reply

Posts: 899
gewoon terug 70cc op knallen dus, gedaan met het gezeik, dan heb in gelijk vermogen genoeg om in 5e ook nog vooruit te komen.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Niekjes 19-6-2010 23:05 Print reply
Posts: 38
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
gewoon terug 70cc op knallen dus, gedaan met het gezeik, dan heb in gelijk vermogen genoeg om in 5e ook nog vooruit te komen.

ik heb die 70cc niet... dat had de vorige eigenaar denk ik, hij heeft wel de kracht om vooruit te komen in zn 5e. dus het is nu gewoon goed..
 

Dit topic is 2326 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved