Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Te weinig kracht MH Furia schakel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61968 - Te weinig kracht MH Furia schakel
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2340 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niekjes 18-6-2010 13:36 Print topicpost
Posts: 38
nog meer problemen met mn furia, tot zn 4e schakel haalt hij het wel tot ongeveer 60km/h maar hij wil soms niet snellergaan als ik hem naar zn 5e zet, soms haalt hij dat wel maar dat is vooral als ik heuvelafwaarts ga. de compressie in de cillinder is 5 is dit niet iets te weinig? waar zou het verder aan kunnen liggen?
16mm carburateur
11 voortandwiel 52 achtertandwiel
50cc cillinder
doppler uitlaat
 

XDr4g0nX 18-6-2010 13:40 Print reply

Posts: 3526
Compressie van 5 wat? 5mm? Dat is idd wat weinig ja.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Niekjes 18-6-2010 13:42 Print reply
Posts: 38
5 kg per vierkante cm sorry...
 
BenjaminDG 18-6-2010 16:10 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
5 kg per vierkante cm sorry...


5 bar dus, dat is veel te weinig kan makkelijk het dubbel worden zonder al te veel problemen.

Welke meet methode heb je gebruikt?

Lekkende koppakking, zuiger veren versleten (of gewoon zuiger op)?


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 18-6-2010 om 16:11 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Niekjes 18-6-2010 16:20 Print reply
Posts: 38
gewoon met een barometer gedaan...de veren en zuiger waren ook goed.. en de koppakking is net nog vernieuwd.. ligt het misschien aan de cillinderovaal?
 
TSX-fan 18-6-2010 17:01 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
gewoon met een barometer gedaan...de veren en zuiger waren ook goed.. en de koppakking is net nog vernieuwd.. ligt het misschien aan de cillinderovaal?


Hoe kun je die waarden opmeten?
Ik zit waarschijnlijk nl. met hetzelfde probleem...
 
StefanMHF 18-6-2010 17:07 Print reply
Posts: 62
hey ik heb dezelfde twv standaart ontgrenste uitlaat 21mm carb en 50cc en ik heb het zelfde probleem in zn 4 haalt hij de 60-65 en komt met moeite vooruit in zn 5
 
mrd70cc-racer 18-6-2010 17:51 Print reply

Posts: 170
toen ik nog met 50cc rondreed had ik er ook lastvan maar toen had ik de pakkingen vervangen van de cilinder en nieuwe zuigerveren om mn zuiger gedaan toen was het over
 
open je ziel zet je verstand op nul geef een stoot gas en blaas op het achterwiel de straat door
Niekjes 18-6-2010 18:04 Print reply
Posts: 38
ik snap et zelf ook niet... de pakking zijn nog goed anders zou hij koelvloeistof eruitblazen en de zuiger en de zuigerveren zijn zo goed als nieuw
 
Paul de Salmiakbal 18-6-2010 18:07 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
ik snap et zelf ook niet... de pakking zijn nog goed anders zou hij koelvloeistof eruitblazen en de zuiger en de zuigerveren zijn zo goed als nieuw

Te grote squish?
Is het plotseling gekomen?
 
Niekjes 18-6-2010 18:11 Print reply
Posts: 38
verklaring voor squish?:P ben niet echt expert hierin xD

nee het was al toen ik hem kochtte, maar toen had ik nog andere problemen met carburateur en tandwielen...

Dit bericht is gewijzigd door Niekjes op 18-6-2010 om 18:19 uur.
 
Paul de Salmiakbal 18-6-2010 18:13 Print reply

Posts: 5285
Dat de ruimte tussen het bovenkant van de zuiger op het bovenste dode punt en de cilinderkop te groot is. Hoe groot deze is kun je meten met een stukje tin door het bougiegat te doen en een paar keer aan het vliegwiel te draaien, en daarna meten hoe dik het stukje tin is. Het hoort zo rond de 1 millimeter te liggen.
 
Niekjes 18-6-2010 18:24 Print reply
Posts: 38
dat is toch hetzelfde als ontsteking?

 
Paul de Salmiakbal 18-6-2010 18:26 Print reply

Posts: 5285
Ja, die is afhankelijk van je setup maar hoort (voor Puch iig) ongeveer op 1.3mm VOOR bdp te liggen.
 
Niekjes 18-6-2010 18:27 Print reply
Posts: 38
de ontsteking valt nie te verstellen dat hebben we al eens geprobeerd...
 
Paultje Pils 18-6-2010 18:28 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
dat is toch hetzelfde als ontsteking?



Nee.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/33844/2

Beetje searchen.

http://www.google.nl...orum.nl&q=squish

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 18-6-2010 om 18:28 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 2340 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved