Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - GPR staat niet altijd in vrij

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61964 - GPR staat niet altijd in vrij
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 17-6-2010 17:15 Print topicpost

Posts: 244
Hallo,
Ik heb dus mijn Derbi GPR 50 gekocht vorige week.
K ben der harstikke blij mee, maar mij is wle iets opgevallen.

-Ik zet de brommer in de vrij en zet hem uit.
-Als ik hem even later wil starten, trek ik automatisch de koppeling in EN hij staat nog in de vrij (lampje N brand).
-Ik duw het knopje van de start motor in maar dan gaat hij vooruit. Hetzelfde als dat hij WEL in de versnelling staat.)

Ik heb dus de koppeling en EN hij staat in de vrij en toch staat hij op 1 of andere manier in een versnelling.

Als ik hem dan een stukje vooruit duw dan draait het blok ook mee en na een meter ofso niet meer..

Hoe kan dit??
 

Floris-tsx 17-6-2010 17:17 Print reply

Posts: 3225
hmm
gokje
misschien kleven je koppelingsplaten aan elkaar?
 
Iedereen kan professioneel worden
drannello 17-6-2010 17:20 Print reply

Posts: 244
Dit is dus een normaal probleem?? Met mijn Yamaha DT nooit last van gehad...
Is hier iets aan te doen???

Groete

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 17-6-2010 om 17:20 uur.
 
Apenzoon 17-6-2010 17:40 Print reply

Posts: 303
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
hmm
gokje
misschien kleven je koppelingsplaten aan elkaar?


alsdie in zijn vrij staat, kan die ook niet met klevende koppeling vooruit gaan. daarom zou ik het lampje ff checken, ofdie wel goed staat
 
Stiffmeister 17-6-2010 17:40 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
Dit is dus een normaal probleem?? Met mijn Yamaha DT nooit last van gehad...
Is hier iets aan te doen???

Groete

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 17-6-2010 om 17:20 uur.


Nee , maar kan wel zo zijn (zo klinkt het wel iig)

je hebt hem 2e hands gekocht? of bij een dealer?
Kan zijn dat hij lange tijd stil heeft gestaan of dat de platenolie gewoon aan vervanging toe is.
 
.. Retro Active
timmy16 17-6-2010 17:42 Print reply

Posts: 1178
2 maten van mij hebben een GPR, die zeggen allebei dat dat lampje niet te vertrouwen is..
 
Bike Me, Aprilia
drannello 17-6-2010 17:45 Print reply

Posts: 244
Ik heb hem dus 2e hands gekocht, particulier

De vorige eigenaar heeft er niet veel op gereden (5600KM)
maar hij heeft nooit lang stil gestaan.

Misschien domme vraag ma hoe moet je platenolie vervangen??
Als het lampje braqnd staat hij wel echt in zijn vrij alleen moet je dus een paar stapjes vooruit zetten
 
Toettoet 17-6-2010 17:47 Print reply
Posts: 780
Wat ze bedoelen is dus dat het lampje niet helemaal de waarheid spreekt op sommige momenten, hij brand terwijl hij toch in een andere versnelling zit.

Beste om te controleren of die in ze vrij staat is eventjes met de brommer heen en weer rollen en kijken of die in ze versnelling staat.

Het plakken van de koppeling wat jij beschrijft is op te lossen door eventjes de blokolie te vervangen voor goede ( natte plaats !! ) en verse blok olie.


 
Tim-gpr99 17-6-2010 21:11 Print reply

Posts: 841
sja, dat verschilt per brommer... ik heb ook brommers gehad die niet heel lekker in de vrij wilden en die waren nog gloedjenieuw voor de rest, die schoten ook wel eens uit de vrij en het lampje daar was niet te vertrouwen... Dus maakt in principe niet veel uit als er voor de rest geen gekke dingen gebeuren
 
GPR50 '99 streetfightert
drannello 1-7-2010 15:28 Print reply

Posts: 244
Hallo, Ik ben er achter gekomen dat het zeker niet aan mijn lampje ligt.
Hij staat 100% zeker in de vrij en als ik dan ook nog de koppeling intrek en ik zet de startmotor aan dan wil hij toch nog vooruit en dan start hij dus niet.
Dan moet ik hem eerst 1 meter vooruit rollen.
(dat is nie zo makkelijk met een ding van 110 kilo in de versnelling)
Als ik aan de stelschroef van de koppeling draai dan word dit ook niet minder maar dan pakt hij te laat dus heb ik de stel schroef maar weer terug gedraait.

Hoe kan dit?? En wat bedoelen jullie met natte plaats??
groetjes

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 1-7-2010 om 15:29 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 1-7-2010 16:02 Print reply

Posts: 6717
misschien versleten koppelingsplaten.
Heeft hij dit ook als je net gereden hebt (het blok dus warm is)?

brommer uitzetten in de vrij, dan vrijwel meteen weer starten, als ie dan wel gwn goed staat is er vrij weinig aan de hand

edit: ik denk of
1: koppelingsplaten versleten
2: blokolie vervangen, ik gooi in mn am6 blok altijd 80w90 dacht ik, moet je maar ff opzoeken wat er in die van jou moet

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 1-7-2010 om 16:04 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
drannello 1-7-2010 16:30 Print reply

Posts: 244
kan het zijn dat die nou al versleten zijn dan 5600 km??
en als hij warm is en ik laat hem 1 minuut staan heeft
hij hetzelfde probleem.
Groetjes
 
sammb 1-7-2010 16:49 Print reply
Posts: 132
versleten platen of verkeerde blokolie heeft echt niets te maken met het in z'n vrij krijgen of niet
 
XDr4g0nX 1-7-2010 17:05 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sammb
versleten platen of verkeerde blokolie heeft echt niets te maken met het in z'n vrij krijgen of niet

Maar als de platen aan elkaar kleven wel.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Cootje46 1-7-2010 18:34 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy16
2 maten van mij hebben een GPR, die zeggen allebei dat dat lampje niet te vertrouwen is..


Fout!
1tje zegt dat het lampje niet te vertrouwen is (hatsjie), ik heb geen neutraallampje
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
drannello 3-7-2010 10:10 Print reply

Posts: 244
hehj,
Oke dan zo te horen kleven de platen aan elkaar...
Hoe is dit op te lossen??
Nieuwe blokolie erin??
Groetjes
 

Dit topic is 2474 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved