Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waarop letten bij aanschaf Puch/Tomos?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1048 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61953 - Waarop letten bij aanschaf Puch/Tom...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 16-6-2010 21:27 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
ik ga het vanavond eens met haar erover hebben :P 70 cc is niet voor haar weggelegt heb ik het idee maar ik vind het zelf gewoon belangrijk dat ik haar niet onnodig op kosten jaag en dat ze een veilig en degelijk brommertj heeft dan.

Neenmt niet weg dat ik zelf wel benieuwd ben hoe zo'n apparaat nou in elkaar zit en dat ik dr niet op een hok laat rijden


wat is het budget? want die tomosjes zijn er nog nieuw of vrij nieuw. en die staan dan ook nog wellis 2e hands bij dealers.

 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joop_Karel_Spank 6-7-2010 23:14 Print reply
Posts: 278
Ik heb ondertussen op allebei de brommers gezeten van de advertentie. De witte had kapotte dempers achter(stuiterde) en een kapotte cilinder bij de voorvork(lees binnenpoot zit los in de buitenpoot). De zwarte had vastgeroeste veren achter en waarschijnlijk ook een compleet vastgeroestte achterbrug(plus mn vriendin was not amused)

hebben nu het budget iets omhoog geschroeft en we gaan nu zaterdag naar een Puch Z-one uit 2005 kijken. Mij valt het alleen op dat hier op internet niet zo denderend veel over te vinden is. Als ik nou onderdelen zoek kan ik dan ook puch maxi onderdelen gebruiken?
 
mtx-motard 7-7-2010 0:02 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Ik heb ondertussen op allebei de brommers gezeten van de advertentie. De witte had kapotte dempers achter(stuiterde) en een kapotte cilinder bij de voorvork(lees binnenpoot zit los in de buitenpoot). De zwarte had vastgeroeste veren achter en waarschijnlijk ook een compleet vastgeroestte achterbrug(plus mn vriendin was not amused)

hebben nu het budget iets omhoog geschroeft en we gaan nu zaterdag naar een Puch Z-one uit 2005 kijken. Mij valt het alleen op dat hier op internet niet zo denderend veel over te vinden is. Als ik nou onderdelen zoek kan ik dan ook puch maxi onderdelen gebruiken?

ja
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Uijldert 7-7-2010 2:40 Print reply

Posts: 294
Kijken offie goed rijdt
 
Joop_Karel_Spank 13-7-2010 22:39 Print reply
Posts: 278
Nou heb ik een leuke Puch Z-one op de kop weten te tikken voor dr. ik heb toen gekeken naar dingen als speling, remwerk voorvork enzovoorts. Maar zoals denk ik velen doen heb ik niet genoeg rust en tijd genomen om hem echt te bekijken. Ik kwam er namelijk achter dat de achterbrug krom staat. en niet zo'n beetje ook

ik zal vanavond kijken of ik foto's kan uploaden als ik thuis ben maar ik ben nu nog bij mn vriendin. Maar de vork die staat dus scheef en dat is opzich te vervangen. Alleen als je van boven op de brommer kijkt zie je dat de voetsteuntjes(die het verlengde van de achterbrugas zijn) ieder scheef uit het frame komen en dus waarschijnlijk een nieuwe achterbrug ook niet zonder slag of stoot past.

Weten jullie of het mogelijk is om de achterbrug op een duurzame manier terug te buigen(zijn er mogelijkheden bij staalwerkers oid?) of is het te doen om zo'n framebusje te repareren? heeft iemand hier ervaring mee?
 
voorthuizen 17-7-2010 15:05 Print reply

Posts: 58
zit de kromming in de achteras of de plek op het frame waar de achteras op vastgezet is??
 

Dit topic is 8480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved