Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Waarop letten bij aanschaf Puch/Tomos?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61953 - Waarop letten bij aanschaf Puch/Tom...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joop_Karel_Spank 16-6-2010 16:41 Print topicpost
Posts: 278
Mijn vriendin zit erover te denken om voor haar nieuwe studie een brommerke te kopen en dat zit ik natuurlijk aan te juichen als mede brommer rijder ze vind zelf puchjes 'mooi' dus ik zit nu marktplaats een beetje af te struinen. en Brommerforum.

Nou vind ik heel veel over het opvoeren van die dingen en hoezo een puch wel of niet beter is dan een tomos maar aangezien hier heel veel mensen waarschijnlijk ooit een dergelijke brommer hebben gehad zou ik graag willen weten wat voor ervaringen ze allemaal hebben qua kapot gaan en hoe ik een afgeragde puch er tussenuit kan vissen. Wat voor dingen slijten er nou het hardst aan een puch en welke reparaties kunnen duur uitpakken(het lijkt er voor mij nu op dat alles goedkoop is omdat je veel kunt krijgen)
 

R i c k 16-6-2010 16:44 Print reply

Posts: 346
reparaties, zijn voor mensen die het zelf kunnen niet duur, puchjes zijn redelijk slijtvast als je niet gaat tunen, het frame is hier te slap voor.
goed opletten op slijtage onderdelen, roest etc. hier is ook een faq voor aangemaakt daar kom je ook goed mee op weg
 
echte junks blowen 2 takt
PetrolShack 16-6-2010 17:04 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
reparaties, zijn voor mensen die het zelf kunnen niet duur, puchjes zijn redelijk slijtvast als je niet gaat tunen, het frame is hier te slap voor.
goed opletten op slijtage onderdelen, roest etc. hier is ook een faq voor aangemaakt daar kom je ook goed mee op weg


Ik heb zelf zowel een puch als een tomos gehad, en zelf vond ik de tomos absoluut lekkerder rijden, door de 2 versnellingen (automaat), verder zijn het allebij gewoon betrouwbare brommertjes.

onderdelen voor de tomos zijn over het algemeen wel iets duurder geloof ik.

verder staat er ergens idd wel een faq waar instaat waar je op moet/kan letten.
 
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......!
Joop_Karel_Spank 16-6-2010 17:18 Print reply
Posts: 278
zijn er ook nog zwakke punten waar ik op kan/moet letten? bijvoorbeeld verstopte roest op balangrijke punten o.i.d.? of gewoon dingen die altijd stuk gaan?
 
der Chef 16-6-2010 17:20 Print reply

Posts: 3265
Als je niet wilt gaan opvoeren, (70cc etc) zou ik voor een tomos gaan, omdat die standaard een stuk beter trekken dan een puch.
 
Gerard1793 16-6-2010 18:14 Print reply

Posts: 4006
Plus dat een Tomos iets robuuster is dan een Puch, maar ik zou wel voor de Puch gaan
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Paul de Salmiakbal 16-6-2010 18:15 Print reply

Posts: 5285
Tomos trekt sneller weg. Als je wilt gaan opvoeren Puch kopen. Puch ziet er imo mooier uit.
Verder zijn er niet echt dingen waar je speciaal aandacht aan moet geven. Gewoon de standaart dingetjes controleren zoals speling en vage geluidjes etc.
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 16-6-2010 18:16 Print reply

Posts: 7728
hou er wel rekening mee dat de nog niet versleutelde puchjes erg schaars zijn..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Joop_Karel_Spank 16-6-2010 18:30 Print reply
Posts: 278
Maar bijvoorbeeld zoiets? : http://link.marktplaats.nl/354509091

dan natuurlijk wel met het idee om hem zelf even mooi te spuiten en gewoon optisch op te knappen maar zou dit jullie afschrikken?
 
Paul de Salmiakbal 16-6-2010 18:37 Print reply

Posts: 5285
Voor die prijs zou ik het niet laten. Moet idd wel optisch een beetje verbeterd worden Maar wat dat betreft zijn Puchjes erg simpel.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 16-6-2010 om 18:38 uur.
 
Stiffmeister 16-6-2010 19:04 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joop_Karel_Spank
Maar bijvoorbeeld zoiets? : http://link.marktplaats.nl/354509091

dan natuurlijk wel met het idee om hem zelf even mooi te spuiten en gewoon optisch op te knappen maar zou dit jullie afschrikken?


Zwarte puch -> niet doen

Witte , kan er goed mee door , heeft wel "wat aandacht" nodig.
 
.. Retro Active
Floris-tsx 16-6-2010 19:07 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]


Zwarte puch -> niet doen

Witte , kan er goed mee door , heeft wel "wat aandacht" nodig.


waarom zou je een zwarte puch niet moeten doen?
 
Iedereen kan professioneel worden
puchmaxisuper 16-6-2010 19:30 Print reply

Posts: 172
je kan ook wel beide nemen.
witte knap je op, strak kleurtje erover heen en wat kapjes schrappen en andere koplamp e.d en dan gebruik je van die zwarte het kickstart blok. wat je over houdt, waaronder het zwarte frame met kenteken kun je dan weer verkopen..

trouwens, dat je een puch frame neit moet opvoeren is onzin. ik heb een behoorlijk vlotte maxi met 70cc en opgefreesd carter, 18mm varb en dat blijft allemaal prima heel. ook als ik er wat ruiger mee om ga (50+ over verkeersheuvels e.d).. zijn verassend sterke framepjes.
Roest moet je wel ff opletten, mijn achterkantje, waar je spatbord monteerd was zohard weggeroest(bij aankoop al) dat i het eraf heb geslepen. die 70cc (k-star) is ook prima betrouwbaar als je er een beetje fatsoenlijk mee omgaat, al meerdere malen langere stukken op getourd zonder enig probleem. ik zou zowieso voor puch gaan

Dit bericht is gewijzigd door puchmaxisuper op 16-6-2010 om 19:36 uur.
 
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!!
R i c k 16-6-2010 20:17 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puchmaxisuper
je kan ook wel beide nemen.
witte knap je op, strak kleurtje erover heen en wat kapjes schrappen en andere koplamp e.d en dan gebruik je van die zwarte het kickstart blok. wat je over houdt, waaronder het zwarte frame met kenteken kun je dan weer verkopen..

trouwens, dat je een puch frame neit moet opvoeren is onzin. ik heb een behoorlijk vlotte maxi met 70cc en opgefreesd carter, 18mm varb en dat blijft allemaal prima heel. ook als ik er wat ruiger mee om ga (50+ over verkeersheuvels e.d).. zijn verassend sterke framepjes.
Roest moet je wel ff opletten, mijn achterkantje, waar je spatbord monteerd was zohard weggeroest(bij aankoop al) dat i het eraf heb geslepen. die 70cc (k-star) is ook prima betrouwbaar als je er een beetje fatsoenlijk mee omgaat, al meerdere malen langere stukken op getourd zonder enig probleem. ik zou zowieso voor puch gaan

Dit bericht is gewijzigd door puchmaxisuper op 16-6-2010 om 19:36 uur.


kijk eens op mijn pro. naar mn verbeunde puch, ding liep tering hard (voor een puch) frame was behoorlijk snel krom, het frame is heel slap.
 
echte junks blowen 2 takt
antonhonda 16-6-2010 20:22 Print reply

Posts: 3616
@ rick
mischien gewoon een slap/slecht frame gehad ofzo ?

want ik had 70cc membraam enzo snel spul
en een spring bult
puch nooit krom gekregen


en verder is puch ideaal makkelijk sleutelen, zat onderdelen te vinden gewoon goede brommer

Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 16-6-2010 om 20:24 uur.
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Joop_Karel_Spank 16-6-2010 20:30 Print reply
Posts: 278
ik ga het vanavond eens met haar erover hebben :P 70 cc is niet voor haar weggelegt heb ik het idee maar ik vind het zelf gewoon belangrijk dat ik haar niet onnodig op kosten jaag en dat ze een veilig en degelijk brommertj heeft dan.

Neenmt niet weg dat ik zelf wel benieuwd ben hoe zo'n apparaat nou in elkaar zit en dat ik dr niet op een hok laat rijden
 

Dit topic is 8511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved