Paul de Salmiakbal |
15-6-2010 20:01 |
Posts: 5285 |
Door de turbo tussen de carb en het spruitstuk te plaatsen.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
15-6-2010 20:01 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T H O M
Ik heb nu een 250cc 2 takter op m'n kart alleen wil er graag een honda cb 450 s blokje op (2cilinder 4 takt). Nu mijn vraag: als je hiero een turbo op wil hoe zorg ik er dan voor dat hij toch nog benzine krijgt? carb werkt op onderdruk en turbo = over, dus ik weet eigenlijk niet hoe je dat kan lukken zonder veel de dure injectie
ik heb al wel op andere turbo topics gekeken maar daar zie ik eigenlijk niks over de benzine toevoer
Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 19:52 uur.
Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 19:52 uur.
suck-trough
carbje nog voor de turbo hangen. verder zou ik me er eerst wat meer in verdiepen i.p.v. me er blind in te storten
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
T H O M |
15-6-2010 20:03 |
Posts: 262 |
er komt wel een intercooler tussen anders heb je veel minder winst
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
suck-trough
carbje nog voor de turbo hangen. verder zou ik me er eerst wat meer in verdiepen i.p.v. me er blind in te storten
Ik heb me ook wel verdiept en ik weet verder ook alles behalve hoe ik de benzine toevoer ga doen, daar is BF voor
maar het is dus in iedergeval blow-trough, anders word(incl. intercooler) m'n inlaat traject veel te lang
Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 20:05 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Blukaap2 |
15-6-2010 20:03 |
Posts: 9955 |
Of gewoon een blow-through maken, hogedrukbenzinepomp, drukregelaar met turbodrukcompensatie, compensatieslang op de carburateurbeluchting en klaar.
Geen achterlijk systeem maken dat de turbo aan de carb loopt te zuigen, dat werkt niet fatsoenlijk.
|
|
Stoere brommers |
|
De Schout |
15-6-2010 20:04 |
Posts: 5327 |
beter regel je een cbr600/gsx600/r6 motorblokje. van rond 2000 zijn te compleet te vinden met computer en heel de bende voor zo'n 600 euro.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
T H O M |
15-6-2010 20:06 |
Posts: 262 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
beter regel je een cbr600/gsx600/r6 motorblokje. van rond 2000 zijn te compleet te vinden met computer en heel de bende voor zo'n 600 euro.
dit blokje kan ik voor 150 krijgen dus das veel minder, koeling = ook gebeurd(oliecooler).
Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 20:06 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Blukaap2 |
15-6-2010 20:08 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]
dit blokje kan ik voor 150 krijgen dus das veel minder, koeling = ook gebeurd(oliecooler).
Ja, turbo dr bij, benzinepomp dr bij, drukregelaar dr bij, olieleidingen dr bij, intercooler dr bij, slangen dr bij, uitlaat dr bij.
Enz enz, denk maar niet dat een turbo goedkoop is.
|
|
Stoere brommers |
|
T H O M |
15-6-2010 20:09 |
Posts: 262 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Ja, turbo dr bij, benzinepomp dr bij, drukregelaar dr bij, olieleidingen dr bij, intercooler dr bij, slangen dr bij, uitlaat dr bij.
Enz enz, denk maar niet dat een turbo goedkoop is.
beetje cratief zijn en veel vrije tijd hebben, maar daar heb je niks aan als je het niet snapt
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Blukaap2 |
15-6-2010 20:11 |
Posts: 9955 |
Je moet nog steeds zat dingen kopen die veel geld kosten, been there, done that.
Zal mij benieuwen of je iets fatsoenlijks kan maken binnen 600 euro, denk het niet.
|
|
Stoere brommers |
|
T H O M |
15-6-2010 20:12 |
Posts: 262 |
maar ik dacht dat je een carb ook kon aanpassen om op overdruk ook te werken?
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Niek de Wildt |
15-6-2010 20:14 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T H O M
maar ik dacht dat je een carb ook kon aanpassen om op overdruk ook te werken?
Alles kan, jij doet/kan het alleen niet.
|
|
|
|
T H O M |
15-6-2010 20:16 |
Posts: 262 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Alles kan, jij doet/kan het alleen niet.
als je alleen gaat afkraken kun je net zo goed niet reageren, alleen nuttige antwoorden aub
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
15-6-2010 20:18 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]
als je alleen gaat afkraken kun je net zo goed niet reageren, alleen nuttige antwoorden aub
hij heeft gelijk, je wil je in iets gaan storten waar we nu al van weten dat het er niet komt omdat het veel te moeilijk te maken is + dat dat blok snel zat is zonder turbo
ik raad je ook aan een r6/gsx600r oid blok te kopen
|
|
|
|
Blukaap2 |
15-6-2010 20:19 |
Posts: 9955 |
Je kunt ze ook aanpassen, op het forum van oldskoolsuzuki (.iets) staat dr zat info over.
Simpele versie: pijpje in een inlaatpijp zetten, slang naar de carburateurbeluchting zetten en hopen dat ie nergens lekt.
Veel simpelere manier dan injectie en werkt opzich prima, maar een benzinepomp met drukregelaar (die zn referentiedruk ook van dat pijpje haalt) is wel noodzakelijk.
|
|
Stoere brommers |
|
Joel_koningslust |
15-6-2010 20:37 |
Posts: 14514 |
als je dit echt wilt doen ben je net zoveel kwijt als bijv een sneller fatsoenlijk blok kopen.. een cbr600f blok ofzo kost tegenwoordig de wereld ook niet meer
als je echt met een turbo wilt gaan werken kan ik je wel een heel stuk op weg helpen ( mn pa en companen zijn daar veel mee bezig )
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|