Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 450cc turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61945 - 450cc turbo
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T H O M 15-6-2010 19:51 Print topicpost
Posts: 262
Ik heb nu een 250cc 2 takter op m'n kart alleen wil er graag een honda cb 450 s blokje op (2cilinder 4 takt). Nu mijn vraag: als je hiero een turbo op wil hoe zorg ik er dan voor dat hij toch nog benzine krijgt? carb werkt op onderdruk en turbo = over, dus ik weet eigenlijk niet hoe je dat kan lukken zonder veel de dure injectie
ik heb al wel op andere turbo topics gekeken maar daar zie ik eigenlijk niks over de benzine toevoer

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 19:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 19:52 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Paul de Salmiakbal 15-6-2010 20:01 Print reply

Posts: 5285
Door de turbo tussen de carb en het spruitstuk te plaatsen.
 
Derbi-Olaf 15-6-2010 20:01 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
Ik heb nu een 250cc 2 takter op m'n kart alleen wil er graag een honda cb 450 s blokje op (2cilinder 4 takt). Nu mijn vraag: als je hiero een turbo op wil hoe zorg ik er dan voor dat hij toch nog benzine krijgt? carb werkt op onderdruk en turbo = over, dus ik weet eigenlijk niet hoe je dat kan lukken zonder veel de dure injectie
ik heb al wel op andere turbo topics gekeken maar daar zie ik eigenlijk niks over de benzine toevoer

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 19:52 uur.

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 19:52 uur.

suck-trough

carbje nog voor de turbo hangen. verder zou ik me er eerst wat meer in verdiepen i.p.v. me er blind in te storten
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
T H O M 15-6-2010 20:03 Print reply
Posts: 262
er komt wel een intercooler tussen anders heb je veel minder winst

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

suck-trough

carbje nog voor de turbo hangen. verder zou ik me er eerst wat meer in verdiepen i.p.v. me er blind in te storten


Ik heb me ook wel verdiept en ik weet verder ook alles behalve hoe ik de benzine toevoer ga doen, daar is BF voor
maar het is dus in iedergeval blow-trough, anders word(incl. intercooler) m'n inlaat traject veel te lang

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 20:05 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Blukaap2 15-6-2010 20:03 Print reply

Posts: 9955
Of gewoon een blow-through maken, hogedrukbenzinepomp, drukregelaar met turbodrukcompensatie, compensatieslang op de carburateurbeluchting en klaar.
Geen achterlijk systeem maken dat de turbo aan de carb loopt te zuigen, dat werkt niet fatsoenlijk.
 
Stoere brommers
De Schout 15-6-2010 20:04 Print reply
Posts: 5327
beter regel je een cbr600/gsx600/r6 motorblokje. van rond 2000 zijn te compleet te vinden met computer en heel de bende voor zo'n 600 euro.


 
tune tweak fiddle bang bummer
T H O M 15-6-2010 20:06 Print reply
Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
beter regel je een cbr600/gsx600/r6 motorblokje. van rond 2000 zijn te compleet te vinden met computer en heel de bende voor zo'n 600 euro.




dit blokje kan ik voor 150 krijgen dus das veel minder, koeling = ook gebeurd(oliecooler).

Dit bericht is gewijzigd door T H O M op 15-6-2010 om 20:06 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Blukaap2 15-6-2010 20:08 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]
dit blokje kan ik voor 150 krijgen dus das veel minder, koeling = ook gebeurd(oliecooler).


Ja, turbo dr bij, benzinepomp dr bij, drukregelaar dr bij, olieleidingen dr bij, intercooler dr bij, slangen dr bij, uitlaat dr bij.
Enz enz, denk maar niet dat een turbo goedkoop is.
 
Stoere brommers
T H O M 15-6-2010 20:09 Print reply
Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

Ja, turbo dr bij, benzinepomp dr bij, drukregelaar dr bij, olieleidingen dr bij, intercooler dr bij, slangen dr bij, uitlaat dr bij.
Enz enz, denk maar niet dat een turbo goedkoop is.


beetje cratief zijn en veel vrije tijd hebben, maar daar heb je niks aan als je het niet snapt
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Blukaap2 15-6-2010 20:11 Print reply

Posts: 9955
Je moet nog steeds zat dingen kopen die veel geld kosten, been there, done that.

Zal mij benieuwen of je iets fatsoenlijks kan maken binnen 600 euro, denk het niet.
 
Stoere brommers
T H O M 15-6-2010 20:12 Print reply
Posts: 262
maar ik dacht dat je een carb ook kon aanpassen om op overdruk ook te werken?
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Niek de Wildt 15-6-2010 20:14 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
maar ik dacht dat je een carb ook kon aanpassen om op overdruk ook te werken?


Alles kan, jij doet/kan het alleen niet.
 
T H O M 15-6-2010 20:16 Print reply
Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Alles kan, jij doet/kan het alleen niet.


als je alleen gaat afkraken kun je net zo goed niet reageren, alleen nuttige antwoorden aub
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 15-6-2010 20:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
[...]


als je alleen gaat afkraken kun je net zo goed niet reageren, alleen nuttige antwoorden aub



hij heeft gelijk, je wil je in iets gaan storten waar we nu al van weten dat het er niet komt omdat het veel te moeilijk te maken is + dat dat blok snel zat is zonder turbo

ik raad je ook aan een r6/gsx600r oid blok te kopen
 
Blukaap2 15-6-2010 20:19 Print reply

Posts: 9955
Je kunt ze ook aanpassen, op het forum van oldskoolsuzuki (.iets) staat dr zat info over.
Simpele versie: pijpje in een inlaatpijp zetten, slang naar de carburateurbeluchting zetten en hopen dat ie nergens lekt.

Veel simpelere manier dan injectie en werkt opzich prima, maar een benzinepomp met drukregelaar (die zn referentiedruk ook van dat pijpje haalt) is wel noodzakelijk.
 
Stoere brommers
Joel_koningslust 15-6-2010 20:37 Print reply

Posts: 14514
als je dit echt wilt doen ben je net zoveel kwijt als bijv een sneller fatsoenlijk blok kopen.. een cbr600f blok ofzo kost tegenwoordig de wereld ook niet meer

als je echt met een turbo wilt gaan werken kan ik je wel een heel stuk op weg helpen ( mn pa en companen zijn daar veel mee bezig )
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 2791 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved