Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - grotere cabrateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61937 - grotere cabrateur
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

danny03 14-6-2010 18:40 Print topicpost
Posts: 59
ik had een vraag over de maat cabrateur want ik heb nu een gianelli conti en een 49,7 cc snelle cillinder. maar ik heb nogaltijd de 12 mm cab. erop. is het zo dat een grotere cab. betere reactie heeft een meer verbeterd en ook de topsnelheid beinvloed? want ik ga nu maar 95 met die conti terwel ik derbi senda's zie die er 110 lope.(met volgensmij 17,5 mm of 16 mm cab.)
kan iemand mij vertelle wat een grotere cab voor voordelen heeft op mij setup?
alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door danny03 op 14-6-2010 om 18:41 uur.
 

T H O M 14-6-2010 18:52 Print reply
Posts: 262
als je inlaat van je cilinder groter is dan de maat van je carb die je nu hebt. zal het wel iets helpen, maar ik heb nog nooit wonderen gezien van een paar mm grotere carb.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
antonhonda 14-6-2010 18:57 Print reply

Posts: 3616
maar op 50cc snel is 12mm wel wat klein
17,5 zou ik doen trekt iets beter en top ietsjes hoger
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
danny03 14-6-2010 18:59 Print reply
Posts: 59
oke mooi. maar waar moet ik aan denke dan ?want 17,5 cab kost ook rond de 60 euro ofzo dus moet wel beetje resultaat biede he:P
 
lexyver 14-6-2010 19:13 Print reply
Posts: 553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: danny03
oke mooi. maar waar moet ik aan denke dan ?want 17,5 cab kost ook rond de 60 euro ofzo dus moet wel beetje resultaat biede he:P

2e handsje pakken, die goed schoonmaken en je komt ook al heel ver
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
R i c k 14-6-2010 19:15 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lexyver
[...]

2e handsje pakken, die goed schoonmaken en je komt ook al heel ver


marktplaats kijken, dell órtho's staan daar (zonder spruit) voor ong 30-35 op.
 
echte junks blowen 2 takt
T H O M 14-6-2010 20:37 Print reply
Posts: 262
miss heb je hier ook nog wat aan http://www.miniracer...es/carburateuren.htm
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
stephan777 14-6-2010 21:57 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T H O M
miss heb je hier ook nog wat aan http://www.miniracer...es/carburateuren.htm



Chineze rotzooi. Niet aan beginnen
 
Derbi-Olaf 14-6-2010 21:58 Print reply

Posts: 14999
en het zijn 4takt carbjes
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
BenjaminDG 14-6-2010 23:09 Print reply

Posts: 4605
Uit wat maken ze die carburators dat ze die kunnen verkopen voor 15¤ en daar nog eens winst op maken!
 
Vlaanderen vrij!
knoffy 14-6-2010 23:10 Print reply
Posts: 610
plastic ?
 
Saknet 14-6-2010 23:13 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
en het zijn 4takt carbjes

boeie, kope toch die abracadabrateurs. loopt heus wel. afstellen kan met n beetje crativteit met elke abradacarburateur wel, zolang de diameter enigszins bij de setup past.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-6-2010 om 23:14 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Uncle BLAM 15-6-2010 2:47 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

boeie, kope toch die abracadabrateurs. loopt heus wel. afstellen kan met n beetje crativteit met elke abradacarburateur wel, zolang de diameter enigszins bij de setup past.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-6-2010 om 23:14 uur.


en toch zit er een aanzienlijk verschil tussen 4takt en 2takt carb's waardoor ze niet uitwisselbaar zijn
 
een BF teller is sneller
Derbi-Olaf 15-6-2010 7:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


en toch zit er een aanzienlijk verschil tussen 4takt en 2takt carb's waardoor ze niet uitwisselbaar zijn

M.a.w. gasnaaldbuis+gasnaald zijn verschillend.

Verder kan je zo'n chinees carbje idd prima aan het lopen krijgen. echter beginnen die dingen altijd na een tijdje kuren te krijgen om mysterieuze redenen.

dan wel goed lopen, dan niet.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
pieterschalkwijk 15-6-2010 9:43 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
plastic ?


dikke stront uit een gietmal
 
T H O M 15-6-2010 14:28 Print reply
Posts: 262
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


en toch zit er een aanzienlijk verschil tussen 4takt en 2takt carb's waardoor ze niet uitwisselbaar zijn


wat voor verschil dan? als je er even voor gaat "zitten" om ze af te stellen krijg je ze echt wel aan het lopen
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 2111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved