Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Terugvoeren Derbi GPR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1243 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61936 - Terugvoeren Derbi GPR
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 8187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 14-6-2010 17:06 Print topicpost

Posts: 244
Hallo,
Ik heb 2 dagen geleden mijn Derbi gpr gekocht.

http://www.brommerfo...ery/view/6008/1/last

Deze Derbi loopt 95 km/h maar dat vind ik toch
erg hard. Rond de 60 lijkt me genoeg. Er zit een toerentalbegrezer op met een schakelaartje.
Ik zou graag de begrenzer erafhalen en weer de prop in de uitlaat doen. (eventueel prop beetje uitboren)
Ik heb nu dus wat vraagjes:
- Hoe groot moet ongeveer de diameter van de prop worden voor 60 km/h??
- Hoeveel maten moet de sproeier kleiner ongeveer???
- Hoeveel tanden moet het voortandwiel zijn zodat hij flink optrekt
- Hoeveel toeren maakt een Derbi GPR gemiddeld op zijn topsnelheid??

Groetjes Lennard

 

der Chef 14-6-2010 17:26 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
Hallo,
Ik heb 2 dagen geleden mijn Derbi gpr gekocht.

http://www.brommerfo...ery/view/6008/1/last

Deze Derbi loopt 95 km/h maar dat vind ik toch
erg hard. Rond de 60 lijkt me genoeg. Er zit een toerentalbegrezer op met een schakelaartje.
Ik zou graag de begrenzer erafhalen en weer de prop in de uitlaat doen. (eventueel prop beetje uitboren)
Ik heb nu dus wat vraagjes:
- Hoe groot moet ongeveer de diameter van de prop worden voor 60 km/h??
- Hoeveel maten moet de sproeier kleiner ongeveer???
- Hoeveel tanden moet het voortandwiel zijn zodat hij flink optrekt
- Hoeveel toeren maakt een Derbi GPR gemiddeld op zijn topsnelheid??

Groetjes Lennard



1: Is niet te zeggen, zul je zelf mee moeten spelen
2: Is bij elke brommer verschillend, zul je gewoon af moeten stellen
3: Voortandwiel 11/12
4: Ligt aan je cilinder, tandwielen en je uitlaat
 
drannello 14-6-2010 17:33 Print reply

Posts: 244
Oke
tandwiel 11/12
maar als het voortandwiel te klein is, maakt je blok te veel toeren.
Daarom zou ik graag weten wat ongeveer een Derbi maakt.
9000?? 10.000??

En moet ik na het begrenzen 10 maten kleinere sproeier proberen, of 20?? Ik zou gewoon graag een indicatie hebben.

Groetjes
 
ChielTZR 14-6-2010 17:42 Print reply

Posts: 6016
Ik zou er gewoon een prop indoen, en dan 't gat steeds wat groter maken totdat hij de gewenste snelheid loopt. Dan nog even afstellen en klaar is Dranello
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
drannello 14-6-2010 17:47 Print reply

Posts: 244
Hehj,
Oke, ik laat gewoon een prop erin zetten door de bromboer...
Daarna idd afstellen.
Heeft iemand nog tips?? altijd handig..

Groetjes
 
Uijldert 14-6-2010 21:19 Print reply

Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
Hehj,
Oke, ik laat gewoon een prop erin zetten door de bromboer...
Daarna idd afstellen.
Heeft iemand nog tips?? altijd handig..

Groetjes

ja, zou die prop er zelf in tiefen, scheelt je geld
 
schaapjeroel 14-6-2010 21:33 Print reply

Posts: 22
ik zou gewoon zorgen dat hij hartstikke hard trekt?
zet die topsnelheid om in treksnelheid
 
st.nyksterdriver 14-6-2010 21:38 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: schaapjeroel
ik zou gewoon zorgen dat hij hartstikke hard trekt?
zet die topsnelheid om in treksnelheid

kuch *overtoeren* kuch
 
ChielTZR 14-6-2010 21:49 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

kuch *overtoeren* kuch


Kuch, minder gas geven, kuch.

(alhoewel dat voor de popo's minder prettig is)

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 14-6-2010 om 21:50 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Stiffmeister 14-6-2010 22:30 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Kuch, minder gas geven, kuch.

(alhoewel dat voor de popo's minder prettig is)

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 14-6-2010 om 21:50 uur.


dat rijdt klote
, gewoon netjes doen , niet beunen helemaal niet met een Derbi.
(das zonde)

verder OT:
als ik jou was zou ik zoals heirboven gezegd gewoon een prop (evt. zelf) in de uitlaat maken en hem dan steeds verder uitboren tot het gewenste resultaat is bereikt.

De begrenzer kun je er vast wel weer op een nette manier tussenuit halen

 
.. Retro Active
drannello 15-6-2010 12:44 Print reply

Posts: 244
ik laat er de prop inzetten
kost me 10 euro,
daar kan ik het haast niet zelf voor doen

Ik ben dus ook bang voor overtoeren op vol gas
Daarom vroeg ik hoeveel toeren hij normaal maakt bij volgas
bij de 10.000 komt hij in het rood te staan op de toerenteller...
Trektkracht, dat vind ik ook erg belangrijk

Groetjes Lennard

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 15-6-2010 om 12:44 uur.
 
JB1 15-6-2010 13:03 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
[...]


dat rijdt klote
, gewoon netjes doen , niet beunen helemaal niet met een Derbi.
(das zonde)

verder OT:
als ik jou was zou ik zoals heirboven gezegd gewoon een prop (evt. zelf) in de uitlaat maken en hem dan steeds verder uitboren tot het gewenste resultaat is bereikt.

De begrenzer kun je er vast wel weer op een nette manier tussenuit halen



Een Derbi is al beun van zichzelf.
Kla.

Wil je trekkracht houden, dan moet je er geen prop in zetten, en de vertanding verkorten
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Cootje46 15-6-2010 13:18 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: drannello
ik laat er de prop inzetten
kost me 10 euro,
daar kan ik het haast niet zelf voor doen

Ik ben dus ook bang voor overtoeren op vol gas
Daarom vroeg ik hoeveel toeren hij normaal maakt bij volgas
bij de 10.000 komt hij in het rood te staan op de toerenteller...
Trektkracht, dat vind ik ook erg belangrijk

Groetjes Lennard

Dit bericht is gewijzigd door drannello op 15-6-2010 om 12:44 uur.


10.000 op top vind ik wel veel opzich. Da trekt die van mij ook wel als ik hem doortrek, maar meestal stop ik wel bij de 9.000 toere. Heeft alles net wat minder te lijden he. Dus overtoeren kun je zelf bepalen met je rechterhand
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
Pixl 15-6-2010 13:21 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cootje46
[...]


10.000 op top vind ik wel veel opzich. Da trekt die van mij ook wel als ik hem doortrek, maar meestal stop ik wel bij de 9.000 toere. Heeft alles net wat minder te lijden he. Dus overtoeren kun je zelf bepalen met je rechterhand


10k valt best mee toch?
 
So fuckin' what!?
Cootje46 15-6-2010 13:21 Print reply

Posts: 735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


10k valt best mee toch?

Vinde sommige van wel ja, mar dan zitte wel al int rooie, dus goed zal het er nooit voor zijn
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
der Chef 15-6-2010 16:05 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cootje46
[...]

Vinde sommige van wel ja, mar dan zitte wel al int rooie, dus goed zal het er nooit voor zijn

Rode van mijn derbi begint pas bij 12k
 

Dit topic is 8187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved