Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - VEEL kracht en opeens is het weg!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6193 - VEEL kracht en opeens is het weg!!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 11-11-02?16:53 Print topicpost

Posts: 2339
had vandaag dus een warmloper toen ik naar school reed (hoe dat ooit kan ik weet het niet, sproeier is te groot en de temp meter stond ook niets verder dan normaal!)

maargoed ik me dus vandaag ziek gemeld en naar huis gereden en dat ging goed geen probleem gehad onderweg (rustig gereden)

maar toen heb ik de cilinder eraf gehaalt en er zaten een paar kleine krasjes in de zuiger niets in de cil te zien, maar had nog een snellere org cilinder (een gehoonde) liggen dus die erop gezet.

dus ik rijden ding trekt in zn 1! op naar de 30 (6bak)en van af de 15km/u BLAAST die gewoon als een maloot!, in zn 2 trekt die ook nog hard door 3gaat ook hard dan naar zn 4 trekt ook nog hard voor org cilinder(70 ongeer aan het eind van zn versnelling) en dan schakel ik over naar zn 5 en dan valt die echt terug kracht is foetsie trekt haaast niet meer door kom misschien op 75 en in zn 6 is het bwoooooooom zak terug tot de 0 en valt uit is daarna ook niet echt makkelijk te strarten (denk dat die dan beetje verzopen is) maar waar zou dit aan kunnen liggen? de powerband begint pas aardig laat in iedere versnelling je hebt tussen de versnellingen iig een dood punt (1naar 2 uitgezondert) ik zit zelf te denken aan een te zware twv maar hoe kan die dan zoveel kracht hebben (dit verwacht je niet van een org honda cilinder) in het begin? en aan het einde compleet niets meer? heb met deze cilinder ook gereden toen ik nog een 4bak had maar toen deed die het met de zelfde carb afstelling perfect. dus zeg het maar
 

Ronald 11-11-02?17:07 Print reply
Posts: 956
hoefde je die gehoonde niet eerst meer in te rijden? maar het kan volgens mij niet dat het aan je twv ligt, al kan het niet veel anders zijn, dan moet ie toch niet zover trug vallen, vooral niet als hij zijn 4 ook nog makkelijk trekt
 
wipe-out 11-11-02?17:07 Print reply

Posts: 7672
ijzer zet uit als het warm word.

koude motor, iets kleinere cilinder + kop inhoud -> hogere compressie, meer trekkracht

motor word warmer, cilinder en kop zetten weer uit -> lagere compressie, minder trekkracht

maar of je dat nu ook zo extreem kunt merken?

edit:

ow wacht, ik heb het verkeerd begrepen.
maar dat hij toen uitviel, misschien weer een warmloper?

[This message is edited by wipe-out on 11-11-02 17:10]
 
NSR JunK 11-11-02?17:14 Print reply

Posts: 2339
ik snap het ook niet maar het gaat dus zegmaar zow :
in zn 1 trekt die vanaf de 10/15 naar de 25/30HARD dan overschakelen kleine terugval van kracht,pakt hem weer op blaast weer als een maloot schakel over, weer terug val pakt hem op trekt um hard door schakel weer over weer ff wachten hij pakt hem weer op en trekt redelijk door schakel over dipje pakt hem op en trekt als een bejaarde in een panda, klimt iets van 5km/u en stop met acceleren schakel weer over en bwooooom zakt terug (denk niet dat het een warmloper was hield toen die terug viel gas vol open, dan heeft die telkens een warmloper in zn 6 dat s het dus niet)
 
wipe-out 11-11-02?17:26 Print reply

Posts: 7672
je zegt dat het lijkt alsof hij verzuipt?

is je membraanklep of een gedeelte daarvan niet afgebroken? dat hij op den duur verzuipt doordat je met het optrekken dan vol aan het gas hangt?

zoiets had ik met mijn mb ook, was een hoekje van 2 bij 2 mm afgebroken, en als je dan een paar minuten volgas reed, verzoop hij, viel terug naar 0 (sloeg eigenlijk af). dan ff paar keer kicken en weer verder rijden.


 
Ronald 11-11-02?17:40 Print reply
Posts: 956
kan ook aan je ontsteking liggen, heb ik ook eens gehad met mijn dtr dat hij in hogere versnellingen niet goed meer deed, heel vaag, misschien moet je een keer een nieuwe bougie proberen

 
NSR JunK 11-11-02?19:29 Print reply

Posts: 2339
kort samen gevat, hij BLAAST de eerste versnellingen als een maloot en de laatste trekt die niet :( en hij liep goed heb alleen cilinder gewisselt voorderest nergens aangezeten
 
barry 11-11-02?20:01 Print reply

Posts: 7387
weet je wat ik denk, dat jou brommer wel goed afgesteld staat, maar gewoon een te zware tdw v heeft

omdat jij dus beschrijft, elke keer als jij opschakelt de laatste paar versnelling hij in een dip valt en daarna oppakt en doortrekt, en als jij op een gegeven moment in de 5-6 komt dat hij helemaal wegvalt, dat betekent dan, denk ik

dat hij in de 5 en de 6 in die dip valt voor de powerband en niet de kracht heeft om zich uit de dip te trekken en in de powerband te kunnen komen en dan wegvalt.

dus probeer eens een lichtere tdw v.
 
He?
NSR RULEZZ 11-11-02?20:21 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: wipe-out

je zegt dat het lijkt alsof hij verzuipt?

is je membraanklep of een gedeelte daarvan niet afgebroken? dat hij op den duur verzuipt doordat je met het optrekken dan vol aan het gas hangt?

zoiets had ik met mijn mb ook, was een hoekje van 2 bij 2 mm afgebroken, en als je dan een paar minuten volgas reed, verzoop hij, viel terug naar 0 (sloeg eigenlijk af). dan ff paar keer kicken en weer verder rijden.





foooock dat heb ik ook poosje volgas en dan stomt i erook mee hoor je bwooooooooooooop en als je stil staat paar keer kicken dan doet hij het meestal weer :(
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
NSR RULEZZ 11-11-02?20:24 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Originally posted by: $-Bill Gates-$ (barry) - ...

dus probeer eens een lichtere tdw v.


eehm hij kan veel beter proberen om met slippende koppeling door 5 en 6 te komen straks heeft hij voor nix zijn tandwielen vervangen
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
NSR JunK 11-11-02?21:05 Print reply

Posts: 2339
ja die tandwiel verhouding zal hetwel zijn, maar dan begrijp ik niet dat die de eerste versnellingen zo ziek hard trekt en de laatste niet.....rij trouwens met 14-42
 
Pertijn 12-11-02?00:58 Print reply
Posts: 846
Of hij komt buiten powderband of hij heeft gewoon echt te weinig koppel.
In het begin gaat het wel maar als je een beetje op gang ben word het stukken minder.
Hebo gaat in het begin ook wel leuk maar vanaf de 4 vlamt die malossi hem vierkant, weet ik zeker
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
RippyNL 12-11-02?12:54 Print reply
Posts: 218
vandaag hard windje hiero en mijn powerband begint bij 7k toeren en daarvoor zit ook net een dipje. ikke dus 6k toeren en dan moet ik echt 1 versnelling terug om het weer op te kunnen pakken en dit is overigens met 4versnellingen dus ik zou inderdaad ff met slippende koppeling ook proberen of ie er dan wel uit komt
 
Honda Transalp
NSR JunK 12-11-02?21:29 Print reply

Posts: 2339
probleem is al opgelost, probleem zat hem in een te zware vertanding en slechte benzine toevoer, tank was bijna leeg, en kraantje half verstopt (iemand id om hem weer goed te laten werken? door blazen heeft niet erg veel geholpen)
 
frankarnhe 14-11-02?09:02 Print reply
Posts: 1213
Uit elkaar halen heel goed schoonmaken, goed doorspoelen, eventueel nieuw kraanjte, nieuw filtertje. Misschien zit er ook wel rotzooi onder in je tank
 

Dit topic is 486 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved