Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki TSX lijkt te weinig lucht te krijgen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 669 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61891 - Suzuki TSX lijkt te weinig lucht te...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

emilettele 10-6-2010 14:17 Print topicpost
Posts: 3
Ik heb een suzuki TSX met:
50cc snel
originele luchtfilter
16mm mikuni
sproeiernaald: 2e armste stand.

toen ik de 50cc snel cilinder kocht heb ik er even een sproeier 85 in gedaan. Stationairschroef op het verst naar binnen, anders komt ie niet eens bij een fatsoenlijk toerental.
Als de brommer warm was liep hij goed maar als hij koud was moest ik de hele luchtschroef dichtdraaien. Daarom heb ik er toen sproeier 90 in gedaan. Deze reed goed maar als ie goed warm was verzoop deze met luchtschroef 2 slagen open. Heb em toen nog een tijdje 2,5 en af en toe 3 slagen opengedaan. Dit hielp even. Op een dag wou ik hem starten maar toen ik weg wou rijden kwam ik niet op toeren. Hij verzoop. Dus ik heb er weer 85 ingedaan (waar ie eerst niet mee liep), 2 slagen open gedaan. Maar nu komt ie bijna niet door de 5k toeren tot 6k toeren. Dus net voor de powerband. Hij is daar aan het verzuipen. Vanaf powerband (6k) trekt hij weer goed. Ze zeggen toch normaal dat je na inrijden een grotere sproeier zou moeten?
Moet ik nu nog verder teruggaan naar sproeier 80? of kan het liggen aan een vies luchtfilter? of moet de gasnaald naar de armste stand? of is het nog iets anders?
 

Pixl 10-6-2010 14:20 Print reply

Posts: 3125
Probeer maar eens sproeier 80 ja, daar rijden heel erg veel tsx'en mee (of in de buurt van de 80). Dat ie stottert voor de powerband is een teken van teveel benzine je kunt ook eerst proberen de gasnaald te laten zakken.
 
So fuckin' what!?
Uijldert 10-6-2010 14:26 Print reply

Posts: 294
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: emilettele
Ik heb een suzuki TSX met:
50cc snel
originele luchtfilter
16mm mikuni
sproeiernaald: 2e armste stand.

toen ik de 50cc snel cilinder kocht heb ik er even een sproeier 85 in gedaan. Stationairschroef op het verst naar binnen, anders komt ie niet eens bij een fatsoenlijk toerental.
Als de brommer warm was liep hij goed maar als hij koud was moest ik de hele luchtschroef dichtdraaien. Daarom heb ik er toen sproeier 90 in gedaan. Deze reed goed maar als ie goed warm was verzoop deze met luchtschroef 2 slagen open. Heb em toen nog een tijdje 2,5 en af en toe 3 slagen opengedaan. Dit hielp even. Op een dag wou ik hem starten maar toen ik weg wou rijden kwam ik niet op toeren. Hij verzoop. Dus ik heb er weer 85 ingedaan (waar ie eerst niet mee liep), 2 slagen open gedaan. Maar nu komt ie bijna niet door de 5k toeren tot 6k toeren. Dus net voor de powerband. Hij is daar aan het verzuipen. Vanaf powerband (6k) trekt hij weer goed. Ze zeggen toch normaal dat je na inrijden een grotere sproeier zou moeten?
Moet ik nu nog verder teruggaan naar sproeier 80? of kan het liggen aan een vies luchtfilter? of moet de gasnaald naar de armste stand? of is het nog iets anders?

Ik zou eerst inderdaad even de routine dingetjes nakijken, carb schoonmaken, luchtfilter schoonmaken. Welke kleur is je bougie?
 
emilettele 10-6-2010 14:28 Print reply
Posts: 3
Maar ik had eerst een 12mm op mn vorige 50cc snel. Daar had ik al 78 in. En die liep perfect. Is dat dan maar zon klein verschil in sproeier met een 16mm?
Hij stottert ook een klein beetje in zn vrij als ie warm idd. Dus hij krijgt teveel benzine. Maar de sproeier stel je toch meestal zo af dat hij boven je powerband klein beetje of niet stotterd? Voor onder je powerband is toch je gasnaald en luchtschroef? Is het trouwens ook normaal dat je stationairsproeier op zn max staat en dan maar 1900 toeren heeft?
 
emilettele 10-6-2010 14:30 Print reply
Posts: 3
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uijldert
[...]

Ik zou eerst inderdaad even de routine dingetjes nakijken, carb schoonmaken, luchtfilter schoonmaken. Welke kleur is je bougie?


Dankje voor je tips. Ik zal het binnenkort ff gaan bekijken en dan kijk ik ook wel even welke kleur mn bougie is.
 
Pixl 10-6-2010 15:02 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: emilettele
Maar ik had eerst een 12mm op mn vorige 50cc snel. Daar had ik al 78 in. En die liep perfect. Is dat dan maar zon klein verschil in sproeier met een 16mm?
Hij stottert ook een klein beetje in zn vrij als ie warm idd. Dus hij krijgt teveel benzine. Maar de sproeier stel je toch meestal zo af dat hij boven je powerband klein beetje of niet stotterd? Voor onder je powerband is toch je gasnaald en luchtschroef? Is het trouwens ook normaal dat je stationairsproeier op zn max staat en dan maar 1900 toeren heeft?


Ik heb dezelfde setup als jij, alleen uitlaatpoort bewerkt en die van mij loopt ook niet veel toeren stationair, gewoon normaal
 
So fuckin' what!?
dirktimmer 11-6-2010 10:36 Print reply

Posts: 1737
hey emile,

deze cilinders (komt bij mij vandaan) hebben gewoon veel kracht in de powerband en daarbuiten niet veel. heel goed afstellen (hoofdsproeier, sattionair sproeier, gasbuis, gasnaald) kan iets helpen, maar is duur en kost veel tijd!

Gewoon zorgen dat hij vet genoeg is (spr. 85-90) en doorrijden
 

Dit topic is 2112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved