Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slecht lopen TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61887 - Slecht lopen TSX
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommenator 26-6-2010 12:05 Print reply
Posts: 71
ik heb mijn bobine aan een testapparaat gehangen bij de fietsenmaker, en die was dus helemaal dood. heb nu een nieuwe bobine, maar nog steeds niet vonken Wie weet hoeveel volt er gemeten moet worden op de rood/zwarte draad naar de bobine toe?

Gr!
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-6-2010 13:40 Print reply

Posts: 9841
jouw brommerboer boert zeker goed, want ik denk dat ie dat testapparaat voor een tsxbobine toch echt custom heeft moeten laten maken.

is vast de moeite waard en heeft zich binnen notime terugverdiend natuurlijk...als je apparaat zegt dat alles kapot is.

Heb je de spoel al doorgemeten? dus roodzwart naar massa?

 
Too cool for school!
brommenator 26-6-2010 15:26 Print reply
Posts: 71
met dat testapparaat kun je gewoon alle bobines testen, stuurt een wisselstroom er doorheen, zit ook nog aangesloten op een bougie waardoor je kunt zien of de bobine werkt. En ja, ik heb stroom, maar ik denk niet genoeg? dus wie kan me vertellen HOEVEEL volt ik moet meten op de roodzwarte draad naar de bobine toe?

gr!
 
Floris-tsx 26-6-2010 15:33 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommenator
met dat testapparaat kun je gewoon alle bobines testen, stuurt een wisselstroom er doorheen, zit ook nog aangesloten op een bougie waardoor je kunt zien of de bobine werkt. En ja, ik heb stroom, maar ik denk niet genoeg? dus wie kan me vertellen HOEVEEL volt ik moet meten op de roodzwarte draad naar de bobine toe?

gr!


grappig is dat je blijkbaar niet weet dat een tsx bobine niet alleen een bobine is, maar dat er ook een cdi in verwerkt zit.
kan je wel stroom er doorheen gooien, maar je meet niks
 
Iedereen kan professioneel worden
brommenator 26-6-2010 15:45 Print reply
Posts: 71
bij die test meet je ook niks, je kijkt alleen of de componenten werken.

en bij het meten op die zwart rode draad heeft de bobine er niks mee te maken, wil gewoon weten welke waardes ik moet hebben wil het ok zijn.
 
Floris-tsx 26-6-2010 16:33 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommenator
bij die test meet je ook niks, je kijkt alleen of de componenten werken.

en bij het meten op die zwart rode draad heeft de bobine er niks mee te maken, wil gewoon weten welke waardes ik moet hebben wil het ok zijn.


daar zul je toch echt voor moeten meten.

kan je wel waardes geven, maar hoe weet (dus meet) jij dan of jij dat ook heb?
 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-6-2010 17:24 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommenator
bij die test meet je ook niks, je kijkt alleen of de componenten werken.

en bij het meten op die zwart rode draad heeft de bobine er niks mee te maken, wil gewoon weten welke waardes ik moet hebben wil het ok zijn.


wat is dat nou allemaal voor onzin? Je kunt niets meten aan een tsxbobine, hooguit de secundaire spoel. Dan kan je brommerboer wel een bobineapparaat hebben (multimeter kan het net zo goed mee), maar daarmee zul je eerder de cdi opblazen dan daadwerkelijk iets meten.

Je kunt dus ook nooit op die manier erachterkomen welke waardes 'normaal' zijn. Het enige wat je kunt doen is stapsgewijs kijken waar het misgaat. Als je gewoon zorgt dat je eerst je ontstekingsspoel (zwart rode draad) doormeet om te zien of daar afwijkende waarden inzitten, dan hoef je niet moeilijk te doen om naar de rest te kijken, want daar kom je toch niets verder mee. Die bobine kun je alleen de schuld geven als de rest allemaal zeker weten goed is, en het dus alleen nog de cdi/bobine kan zijn. Dat kan dus ook door jouw bobine op een wél functionerende tsx te zetten en dan te kijken of de bobine het doet.

Apparaten en meten gaat allemaal niet werken bij deze bobines. Daarom eerst de ontstekingsspoel meten, want die gaan een stuk sneller kapot dan bobines. Ik geloof zelfs dat de meeste mensen die een kapotte bobine hebben em zelf kapot gemaakt hebben door juist te kijken of ie kapot is (meten, overbelasten, verkeerde spanningen erop, enz)

 
Too cool for school!

Dit topic is 2502 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved