Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Yamaha dt 80 lc2 helemaal ontgrenzen? ,bij 10.000 toeren pruttel geluid.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 791 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61883 - Yamaha dt 80 lc2 helemaal ontgrenze...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3311 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bladet 9-6-2010 17:21 Print topicpost
Posts: 110
hallo ik heb hier een yamaha dt 80 staan. maar bij 10.000 toeren hoor ik een pruttel geluid. dus ik denk dat hij ergens begrenst is.

ik wil hem dus helemaal ontgrenzen. wat moet ik doen ? hij loopt nu standaard 80km/h. in zijn 5e versnelling 72km/h op 8000 toeren. en dan overschakelen naar 6. dan haalt hij de 80km/h. ik wil dit ding wat feller en sneller maken. is dit mogelijk met deze brommer.

Setup.

Orginele dt 80 lc2 cilinder
nieuwe zuiger
nieuwe zuigerveren
tandwielverhouding : 13-51

kan ik misschien om mijn trek vermogen te verhogen. en dat hij wat sterker word met mijn vertanding prutsen. of wat moet ik allemaal doen om dit ding sneller , sterker, helemaal te ontgrenzen doen ?

graag hoor ik het van jullie.
 

Aprilia RX 50 2003 9-6-2010 17:23 Print reply

Posts: 6717
sneller is groter voortandwiel, sneller optrekken is kleiner voortandwiel, t een of t ander

verder het is een motor he, 80 cc is motor
misshien nog iets verdunning in de uitlaat dat ie daarop knijpt, misschien t luchtfilter begrenst

10000 toeren is overtoeren dus met een groter voortandwiel kun je gegarandeerd sneller

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 9-6-2010 om 17:26 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-6-2010 17:31 Print reply

Posts: 17929
tis een motor, en dus nergens begrenst...

mijne haalde met gemak 120, dus er zit iets goed fout ergens
 
Tim-gpr99 9-6-2010 17:31 Print reply

Posts: 841
de oudere 80cctjes zijn meestal niet zo heel hoogtoerig hoor, MB8jes trekken ook niet echt bepaald dik door ofzo, en Zundapp KS80 ook niet..

maar hij moet wel harder kunnen denk ik!

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 9-6-2010 om 17:32 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
dirktimmer 9-6-2010 17:55 Print reply

Posts: 1737
120 is niet standaard hoor
dingen zijn begrensd op 80kmh, staat ook in de uitaal en in de demper geslagen..

snelle uitlaat lost het op, ga je +- 100.
 
yamahadt1986 9-6-2010 18:23 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
120 is niet standaard hoor
dingen zijn begrensd op 80kmh, staat ook in de uitaal en in de demper geslagen..

snelle uitlaat lost het op, ga je +- 100.



die 120km/h zal er vast wel een polini 110cc opgezeten hebben of niet soms dirk
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
bladet 9-6-2010 21:55 Print reply
Posts: 110
ik had op internet geken op youtube en hadden al die types een Gianelli tunnings auspuff eronder hangen.
 
mr200r 10-6-2010 0:13 Print reply
Posts: 5122
Een 80cc is helemaal ontworpen om 80 km/h te lopen.
Er zitten geen begrensers in.


Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 10-6-2010 om 0:17 uur.
 
mr200r
yzanthoondt 10-6-2010 12:26 Print reply

Posts: 470
je hebt ook 2 soorten cilinders (van dirk gehoord) mischien de langzame versie?

heb er zelf ook 2 gehad maar deze gingen ook wel harder dan 80
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
dirktimmer 10-6-2010 13:06 Print reply

Posts: 1737
je hebt inderdaad 2 soorten.

een snellere, die loopt 80 met een 17-18 mikuni, als je hier ene gorte carburateur en proma of gianelli op zet ga je 100+
en een trage, die loopt 80 met een 20 mikuni. grote carb + snelle uitlaat = tegen de 100 rijden.

de verschillende types zijn de 37A (dt80lc1) en 53V, dt80lc2.


 
bladet 10-6-2010 22:45 Print reply
Posts: 110
ik heb nou een orginele cilinder met een 25mm mikuni erop
 
mikedewaer 11-6-2010 15:05 Print reply
Posts: 5
Ik heb een Yamaha DT 50, 50cc helemaal ontgrensd loopt hij 80-85 dus een 80 cc zit waarschijnlijk ook volgepropt met begrenzers, vooral als hij standaard is.

Wat is het bouwjaar?

 
kenny77 11-6-2010 15:18 Print reply

Posts: 29286
die nieuwe dt van jou is niet te vergelijken met een oude dt80.
 
bladet 11-6-2010 19:29 Print reply
Posts: 110
mijn Yamaha dt 80 lc 2 komt uit 1985 dacht ik zo
 

Dit topic is 3311 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved