Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Dubbele Demper GPR Nude

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61878 - Dubbele Demper GPR Nude
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

FreakyRik 9-6-2010 1:05 Print topicpost

Posts: 338
Goedendag heren,

Zoals gewoonlijk heb ik weer eens iets dat kapot is op mijn brommer, dit keer is het de demper.
Na 2 dagen terug over een over het hoofd gekeken drempel te hebben geknald is de pijp die van de uitlaat naar de demper loopt, afgebroken van de demper. precies bij de lasnaad.

Nu moet het mogelijk zijn om deze wederom vast te lassen lijkt het mij of gaat dat niet zo makkelijk?

Nu had ik al op internet gekeken voor een evt. nieuwe of 2e handse uitlaat en ben op marktplaats hetvolgende tegengekomen;

http://link.marktplaats.nl/332989896

Voor dit kleine prijsje hoef ik het niet te laten, en zo doende kwam ik weer op het idee (welke ik al een tijdje mee rond loop) om deze erbij te kopen, de mijne te repareren. en deze allebei op mijn brommer te bevestigen, om zo een dubbele demper uitlaat te krijgen (iets wat natuurlijk rete geil is).

Nu mijn vraag;
Is het de moeite waard om deze op de originele uitlaat te maken, met in het achterhoofd dat het toch geen prestatie winst gaat opleveren.
Of een nieuw uitlaat gedeelte apart aan te schaffen, welke wel prestatie winst gaat opleveren.
En is het dan mogelijk de originele dempers (x2) op zo'n uitlaat te bevestigen of gaat dat tegen werken, in zinne van prestatie?

De rede om ook niet gelijk 2 nieuwe dempers te halen, is het geld, en de originele dempers zien er rete geil uit, want alle "performance" uitlaten hebben zo'n piemeltje/tuutje aan het einde, en dat is lelijk!

Alvast bedankt voor jullie inzicht!


 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-6-2010 1:12 Print reply

Posts: 17929
je kunt een snelle pijp kopen en daar die 2 originele dempers opgooien
 
FreakyRik 9-6-2010 1:14 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
je kunt een snelle pijp kopen en daar die 2 originele dempers opgooien


Ok ja kijk dat is natuurlijk wel ideaal, niet dat die originele dempers teveel tegendruk (of iets dat tegenwerkt) gaan leveren waardoor de snelle pijp weer langzaam wordt
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Niek de Wildt 9-6-2010 1:25 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]


Ok ja kijk dat is natuurlijk wel ideaal, niet dat die originele dempers teveel tegendruk (of iets dat tegenwerkt) gaan leveren waardoor de snelle pijp weer langzaam wordt


Heb ik al meerdere keren verteld, is gewoon te zoeken, ik vertik het om de link hier te plaatsen
 
FreakyRik 9-6-2010 1:44 Print reply

Posts: 338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Heb ik al meerdere keren verteld, is gewoon te zoeken, ik vertik het om de link hier te plaatsen


Klopt ben al meerdere topics tegengekomen die gaan over dit onderwerp, en ook al meerdere van jou posts in deze topics. maar het blijft mij maar niet duidelijk of het nou wel of geen prestatie verlies, of verhoging gaat opleveren (aangezien Veel mensen elkaar ook tegenspreken in deze topics)

Ook ben nog niks tegengekomen over originele dempers op een snelle uitlaat.

Morgen zoekt ik wel weer verder, nu eerst slapen!

dus als mensen nog wat toe te voegen hebben, schiet maar raak
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Cootje46 9-6-2010 8:35 Print reply

Posts: 735
Zeker wel vet een vet idee , maar als ik jou was zou ik gewoon 2 vervangingsdempertjes monteren, de originele demper is stukken zwaarder en het geluid is bij 2 vervangingsdempertjes natuurlijk ook moooier.
 
In mijn vorige leven was ik vast een poetsdoek..
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-6-2010 8:38 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FreakyRik
[...]


Klopt ben al meerdere topics tegengekomen die gaan over dit onderwerp, en ook al meerdere van jou posts in deze topics. maar het blijft mij maar niet duidelijk of het nou wel of geen prestatie verlies, of verhoging gaat opleveren (aangezien Veel mensen elkaar ook tegenspreken in deze topics)

Ook ben nog niks tegengekomen over originele dempers op een snelle uitlaat.

Morgen zoekt ik wel weer verder, nu eerst slapen!

dus als mensen nog wat toe te voegen hebben, schiet maar raak


als je je ori cilinder behoud met die 2 ori demper, dan lukt dat wel

 
Tim-gpr99 9-6-2010 8:39 Print reply

Posts: 841
Doordat de ori goed dempen dmv schotten heb je iets meer tegendruk,maar je prestaties gaan daar niet onder lijden ofzo. In ieder geval niet merkbaar. Ik vind de ori zelf wel kut klinken met snelle pijp, maar smaken verschillen.
 
GPR50 '99 streetfightert
Error1991 9-6-2010 10:00 Print reply

Posts: 939
je hebt prestatieverlies maar daar merk je eigenlijk niks van, denk dat je het verschil alleen ziet op de testbank. en je hebt ook nog eens 2 dempers dus dat reduceert het ook wel. ik zeg doen
 
Leen 9-6-2010 10:02 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
Doordat de ori goed dempen dmv schotten heb je iets meer tegendruk,maar je prestaties gaan daar niet onder lijden ofzo. In ieder geval niet merkbaar. Ik vind de ori zelf wel kut klinken met snelle pijp, maar smaken verschillen.



tegendruk?
wat is dat?
 
Drumsan 9-6-2010 11:23 Print reply

Posts: 1223
Je hebt geen prestatieverlies tenzij je een hele gare constructie maakt.

Verder ben ik een fan van originele (ontgrensde) uitlaten, omdat zo het blok niet elke keer naar de klote gaat
 
FreakyRik 9-6-2010 23:01 Print reply

Posts: 338
Ok, bedankt voor jullie reacties. ik heb die kerol van die advertentie al gesproken, dus die 2e demper komt er sowieso

nou nog even iemand vinden die mijn demper mooi kan lassen, en dan maar eens lekker knutselen, om er een mooie dubbel demper van te maken.

en dan een manier vinden om mijn nummer plaat mooi weg te werken.

Er gaan foto's van het proces komen, evt wil ik er ook wel een project van maken, als er geintresseerden zijn

GRTZ
 
Chuck Norris does not flush the toilet... He scares the shit out of it!
Drumsan 10-6-2010 0:15 Print reply

Posts: 1223
kentekenplaatje er mooi onder hangen

Zodat het er zo uit komt te zien;



Wel zorgen dat het een Y verbinding wordt en geen T-splitsing zodat er uit beiden evenveel rook komt.
 
gprnick 10-6-2010 0:21 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
kentekenplaatje er mooi onder hangen

Zodat het er zo uit komt te zien;

afbeelding

Wel zorgen dat het een Y verbinding wordt en geen T-splitsing zodat er uit beiden evenveel rook komt.



 
Drumsan 10-6-2010 0:29 Print reply

Posts: 1223
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


afbeelding


Ja zo is mooi ja.
Alleen vind ik die dempers foeilelijk
 
renoeius 10-6-2010 11:08 Print reply

Posts: 6409
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat wil gaan doen, dubbele demper.
Zo te zien zit er bij het nieuwe model GPR vrij weinig ruimte voor 2 dempers. Of je moet kappen slopen, of de dempers onder de kappen hangen, maar dat lijkt me niet echt mooi worden.
 

Dit topic is 3416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved