Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - schijfrem koelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 605 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61872 - schijfrem koelen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pieterschalkwijk 8-6-2010 20:00 Print topicpost

Posts: 157
Als ik op een warme dag een stuk gereden heb met mijn honda mb, wordt mijn schijf erg warm/heet. Waar ik woon valt het nog wel mee, want dat is in het dorp, maar ik zit op school in de stad en daar moet ik vaak remmen optrekken en vervolgens weer remmen.

De schijf van de mb is vol en koelt daarom erg weinig. Ik vroeg me af of je zomaar koelgaten zou kunnen boren in de schijf. Ik heb al gezocht in de faq en andere topics maar ik heb niks kunnen vinden.
Het lijkt me voor de hand liggen dat je wel symmetrisch moet boren, zodat de schijf overal even zwaar is.

Heeft iemand ervaring met het zelf maken van koelgaten in een originele schijf van een honda mb?
Zou het mogelijk zijn, ook ivm het materiaal etc.?


Dit bericht is gewijzigd door pieterschalkwijk op 8-6-2010 om 20:01 uur.
 

Royal Club 8-6-2010 20:02 Print reply

Posts: 60390
lopen je remmen niet gewoon aan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
pieterschalkwijk 8-6-2010 20:03 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
lopen je remmen niet gewoon aan?


Nee, als ik niet rem kan het voorwiel erg soepel draaien.
 
Joel_koningslust 8-6-2010 20:03 Print reply

Posts: 14514
wat is warm/heet??? gaat je rem echt faden ofzo?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
pieterschalkwijk 8-6-2010 20:05 Print reply

Posts: 157
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
wat is warm/heet??? gaat je rem echt faden ofzo?


Ik kan hem absoluut niet beetpakken, of maakt dat niet uit?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 8-6-2010 20:07 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
[...]


Ik kan hem absoluut niet beetpakken, of maakt dat niet uit?


dat heb ik met bijna elke schijfrem, dat zegt niet zoveel. Zolang je schijf niet verkleurt of je blokken verglazen wordt ie niet té heet.

Koelgaten boren verzwakt je schijf en vermindert het remoppervlak. Als ie gewoon goed loskomt moet je er vanaf blijven. Als het nodig was om extra te koelen had honda dat er zelf wel opgebouwd

 
Too cool for school!
Joel_koningslust 8-6-2010 20:08 Print reply

Posts: 14514
met veel bijremmen enzo vind ik dat niet gek

remt hij dan nog wel gewoon goed?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Voetentje 8-6-2010 20:08 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
[...]


Ik kan hem absoluut niet beetpakken, of maakt dat niet uit?


Dat ik hem niet beet kan pakken is bij mij ook wel. Maar zodra je voelt dat hij slechter remt als hij warm is moet je er wat aan doen. Je kan ook bijv. een NSR remschuif erop zetten, is plug and play.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Derbi-Olaf 8-6-2010 21:41 Print reply

Posts: 14999
MB rem moet normaal zeker goed genoeg zijn. ik reed met mijn 125 regelmatig lekker bochtig tussen de velden door zonder problemen, hard inremmen etc. kort na elkaar.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
tjeerdie 8-6-2010 22:13 Print reply

Posts: 251
ik rij ook al bijna 2 jaar met remmen die heet worden en ik heb tot nu toe nog geen problemen er mee gehad
 
Derbi-Olaf 8-6-2010 22:22 Print reply

Posts: 14999
Remmen worden sowieso warm , dat is juist de gedachte erachter, kinetische energie omzetten in warmte energie.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-6-2010 22:38 Print reply

Posts: 10835
Volgens mij zijn dat niet eens koelgaten, maar gaten om rommel en water af te voeren.
Ik denk niet dat je het in temperatuur gaat merken als je er gaten in boort.
Het is niet zoals bij een geventileerde schijf van een auto dat je schoepen hebt die lucht door de schijf heen pompen.

Als je niet merkt dat hij minder gaat remmen na verloop van de rit dan zou ik het lekker zo laten zitten.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ArvidW 9-6-2010 17:24 Print reply

Posts: 201
Overigens is gaten boren in een MB schijf geen pertje. Mijn NSR schijf was versleten en ik ben te goedkoop om 75euro voor een nieuwe uit te geven dus voor 10tje MB schijf gekocht.

3uur aan het boren geweest met HSS boortjes (continue weer slijpen) maar deze schijven zijn gehard dus lastig te bewerken met huis tuin en keukenspul.

Afrader dus, overbodig overigens ook

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 9-6-2010 om 17:25 uur.
 
pieterschalkwijk 10-6-2010 22:32 Print reply

Posts: 157
bedankt allemaal.
Ik laat het wel zo, laat die schijf maar heet worden.
 
70malossi 10-6-2010 23:29 Print reply
Posts: 4176
je hebt geen unieke remconstruktie, 1000 den zijn je al voorgegaan zonder problemen.Waarom zou die van jou dan te heet worden?
denk je te merken dat je echt last krijgt van sponzige remmen,kijk dan naar je blokken en soort/toestand van je remvloeistof.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Dit topic is 1431 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved