w0ut3r |
7-6-2010 17:36 |
Posts: 1350 |
Snelheid maakt me niet zo gek veel uit, je rijd toch niet de hele tijd 180...
Gaat me meer om het optrekken.
Heb altijd gedacht dat een 2-takt sneller optrekt dan een 4-takt (bij hetzelfde aantal pk).
En aangezien ze allebei hetzelfde vermogen hebben (25kw) leek mij een 2-takt sneller in dit geval. Maar dat beredeneer ik dus verkeerd ?
Verder nog ff iets...
Ik ben zelf niet echt fors gebouwd, en als ik bijvoorbeeld zo'een ZX6R zie heb ik echt het idee dat dat ding überzwaar is en je echt 2 meter breed moet zijn om hem recht te kunnen houden. Of valt dit wel mee?
Me TZR hou ik in ieder geval met gemakt recht
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Royal Club |
7-6-2010 17:39 |
Posts: 60390 |
ken je niet iemand met een rs125? doe je even rondje rijden?:P
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Tobias Verhoef |
7-6-2010 17:44 |
Posts: 1832 |
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Maeddy |
7-6-2010 17:46 |
Posts: 1059 |
Als je die 25 kw zat bent van bijvoorbeeld een rs125 zijn daar net als bij brommers genoeg leuke opvoer spullen voor. 160cc cilinders, hpi's en die troep heb je gewoon .
Dat kloten in de schuur met andere cilindertjes en uitlaten enzo heeft wel zijn charmes toch?
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Royal Club |
7-6-2010 17:49 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Als je die 25 kw zat bent van bijvoorbeeld een rs125 zijn daar net als bij brommers genoeg leuke opvoer spullen voor. 160cc cilinders, hpi's en die troep heb je gewoon .
Dat kloten in de schuur met andere cilindertjes en uitlaten enzo heeft wel zijn charmes toch?
t kapotgaan alleen niet :P
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Maeddy |
7-6-2010 17:50 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
t kapotgaan alleen niet :P
Daar moet je van te voren nooit aan denken
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Royal Club |
7-6-2010 17:51 |
Posts: 60390 |
dat is onmogelijk na 4jaar brommer rijden:P
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
kenny77 |
7-6-2010 17:52 |
Posts: 29286 |
als die Mito je gaat vervelen kan je er nog altijd een rd350 blok onder bouwen.
(wel duur als je het legaal wilt doen)
Maar voor het begin zal het zeker leuk genoeg rijden, kan je er mooi op oefen.
|
|
|
|
BenjaminDG |
7-6-2010 18:00 |
Posts: 4605 |
Je kunt met zo'n 125cc 2Takt rijden maar als je je auto rijbewijs hebt kunt je ook met zo'n 125cc 2 takt rijden.
Beter zoek je een 500 of 600cc 25kw, als je deze dan ontgrensd heb je veel meer vermogen dan een 125cc 2takt.
Autosnelweg rijden is ook niet een plezier op zo'n 125cc omdat je hem dan constant in toeren moet houden om 140 te rijden.
Veel meer onderhoud dus dan een 4 takt.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Tobias Verhoef |
7-6-2010 18:00 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Je kunt met zo'n 125cc 2Takt rijden maar als je je auto rijbewijs hebt kunt je ook met zo'n 125cc 2 takt rijden.
Beter zoek je een 500 of 600cc 25kw, als je deze dan ontgrensd heb je veel meer vermogen dan een 125cc 2takt.
Autosnelweg rijden is ook niet een plezier op zo'n 125cc omdat je hem dan constant in toeren moet houden om 140 te rijden.
Veel meer onderhoud dus dan een 4 takt.
In nederland geld dat niet
Heb wel gehoord dat ze dat wel willen gaan invoeren ofzo
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
BenjaminDG |
7-6-2010 18:03 |
|
Royal Club |
7-6-2010 18:04 |
Posts: 60390 |
ja, maar we zijn niet in belgenland
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ducatigpr |
7-6-2010 18:32 |
Posts: 827 |
ga liever voor het optrekken, dan voor topsnelheid
het is wel eens leuk om de 200 of hoger aan te tikken, maar meer dan dat ook niet
het is veel mooier om wegen met veel bochten te pakken en hard op te trekken naar de bochten toe, goed remmen, en de bochten zo hard mogelijk nemen
met een 125 kan je wel aardig optrekken en de topsnelheid is niet zo hoog, heeft je fiets een goede wegligging, kan je er veel plezier aan beleven
zelf zou ik toch liever voor een begrensde 450 of 600 gaan, omdat je dan ook wat lekkerder rijdt op normale wegen/snelwegen (lagere toeren)
|
|
|
|
mtx_owned |
7-6-2010 21:27 |
Posts: 2183 |
sja, 125cc, licht, wendbaar, leuk, maar alleen om een beetje mee rond huis rond te rijden. Zodra je wat verdere ritten gaat maken, evt met andere rijders, is zo'n 125cc toch niet de show. Ook niet kwa onderhoud en slijtage. Wat mij betreft koop je beter een 2 of 4 cilinder 4takt, evt. gedrosselt als dat nodig is.
is je doel gewoon op zondagmiddag een blokkie om gaan, is zo'n 125cc racer leuk, net als een dikke enduro enkelpitter
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Stiffmeister |
7-6-2010 21:38 |
Posts: 1582 |
Cagiva Mito's vindt ik persoonlijk erg gave motors
aardig snel/wendbaar en een goed uiterlijk
Voor het onderhoud moet je een beetje liefhebber zijn denk ik
Als ik zelf begin zou ik een Kawasaki Ninja 250R of ZXR 400 (25kw) kiezen
|
|
.. Retro Active |
|