Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #61862 - Cagiva Mito
|
Pagina 1 van 4
|
Dit topic is 8331 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
w0ut3r |
7-6-2010 16:00 |
Posts: 1350 |
Ik wordt binnen enkele maanden 18 en wss ga ik daarna voor mijn motorrijbewijs...
Omdat ik dan natuurlijk maar 25kW mag zat ik te denken om een Cagiva Mito te kopen, en dan het volgende model:
Nu heb ik ff wat vraagjes daarover:
-Is het nodig om voor zo'een lichte motor een motorpak aan te schaffen van 700euro oid?
-Is de wegenbelasting van een 125cc motor even duur die van de zwaardere motors?
En wat denken jullie verder van een Cagiva Mito?
Goede beginmotor? Niet al teveel onderhoud?
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
7-6-2010 16:16 |
Posts: 17929 |
motorpak heb je ook voor de helft
wegenbelasting is voor elke motor hetzelfde
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-6-2010 16:17 |
Posts: 9841 |
het is 2t, dus wél meer onderhoud dan een 4t.
Natuurlijk moet je een motorpak aanschaffen, het is zelfs absurd dat je op een brommertje alleen met een helm oprijdt. Heeft dus niets met het type motor te maken, maar met de snelheden.
Alles wat sneller dan lopen gaat vereist beschermende kleding.
Vroeger reed ik met een helm en hooguit handschoentjes, sinds ik motorrij besef ik pas hoe gevaarlijk het is om zonder goede broek/jas/handschoenen brommer te rijden.
Dus van dat pak bestaat geen discussie over. Zorg gewoon voor goede kleding. Vooral als je net begint met motorrijden ga je hoe dan ook een keer op je bek; als je niet op je bek gaat rij je als een pussy omdat je nooit op de limieten van je apparaat zult rijden. De truc is te zorgen dat je niet te extreem op je bek gaat je moet het wel na kunnen vertellen en je motor moet niet echt schade hebben
Mito ziet er verder leuk uit...en daar houdt het op. Het is maar net wat je zelf wilt, ik zou voor 25kw hele andere motoren kopen.
Voor 3k mag je ook een xr600 SM van me kopen die 7kw op kenteken heeft, reken maar dat dat meer feest is dan een mito
Wegenbelasting is voor alle motoren gelijk.
|
|
Too cool for school! |
|
ronaldt |
7-6-2010 16:33 |
Posts: 2735 |
Geinig, een topic voor aspirant motorrijders.
Imo moet je op een pak niet bezuinigen. Ook niet in het geval van een 'lichte' motor. De domste ongelukken gebeuren juist vaak op lagere snelheden. Als je een knap en neutraal ogend motorpak koopt zul je hier overigens jaren plezier van hebben, óók bij je volgende motor (tenzij je een roze pak koopt en ducati gaat rijden).
Voor dingen als handschoenen, laarzen en helm geld eigenlijk hetzelfde.. Maargoed, dan ben je dus al een klap geld verder, en heb je nogsteeds geen motor.
Wordt dit een motor om je 25kw tijd door te komen? in dat geval zou ik zéker geen nieuwe Mito kopen. Óf wil je persé een tweetakt rijden tot je 21e.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Tobias Verhoef |
7-6-2010 16:40 |
Posts: 1832 |
Als ik jou was zou ik lekker op een crosser met sm bandjes beginnen.
Ook al ga je een keer op je bek dan heb je eigenlijk bijna geen schade, en met zo'n mito met al die kappen wordt het wel een duur geintje.
Ik moet wel toegeven is wel een zwaar vette motor
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
w0ut3r |
7-6-2010 16:40 |
Posts: 1350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
het is 2t, dus wél meer onderhoud dan een 4t.
Natuurlijk moet je een motorpak aanschaffen, het is zelfs absurd dat je op een brommertje alleen met een helm oprijdt. Heeft dus niets met het type motor te maken, maar met de snelheden.
Alles wat sneller dan lopen gaat vereist beschermende kleding.
Vroeger reed ik met een helm en hooguit handschoentjes, sinds ik motorrij besef ik pas hoe gevaarlijk het is om zonder goede broek/jas/handschoenen brommer te rijden.
Dus van dat pak bestaat geen discussie over. Zorg gewoon voor goede kleding. Vooral als je net begint met motorrijden ga je hoe dan ook een keer op je bek; als je niet op je bek gaat rij je als een pussy omdat je nooit op de limieten van je apparaat zult rijden. De truc is te zorgen dat je niet te extreem op je bek gaat je moet het wel na kunnen vertellen en je motor moet niet echt schade hebben
Mito ziet er verder leuk uit...en daar houdt het op. Het is maar net wat je zelf wilt, ik zou voor 25kw hele andere motoren kopen.
Voor 3k mag je ook een xr600 SM van me kopen die 7kw op kenteken heeft, reken maar dat dat meer feest is dan een mito
Wegenbelasting is voor alle motoren gelijk.
Ben zelf niet zo'een fan van supermotards, vind buikschuivers lekkerder rijden
Moet zeggen dat ik die xr600 van jou er wel erg vet uit vind zien.
Maar die Mito is dus 2 takt, heeft dat verder nog invloed op de snelheid?
Ik bedoel dus, is die minder snel dan een op 25KW begrensde Kawasaki ZX6R?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldt
Geinig, een topic voor aspirant motorrijders.
Imo moet je op een pak niet bezuinigen. Ook niet in het geval van een 'lichte' motor. De domste ongelukken gebeuren juist vaak op lagere snelheden. Als je een knap en neutraal ogend motorpak koopt zul je hier overigens jaren plezier van hebben, óók bij je volgende motor (tenzij je een roze pak koopt en ducati gaat rijden).
Voor dingen als handschoenen, laarzen en helm geld eigenlijk hetzelfde.. Maargoed, dan ben je dus al een klap geld verder, en heb je nogsteeds geen motor.
Wordt dit een motor om je 25kw tijd door te komen? in dat geval zou ik zéker geen nieuwe Mito kopen. Óf wil je persé een tweetakt rijden tot je 21e.
Het wordt idd een motor op door de 25kw tijd heen te komen.
Het wordt wss ook geen nieuwe maar een 2de hands
Ik wil niet perse bij 2-takt blijven.
Maar ik kan niet echt veel mooie 25kw 4-takters vinden.
(Heb ook niet een al te groot budget)
Dit bericht is gewijzigd door w0ut3r op 7-6-2010 om 16:42 uur.
|
|
www.TheGreenBoxz.nl |
|
ducatigpr |
7-6-2010 16:47 |
Posts: 827 |
Je hebt het over een motorpak van 700 euro, natuurlijk zijn deze er, maar er zijn ook vele goedkopere pakken te krijgen van een zeer goede kwaliteit. Ik raad je aan om eens op de motorbeurs in Utrecht te kijken voor een pak, hier bieden ze pakken aan vanuit de oude collectie en worden soms afgeprijsd van 900 naar 300 euro, het is maar een voorbeeld. Die 700 euro hoeft dus zeker niet, maar bezuinig niet op een goed pak, veiligheid boven alles!
Altijd leuk zo'n Cagiva Mito, maar ik denk dat het erg snel verveelt. Ik heb ook nog steeds de 25kw restrictie, maar rijdt op een motor die als 6kw op kenteken staat maar daadwerkelijk 34kw heeft. De reden waarom ik denk dat een Cagiva Mito snel verveelt, is omdat je het gevoel hebt dat je dan nog op een brommer rijdt. Natuurlijk gaat ie veel harder, maar de bouw van het dingetje en het aantal cc's zijn al snel te vergelijken met dat van een brommer. Als je een leuke 25kw motor wilt, zijn er veel leukere machientjes te koop als alleen maar de Cagiva Mito. Zelf vond ik altijd een Kawasaki ZXR 400 wel leuk, maar zelfs motoren die 1000cc hebben worden wel eens tot 25kw motor teruggebouwd.
Al met al is de Cagiva Mito toch een leuke beginnersfiets, dus als je een Cagiva Mito wil, niemand houdt je tegen.
Kijk gewoon eens op Marktplaats of Motor-forum en zoek op 25kw en kijk eens wat voor leuks je kan krijgen.
Succes
|
|
|
|
koekie - Administrator |
7-6-2010 16:49 |
|
ronaldt |
7-6-2010 16:50 |
Posts: 2735 |
je kunt ook gaan voor motors met een 25kw restrictie, daar heb je eventueel na je 21e ook nog wat aan
Enkele voorbeelden die voor mijzelf nogal in aanmerkingen komen(A):
tweetakt
aprilia rs125
mito
aprilia rs250
wat minder modern:
yamaha tzr125, 250 2ma/3ma/ 3xv
suzuki rg250
kawasaki kr250
honda nsr125, nsr250
yamaha dt250/ dt400
honda cr250r?
viertakt
honda vfr 400
honda cbr 400/600
kawa zxr400
yamaha fzr400/600
yamaha xt500?
yamaha wr450
honda xl500
ik noem zomaar wat; mogelijkheden genoeg dus.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Derbi1991 |
7-6-2010 16:56 |
Posts: 363 |
Ik zou als ik jou was een motor terugbrengen naar 25 kw, en dan het liefst 4takt, daar zit het minste onderhoud aan. In theorie kan je elke motor terugbrengen naar 25 kw, maar een r1 zal nooit lekker lopen op 25 kw. Ik zou een maximum van 650 of 700 cc aanhouden.
|
|
Drive like you stole it. |
|
Sjaan_Banaan |
7-6-2010 16:57 |
Posts: 254 |
Heb wel eens op de RS125 van Gassie88 gereden.
Met de standaart pijp was het niet tie niet zo vlot.
Met een Arrow pijp had je echt een 'mega' powerband.
Was wel lachen en sommige mensen zeggen dat het zenuwachtig rijdt... Daar ben ik het niet mee eens. Als je eraan gewend ben rijdt het top.
Toch vond ik het constantere vermogen van men GS lekkerder rijden.
Zelf heb ik een Suzuki GS500E op 25kw gereden. Super apparaat om een beetje mee te leren rijden. Lekker wendbaar en aanzienlijk sneller dan de RS125 (180 om 150 km/u).
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-6-2010 16:59 |
Posts: 9841 |
ik zou gewoon lekker na 2 jaar een andere motor kopen.
Ik zal een tip geven die ik aan iedereen geef die motor gaat rijden, sommigen luisteren ernaar, anderen niet...en die laatsten hebben nog wel eens spijt dat ze niet geluisterd hebben.
Je gaat een motor zat zijn na 2 jaar. Snelheid went ook altijd, dus probeer jezelf niet aan te leren om snel te rijden Een snelle motor helpt daarbij niet.
25kw is meer dan genoeg om je te vermaken, vooral in het begin. Je gaat toch wel op je bek met je eerste motor, dus zorg dat ie cheap is. Mijn eerste motoren waren allemaal onder de 250 euro en daar heb ik prima op rondgereden. Juist de motoren die duurder waren heb ik allemaal in de prak gereden en dat is zonde van je geld.
Sinds mijn zware rijbewijs rij ik op een ntv650 rond. Snel zat ondanks dat ie helemaal niet zoveel vermogen heeft. Nederland is niet het land om hard te rijden. Ga gewoon een beetje rondkutten en wegwijs worden in het verkeer (niet te vergelijken met brommer) en leer hoe een motor zich gedraagt. Als je dat op lage snelheid doorhebt zijn de risico's kleiner dan met hoge snelheid, en op hoge snelheid zal een motor in principe hetzelfde reageren dus kun je prima kijken wat een lichtere motor op lage snelheid kan.
Een zzr250 is een buikschuiver en 25kw. Het is viertakt en japans, dus goed.
|
|
Too cool for school! |
|
ronaldt |
7-6-2010 17:06 |
Posts: 2735 |
mocht je zelf geen 'ideale' motor voor ogen hebben die binnen de 25kw regel valt; sluit ik me volledig bij martijn aan.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
dt50rcrosser |
7-6-2010 17:12 |
Posts: 6252 |
rij zelf een rr op licht kenteken.. rijdt geweldig, alleen je mist het topje in het vermogen.
waarom niet alvast wat verder denken en een zware motoro terugdraaien?. rij nu anderhalf jaar, verveelt niks, ook omdat je weet dat je straks vol vermogen mag rijden.
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-6-2010 17:16 |
Posts: 9841 |
ken veel mensen die een racer kopen voor de looks en er na een paar jaar achterkomen dat dat qua rij eigenschappen toch niet is wat ze willen.
Ik zou er vanuitgaan dat je zonder enige ervaring niet weet welke motor bij je past, wat dus betekent dat je je een beetje moet orienteren en daar is je 25kw periode prima geschikt voor. Daarna kun je dan een motor kopen die bij je rijstijl, smaak, budget en gebruik past. Anders koop je een motor puur om de looks. Ook leuk, tot je er veel op gaat rijden.
|
|
Too cool for school! |
|
Derbi1991 |
7-6-2010 17:29 |
Posts: 363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
i
25kw is meer dan genoeg om je te vermaken, vooral in het begin. Je gaat toch wel op je bek met je eerste motor, dus zorg dat ie cheap is. Mijn eerste motoren waren allemaal onder de 250 euro en daar heb ik prima op rondgereden. Juist de motoren die duurder waren heb ik allemaal in de prak gereden en dat is zonde van je geld.
Ik heb nu een aardig dure motor onder de kont, en ik het deed me toch wel zeer toen ik hem een keer liet omvallen. Maar thank god voor valbeugels.
|
|
Drive like you stole it. |
|
Dit topic is 8331 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 4
|
|