Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch maxi loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61861 - puch maxi loopt slecht
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-fan 8-6-2010 18:49 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
het feit dat het opeens is gebeurd betekent dat het grootste deel van je lijstje onwaarschijnlijk is.

Ik zou eerst de ontsteking fixen en dan kijken wat ie doet, daarna kun je altijd nog verder kijken naar andere dingen, want in principe kan het natuurlijk álles zijn.



Ok bedankt ga er eerst ff naar kijken..

 
Floris-tsx 8-6-2010 19:07 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
Hai iedereen!

mn maat heeft n puch maxi die maximaal 35 loopt en een poosje geleden nog 55-60. Ook trekt hij bijzonder moeilijk.
standaard cilinder met standaard carburateur.
hij denkt dat t licht aan de contactpuntjes, en evt een ander luchtfilter.. is dat mogelijk?
hoe kan ik testen dat het aan de contactpuntjes ligt en anders aan de ontsteking?
Wat kunnen nog meer redenen zijn dat ie niet meer goed funcitoneerd?

Thanks..

O ja,

weet iemand waar je een goede (poets)doek kunt krijgen die geen haren, stofjes ed afgeeft?


Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 7-6-2010 om 13:08 uur.


een tomos van een vriend van mij deed laatst ook geen ene reet meer. hij kwam niet echt op toeren en reed opeens nog maar 30
ik heb het zuigertje vervangen en de uitlaatpoort schoongemaakt (was bijna helemaal dichtgekoolt).
rijdt nu ong. 60.
het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de cilinder

 
Iedereen kan professioneel worden
TSX-fan 9-6-2010 7:38 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


een tomos van een vriend van mij deed laatst ook geen ene reet meer. hij kwam niet echt op toeren en reed opeens nog maar 30
ik heb het zuigertje vervangen en de uitlaatpoort schoongemaakt (was bijna helemaal dichtgekoolt).
rijdt nu ong. 60.
het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de cilinder



Bedankt!

Ga er naar kijken..

 
TSX-fan 9-6-2010 18:41 Print reply

Posts: 574
De kickstarter van de puch maxi veert niet terug, de veer is eruit (denk ik)
Kan ik daar gewoon een universele inzetten of moet het echt een puch maxi kickstart veer zijn en zo ja waar kan ik die dan krijgen en hoe duur is deze?
En weet iemand hoe zo'n veer eruit ziet?

Bedankt..

En is de standaard 50cc zuigermaat voor puch maxi 38,00 milimeter?



Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 9-6-2010 om 20:18 uur.
 
antonhonda 9-6-2010 20:54 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
De kickstarter van de puch maxi veert niet terug, de veer is eruit (denk ik)
Kan ik daar gewoon een universele inzetten of moet het echt een puch maxi kickstart veer zijn en zo ja waar kan ik die dan krijgen en hoe duur is deze?
En weet iemand hoe zo'n veer eruit ziet?

Bedankt..

En is de standaard 50cc zuigermaat voor puch maxi 38,00 milimeter?



Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 9-6-2010 om 20:18 uur.

zuigermaat gewoon oude mee nemen
en veer ook gewon andere er uithalen en nieuwe halen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Paul de Salmiakbal 9-6-2010 21:38 Print reply

Posts: 5285
Moet gewoon een kickstarterveer in van Puch. Kost niet veel en je kunt er niet zomaar een random veer in duwen
Veer heeft ongeveer een diameter van 5cm en heeft ongeveer 3 wikkelingen waardoor die ongeveer 1.5cm dik is.

Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 9-6-2010 om 21:41 uur.
 
honda cr mt 80 9-6-2010 22:47 Print reply
Posts: 694
ketting smeren helpt meestal wel

of onsteking na kijken
 
TSX-fan 10-6-2010 13:28 Print reply

Posts: 574
ik heb de volgende dingen inmiddels ondernomen:
- carburateur eraf gehaald en schoongemaakt
- zuiger en zuigerveren bekeken en die zijn goed
- nieuwe pakkingen
- nieuwe bougie
- uitlaat erafgehaald
- ander filter

En nog loopt ie niet, zou het aan de ontsteking kunnen liggen en zo ja waaraan dan? De contactpuntjes?
Ook, toen ie nog liep, ging hij maar 30 en niet over naar tweede versnelling, kapotte koppelingssegmenten?
En hoef je alleen de moer op het vliegwiel er maar aftehalen om het vliegwiel te kunnen verwijderen?

Bedankt..

o ja, deze proma uitlaat zit eronder, maar weet iemand hoe je die demper eraf kan halen, want hij is helemaal verkoold aan de binnenkant..

http://www.jarnos-pu...aid=6893&lang=NL

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 10-6-2010 om 13:45 uur.
 
Paul de Salmiakbal 10-6-2010 15:08 Print reply

Posts: 5285
Tweede versnelling?
Tenzij je een zeldzaam 2speed automaat hebt lijkt me dat sterk
Kijk maar eens of je vonk nog sterk is en kijk naar je contactpunten of ze nog vlak zijn en of ze ertussen vonken.
 
TSX-fan 10-6-2010 15:38 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Tweede versnelling?
Tenzij je een zeldzaam 2speed automaat hebt lijkt me dat sterk
Kijk maar eens of je vonk nog sterk is en kijk naar je contactpunten of ze nog vlak zijn en of ze ertussen vonken.


Je hebt toch 1-speed en 2-speed puch's?
Ik vond het ook al een beetje vreemd, maar ja.
ik zal idd wel eens even de contactpunten nakijken en of de ontsteking nog goed staat...
Hoef je dan alleen maar de vliegwielmoer te verwijderen en het vliegwiel? En gewoon de moer naar linksom erafdraaien of niet?
 
T H O M 10-6-2010 18:53 Print reply
Posts: 262
haal het vuil kapie er maar af en je kan de contact puntjes wel zien (miss moet je even aan je vliegwiel draaien)
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Paul de Salmiakbal 10-6-2010 19:00 Print reply

Posts: 5285
Ja je hebt 2 en 1 speed Puchs, maar het lijkt me sterk dat je een 2 speed blokje hebt aangezien die behoorlijk zeldzaam zijn.
Ik denk dat je gewoon het dipje voor de powerband voelt en dat hij daarna in toeren gaat stijgen.
 
TSX-fan 10-6-2010 20:47 Print reply

Posts: 574
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Ja je hebt 2 en 1 speed Puchs, maar het lijkt me sterk dat je een 2 speed blokje hebt aangezien die behoorlijk zeldzaam zijn.
Ik denk dat je gewoon het dipje voor de powerband voelt en dat hij daarna in toeren gaat stijgen.



Nee het punt is juist dat hij niet in toeren stijgt en rond de 30 blijft hangen..
Nu start hij ook niet meer.. :(
Weet iemand nog raad?
Ben van plan de ontsteking en contactpuntjes zsm te gaan bekijken..

Trouwens zit de uitlaat echt helemaal vol..
Kan ik m met een brander gewoon in de fik zetten?

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 10-6-2010 om 20:48 uur.
 
Paul de Salmiakbal 10-6-2010 21:37 Print reply

Posts: 5285
Uitlaat gewoon in de hens zetten en als het even kan je demper eraf halen. Scheut (was)benzine erin en in de fik zetten.
 
Niek de Wildt 10-6-2010 21:46 Print reply
Posts: 7168
volgende keer zelf zoeken:
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1359368
 

Dit topic is 9099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved