Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch maxi kuren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61860 - puch maxi kuren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gradus 7-6-2010 8:49 Print topicpost
Posts: 619
hallo ik heb een puch maxi maar ik snap even iets niet.
me puch maxi start zins gister heel slecht. het is steeds lopen heel laag in toeren en dan valt hij weer weg . als hij dan eindelijk blijft lopen moet ik 500 meter heel langzaam rijden dan komt hij een beetje in toeren. en dan kan ik gewoon heel normaal rijden maar als ik weer ff stilsta valt hij uit en begint het weer van voor af aan. als hij warm is gaaat alles wat makkelijker maart blijft dezelfde kuren hebben
ik denk zelf dat het me koppeling is dat die gewoon open blijft staan? kan dat ik heb me schroeven een tijdje terug al helemaal ingedraait en me bougie is mooi bruin
alvast bedankt
 

Waballa 7-6-2010 8:52 Print reply

Posts: 259
Als je je schroeven helemaal indraait dan kan het zijn dat je koppeling niet helemaal goed kan aangrijpen. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor 500 meter langzaam rijden. Maar niet voor de lage toeren en het slechte starten....
Staan je contactpuntjes nog goed?
 
gradus 7-6-2010 8:56 Print reply
Posts: 619
me contact puntjes zijn 2 3 maandjes terug goed gezet en goed vast gezet
 
Waballa 7-6-2010 9:02 Print reply

Posts: 259
Maar als je door die dip heen bent, rijd hij dan normaal? Op ouwer topsnelheid? Of rijd hij dan nogsteeds niet goed?

Heb je nog compressie?
 
gradus 7-6-2010 9:03 Print reply
Posts: 619
als ik door me dip heen bent rijd hij heel goed reageert goed op het gas als ik het loslaat en weer gasgeef enzo dan rijd hij verder goed heel vreemd

en compressie genoeg

Dit bericht is gewijzigd door gradus op 7-6-2010 om 9:03 uur.
 
Waballa 7-6-2010 9:05 Print reply

Posts: 259
Looptie stationair?
Moet je veel choken/gas geven bij het starten?
 
gradus 7-6-2010 9:07 Print reply
Posts: 619
in het begin doe ik even shoke dan loopt hij meteen zolang ik door blijf lopen ma zodra ik even minder snel loop valt hij uit en dan doe ik shoke uit en loop me de klote tot i eindelijk een beetje wil

en heb gewoon half gas bij het starte

Dit bericht is gewijzigd door gradus op 7-6-2010 om 9:20 uur.
 
honda fryslan 7-6-2010 9:30 Print reply

Posts: 1914
carburateur schoonmaken. ontsteking goed zetten en dan nog eens proberen.. eerst dus van je koppeling afblijven want dat is het niet..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
gradus 7-6-2010 9:31 Print reply
Posts: 619
carb heb ik gister al schoongemaakt en me ontsteking zou je denken dat dat het is ??
hij rijd verder wel goed en hij is 2 3 maanden geleden goed gezet
 
Waballa 7-6-2010 9:36 Print reply

Posts: 259
Koppeling is het ook niet, maar het is niet goed om de veertjes helemaal in te draaien. Hoe dan ook, de koppeling kan deze problemen niet veroorzaken.

Ontsteking van de puch maxi is erg fragiel, contactpuntjes kunnen zo verschuiven of doorbranden, de grondplaat kan ook verdraaien.
Je problemen kunnen ook veroorzaaktworden door valse lucht. > niet stationair willen lopen, niet makkelijk uit de lage toeren komen.
 
gradus 7-6-2010 9:38 Print reply
Posts: 619
je kan toch ff starten achterwiel ophoog houwe en met een deo bus spuiten om te kijken waar de valse lucht vandaan komt??
 
Waballa 7-6-2010 9:50 Print reply

Posts: 259
Ja inderdaad, stationair laten lopen, en dan deo spuiten rond het spruitstuk & carb. Niet te dicht bij de ingang van het luchtfilter...

Als hij dan plots andere toeren gaat draaien dan trektie valse lucht.
 
gradus 7-6-2010 9:51 Print reply
Posts: 619
maar hij blijft niet stationair lopen ik vraag wel iemand te helpen die em omhoog houd en een klein beetje gas houd
 
Waballa 7-6-2010 11:13 Print reply

Posts: 259
Stel hem anders hoog stationair af met het stationair schroefje. Als hij dan wel blijft lopen kun je goed testen met deo.
 
gradus 7-6-2010 11:14 Print reply
Posts: 619
hij wil niet meer stationair lopen stationair schroef is al helemaal ingedraait
 
Waballa 7-6-2010 11:37 Print reply

Posts: 259
Dan denk ik echt dat je valse lucht trekt, probeer dan te testen met deo als iemand je kan helpen met gas geven, of kijk je pakkingen bij het spruitstuk en de carb even na.
 

Dit topic is 3200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved