Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommer kopen, welke?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1327 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61857 - Brommer kopen, welke?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 9237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dittie46 6-6-2010 22:08 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco



om 1:40 te halen hoef je geen 4takt hoor je kunt ook zo'n injectie scooter kopen ( ook al zou ik je dat niet aanraden ) iemand bij mij in de klas had een sr50 ditech die liep 1:60!



als jij dat gelooft, of kunnen jullie niet rekenen,


gezien je eisen boeit het je niet echt wat je rijd, dan zou ik voor zon holleeder model 4 takt scooter gaan, en ga gewoon na een zaak, ga zitten en proefrijden, vraag duidelijk hoe het met onderhoud etc zit, wat die 4 taktjes moet je om de 4 duizend kleppen stellen en dat is niet iets voor beginners... dus beter goed laten informeren bij een dealer en fijn nieuw spul met garantie halen, zeker gezien je budget



ik geloof het niet het is zo
 
frinkandellebroodje gangster worden ? even inbox
Tobias Verhoef 6-6-2010 22:09 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


vicieus cirkeltje inderdaad
andere eisen stellen?


Ik denk dat het wel slim is
Of je kijkt gewoon even wat je belangrijkst vindt.

Ik rij op een Honda MTX-sh met een 80 blok (rijdt echt enorm fijn door veel koppel)
Budget gaat wel lukken voor onder de 800 heb je al een hele mooie.
Rijdt nog best zuinig als ik rustig rij haal ik soms 1:40 maar dat is heel rustig. Maar normaal zit ik rond de 1:35.
45 is wel te doen maar dan draai je erg veel overtoeren, want met een std 80cc blok rij je netjes 75 80.
Sleutelen is echt top je kan overal bij.
Zijn top brommers zitten lekker bijrijder kan ook best zitten.
Het is een crossbrommer dus weinig kappen en ziet er gewoon netjes uit.
Zijn zeer betrouwbaar omdat het blok weinig toeren draait en dus niet veel van het blok vraagt wat hoogtoerige 50cctjes wel doen.

Maar om eerlijk te zijn zou ik toch voor een Piaggio Zip 4 takt gaan.
Die dingen kosten echt niks nieuw en zijn enorm zuinig.
Ze gaan ook echt nooit kapot als je ze goed onderhoudt, maar het sleutelen is dan wel een groter probleem je moet kunnen kleppen stellen en alles.

Dus als ik jou was zou ik gewoon een compleet nieuw lijstje maken met punten die je het meest belangrijk vindt
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
DannyMTX 6-6-2010 22:19 Print reply
Posts: 198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
[...]


Ja, sorry, je hebt ook de cb50, cd50 enz. Al die honda modellen ja. Het punt is dat de TS graag een nieuwe brommer wil. De honda 4-takt brommers zijn perfecte brommers, maar in mijn ogen vrij duur en helemaal voor één in perfecte staat.


owja die was k nog vergeten, d8 al dat ik er nog een paar miste :p
 
la men anders ekkes spolle jonge!
MOlivier 6-6-2010 22:53 Print reply
Posts: 4
Bedankt voor alle adviezen.
Van de brommers die me nu worden geadviseerd, spreekt de SS50 me dan nog het meeste aan, al wil ik dus echt een brommer en geen scooter (= plastic). Alleen jammer dat deze niet meer wordt geproduceerd, zoals ik lees via Google.

M.a.w. eisen zijn in chronologische volgorde van belangrijkheid:
1. Dat ik er niet uitzie als een opgeschoten tiener die om de 10km wordt aangehouden door de politie e.d. (scooter, veel plastic/lawaai).
2. Dat ik er fatsoenlijk comfortabel op kan rijden met mijn lengte.
3. 4taktmotor vanwege laag verbruik, liefst/natuurlijk ook betrouwbaar.
4. 45km/u
Vergeet momenteel even de overige eisen...

Even specifiek op de Tomos:
Is dit een automaat (welke modellen ik in de vraag stelde)?
Hoever voldoen deze aan de bovenstaande eisen?

PS Niks tegen scooters en nog minder tegen crossbrommers, maar is niet helemaal mijn stijl (scooters nog minder dan crossbrommers), maar ik vind het, en aub geen discussie want het is persoonlijk voor mij, mijn mening, een 'beetje net niet'.

Graag advies!

Dit bericht is gewijzigd door MOlivier op 6-6-2010 om 22:56 uur.
 
rik hulkenberg 6-6-2010 22:59 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MOlivier
Bedankt voor alle adviezen.
Van de brommers die me nu worden geadviseerd, spreekt de SS50 me dan nog het meeste aan, al wil ik dus echt een brommer en geen scooter (= plastic). Alleen jammer dat deze niet meer wordt geproduceerd, zoals ik lees via Google.

M.a.w. eisen zijn in chronologische volgorde van belangrijkheid:
1. Dat ik er niet uitzie als een opgeschoten tiener die om de 10km wordt aangehouden door de politie e.d. (scooter, veel plastic/lawaai).
2. Dat ik er fatsoenlijk comfortabel op kan rijden met mijn lengte.
3. 4taktmotor vanwege laag verbruik, liefst/natuurlijk ook betrouwbaar.
4. 45km/u
Vergeet momenteel even de overige eisen...

Even specifiek op de Tomos:
Is dit een automaat (welke modellen ik in de vraag stelde)?
Hoever voldoen deze aan de bovenstaande eisen?

PS Niks tegen scooters en nog minder tegen crossbrommers, maar is niet helemaal mijn stijl (scooters nog minder dan crossbrommers), maar ik vind het, en aub geen discussie want het is persoonlijk voor mij, mijn mening, een 'beetje net niet'.

Graag advies!

Dit bericht is gewijzigd door MOlivier op 6-6-2010 om 22:56 uur.

een honda mb past ook goed bij je eisen

-geen plastic
-zuinig
-betrouwbaar
-comfortabel(je kan er rustig een hele dag oprijden)
-45km/u
-toch net iets moderner dan een honda ss
 
De Schout 6-6-2010 23:01 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

een honda mb past ook goed bij je eisen

-geen plastic
-zuinig
-betrouwbaar
-comfortabel(je kan er rustig een hele dag oprijden)
-45km/u
-toch net iets moderner dan een honda ss



maar intussen wel moeilijk om eentje te vinden die niet versleuteld is.

paar jaar terug werd de honda cd50 benly nog nieuw gemaakt. nu misschien ook nog wel. voldoet aan al je wensen, heeft als enige nadeel dat ze hier niet geimporteerd worden en er dus eentje uit japan oid zult moeten plukken.
 
tune tweak fiddle bang bummer
rik hulkenberg 6-6-2010 23:03 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



maar intussen wel moeilijk om eentje te vinden die niet versleuteld is.

paar jaar terug werd de honda cd50 benly nog nieuw gemaakt. nu misschien ook nog wel. voldoet aan al je wensen, heeft als enige nadeel dat ze hier niet geimporteerd worden en er dus eentje uit japan oid zult moeten plukken.

als je een beetje zoekt kom je er wel een tegen.
Zijn ook bedrijven/particulieren die ze op bestelling willen opknappen.
 
meneerbart 7-6-2010 12:19 Print reply

Posts: 164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MOlivier
..
Even specifiek op de Tomos:
Is dit een automaat (welke modellen ik in de vraag stelde)?
Hoever voldoen deze aan de bovenstaande eisen?
..

Graag advies!

Dit bericht is gewijzigd door MOlivier op 6-6-2010 om 22:56 uur.


Alle 3 zijn automaat, alleen de revival en streetmate hebben wel 2 versnellingen, alleen ze schakelen automatisch. ik ben zelf 1.90 en kan prima op een streetmate rijden. Ze zitten erg comfortabel, ook de bijrijder zit erg goed.
Over het verbruik weet ik niks te zeggen.
 
mag k een euro?
MOlivier 7-6-2010 18:29 Print reply
Posts: 4
Bedankt voor al het advies. Veel advies gaat echter over oudere modellen brommers, wat ik toch een risico vindt, aangezien je zal zien dat je iemand anders ellende over koopt...
Van de drie Tomossen, spreekt op zich de Flexer me nu nog het meest aan, omdat deze gewoon basic is. Streetmate ziet er wel strak uit, maar lijkt meer op een motor (waardoor ik weer vind dat ie harder moet kunnen dan dat ie mag en heb geen zin in dat gedoe), Revival zal waarschijnlijk snel de leut af zijn (heb nu al een chopper(fiets)).

Iemand nog koopadvies over andere merken met soortgelijke modellen als zo'n Tomos Flexer?

Overigens, heel wat reply's terug kwam ik een 'holleeder scooter' advies tegen, retro scooters vind ik op zich wel tof, maar zijn zeer prijzig als je kwaliteit wilt mijn inziens...
 
Floris-tsx 7-6-2010 22:31 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MOlivier
dat ie mag en heb geen zin in dat gedoe), Revival zal waarschijnlijk snel de leut af zijn (heb nu al een chopper(fiets)).

Iemand nog koopadvies over andere merken met soortgelijke modellen als zo'n Tomos Flexer?




"de leut af zijn?"

gilera citta is ook een optie
 
Iedereen kan professioneel worden
Stiffmeister 8-6-2010 17:16 Print reply

Posts: 1582
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




Blok is prima als je er normaal mee om gaat, dus dat is geen argument.
carberateur kun je zo bij als je het zadel en benzinetank eruit haalt.

Zadel zit prima als je geen mietje bent
(rijdt zelf ook wel eens lange stukken , en het bevalt prima)

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 8-6-2010 om 17:17 uur.
 
.. Retro Active
Ozz 8-6-2010 17:26 Print reply

Posts: 1259
Flexer is lastiger om je ketting te spanne, en bij een maatje van me is zijn achterbug krom gaan staan. Terwijl hij er dood rustig mee rijd.

Onopgevoerd, en netjes volgends de regels....
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!

Dit topic is 9237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved