Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 27mm op 50cc?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1026 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61853 - 27mm op 50cc?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 7-6-2010 17:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
conclusie is dat de 27mm gewoon minder fijn rijd dan bijv een 21 of 24, dus ik zou voor een 24mm MIkuni TM of een 24mm keihin PWK kiezen


24mm stage 6

een keihin pwk bestaat niet in 24mm
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 7-6-2010 17:21 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
conclusie?


Als je een goede coureur bent met conditie neem je 27 mm, zo niet pak je een kleinere
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-6-2010 17:33 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Als je een goede coureur bent met conditie neem je 27 mm, zo niet pak je een kleinere


dan gaan ze zo redeneren: met een 27mm ben ik een goede coureur

 
Too cool for school!
BenjaminDG 7-6-2010 18:05 Print reply

Posts: 4605
27mm is te groot, zelfs voor een getunde sport cilinder.

19-21 mm zal wel goed zijn, zo niet kan je nog altijd groter gaan.
 
Vlaanderen vrij!
PRO TUNING 7-6-2010 19:18 Print reply

Posts: 4000
Je hebt maar 50 cc

Om uit een 50 cc top vermogen te halen moet je je motor veel voeding geven.

Als je zelf zwaar lichamelijk werk moet doen, wil je ook een extra boterham.

Heb je zelf geen conditie dan hou je de motor niet op zijn toerental waar hij het best loopt, je bent daarvoor te moe, dan pakt een kleinere carburateur beter weer op.
Maar de meeste coureurs willen (net als ik vroeger) weing voor hun conditie doen.

De beste motocross coureurs die Nederland heeft gehad, zijn allemaal begonnen op een 50 cc
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-6-2010 20:01 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je hebt maar 50 cc

Om uit een 50 cc top vermogen te halen moet je je motor veel voeding geven.

Als je zelf zwaar lichamelijk werk moet doen, wil je ook een extra boterham.

Heb je zelf geen conditie dan hou je de motor niet op zijn toerental waar hij het best loopt, je bent daarvoor te moe, dan pakt een kleinere carburateur beter weer op.
Maar de meeste coureurs willen (net als ik vroeger) weing voor hun conditie doen.

De beste motocross coureurs die Nederland heeft gehad, zijn allemaal begonnen op een 50 cc


zo is het volgens mij met alles. Ik heb leren wheeliën op een originele MT, dan leer je een stuk beter je balans vinden dan met een motor die het vermogen heeft zich weer richting balanspunt te trekken.
Als je de basis met 'minder goed' materiaal onder de knie hebt, kan het met beter (sneller) materiaal alleen maar beter worden. De basis ligt er in ieder geval.

Ik zou hoe dan ook voor straatgebruik een kleine carb nemen. De carb is afhankelijk van de lucht die de motor aanzuigt, en kan aanzuigen. Denk toch dat de meeste 50cctjes dusdanig weinig toeren draaien en relatief slecht geflowd zijn dat een grote carb noodzakelijk is. Dan komt je uitlaat ook nog eens om de hoek kijken... als dat ding berekend is op 10k rpm en je carb flow voor 15k dan gaat het nooit efficient zijn.

 
Too cool for school!
PRO TUNING 7-6-2010 22:41 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


zo is het volgens mij met alles. Ik heb leren wheeliën op een originele MT, dan leer je een stuk beter je balans vinden dan met een motor die het vermogen heeft zich weer richting balanspunt te trekken.
Als je de basis met 'minder goed' materiaal onder de knie hebt, kan het met beter (sneller) materiaal alleen maar beter worden. De basis ligt er in ieder geval.

Ik zou hoe dan ook voor straatgebruik een kleine carb nemen. De carb is afhankelijk van de lucht die de motor aanzuigt, en kan aanzuigen. Denk toch dat de meeste 50cctjes dusdanig weinig toeren draaien en relatief slecht geflowd zijn dat een grote carb noodzakelijk is. Dan komt je uitlaat ook nog eens om de hoek kijken... als dat ding berekend is op 10k rpm en je carb flow voor 15k dan gaat het nooit efficient zijn.




Het gaat hier over een 50 cc crosser, even goed lezen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-6-2010 22:44 Print reply

Posts: 9841
ochja.

dan blijf ik nog steeds bij mn punt. ding gaat toch geen 16k draaien.

 
Too cool for school!
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-6-2010 22:45 Print reply

Posts: 10560
geloof nooit dat een brommer zoveel piekvermogen laten geven goede resultaten oplevert als hij het 6 of 8 uur moet doen.




 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
kees 125 7-6-2010 23:25 Print reply

Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ochja.

dan blijf ik nog steeds bij mn punt. ding gaat toch geen 16k draaien.



nou de 14k wil ik toch wel halen hoor
moet lukken want ik heb ook al een aprilia die ongeveer 13k haalt met een 16mm carb (standaard klasse)

verder bedankt allemaal
 
YZ50crosser 8-6-2010 9:13 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


24mm stage 6

een keihin pwk bestaat niet in 24mm


Bestaat niet ?

hier staat toch wel KEIHIN PWK op de carburateur en dit is een 24mm.
http://www.rikkersbromfietsen.nl/hm-cre-50 ( Afbeelding 9 van 25)
 
www.bxteamlg.tk
honda fryslan 8-6-2010 9:16 Print reply

Posts: 1914
chinese meuk

keihin heeft deze carburateurs nooit gemaakt..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
PRO TUNING 8-6-2010 9:40 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]


Bestaat niet ?

hier staat toch wel KEIHIN PWK op de carburateur en dit is een 24mm.
http://www.rikkersbromfietsen.nl/hm-cre-50 ( Afbeelding 9 van 25)


Wat ik dan niet begrijp is dat men op zo`n mooie motor met veel dure merk onderdelen een imitatie carburateur plaatst
 

Dit topic is 4364 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved