Royal Club |
7-6-2010 17:21 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
conclusie is dat de 27mm gewoon minder fijn rijd dan bijv een 21 of 24, dus ik zou voor een 24mm MIkuni TM of een 24mm keihin PWK kiezen
24mm stage 6
een keihin pwk bestaat niet in 24mm
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
PRO TUNING |
7-6-2010 17:21 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
conclusie?
Als je een goede coureur bent met conditie neem je 27 mm, zo niet pak je een kleinere
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-6-2010 17:33 |
|
BenjaminDG |
7-6-2010 18:05 |
Posts: 4605 |
27mm is te groot, zelfs voor een getunde sport cilinder.
19-21 mm zal wel goed zijn, zo niet kan je nog altijd groter gaan.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
PRO TUNING |
7-6-2010 19:18 |
Posts: 4000 |
Je hebt maar 50 cc
Om uit een 50 cc top vermogen te halen moet je je motor veel voeding geven.
Als je zelf zwaar lichamelijk werk moet doen, wil je ook een extra boterham.
Heb je zelf geen conditie dan hou je de motor niet op zijn toerental waar hij het best loopt, je bent daarvoor te moe, dan pakt een kleinere carburateur beter weer op.
Maar de meeste coureurs willen (net als ik vroeger) weing voor hun conditie doen.
De beste motocross coureurs die Nederland heeft gehad, zijn allemaal begonnen op een 50 cc
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-6-2010 20:01 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je hebt maar 50 cc
Om uit een 50 cc top vermogen te halen moet je je motor veel voeding geven.
Als je zelf zwaar lichamelijk werk moet doen, wil je ook een extra boterham.
Heb je zelf geen conditie dan hou je de motor niet op zijn toerental waar hij het best loopt, je bent daarvoor te moe, dan pakt een kleinere carburateur beter weer op.
Maar de meeste coureurs willen (net als ik vroeger) weing voor hun conditie doen.
De beste motocross coureurs die Nederland heeft gehad, zijn allemaal begonnen op een 50 cc
zo is het volgens mij met alles. Ik heb leren wheeliën op een originele MT, dan leer je een stuk beter je balans vinden dan met een motor die het vermogen heeft zich weer richting balanspunt te trekken.
Als je de basis met 'minder goed' materiaal onder de knie hebt, kan het met beter (sneller) materiaal alleen maar beter worden. De basis ligt er in ieder geval.
Ik zou hoe dan ook voor straatgebruik een kleine carb nemen. De carb is afhankelijk van de lucht die de motor aanzuigt, en kan aanzuigen. Denk toch dat de meeste 50cctjes dusdanig weinig toeren draaien en relatief slecht geflowd zijn dat een grote carb noodzakelijk is. Dan komt je uitlaat ook nog eens om de hoek kijken... als dat ding berekend is op 10k rpm en je carb flow voor 15k dan gaat het nooit efficient zijn.
|
|
Too cool for school! |
|
PRO TUNING |
7-6-2010 22:41 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
zo is het volgens mij met alles. Ik heb leren wheeliën op een originele MT, dan leer je een stuk beter je balans vinden dan met een motor die het vermogen heeft zich weer richting balanspunt te trekken.
Als je de basis met 'minder goed' materiaal onder de knie hebt, kan het met beter (sneller) materiaal alleen maar beter worden. De basis ligt er in ieder geval.
Ik zou hoe dan ook voor straatgebruik een kleine carb nemen. De carb is afhankelijk van de lucht die de motor aanzuigt, en kan aanzuigen. Denk toch dat de meeste 50cctjes dusdanig weinig toeren draaien en relatief slecht geflowd zijn dat een grote carb noodzakelijk is. Dan komt je uitlaat ook nog eens om de hoek kijken... als dat ding berekend is op 10k rpm en je carb flow voor 15k dan gaat het nooit efficient zijn.
Het gaat hier over een 50 cc crosser, even goed lezen
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-6-2010 22:44 |
Posts: 9841 |
ochja.
dan blijf ik nog steeds bij mn punt. ding gaat toch geen 16k draaien.
|
|
Too cool for school! |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-6-2010 22:45 |
Posts: 10560 |
geloof nooit dat een brommer zoveel piekvermogen laten geven goede resultaten oplevert als hij het 6 of 8 uur moet doen.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
kees 125 |
7-6-2010 23:25 |
Posts: 179 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ochja.
dan blijf ik nog steeds bij mn punt. ding gaat toch geen 16k draaien.
nou de 14k wil ik toch wel halen hoor
moet lukken want ik heb ook al een aprilia die ongeveer 13k haalt met een 16mm carb (standaard klasse)
verder bedankt allemaal
|
|
|
|
YZ50crosser |
8-6-2010 9:13 |
Posts: 2241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
24mm stage 6
een keihin pwk bestaat niet in 24mm
Bestaat niet ?
hier staat toch wel KEIHIN PWK op de carburateur en dit is een 24mm.
http://www.rikkersbromfietsen.nl/hm-cre-50 ( Afbeelding 9 van 25)
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
honda fryslan |
8-6-2010 9:16 |
Posts: 1914 |
chinese meuk
keihin heeft deze carburateurs nooit gemaakt..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
PRO TUNING |
8-6-2010 9:40 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
[...]
Bestaat niet ?
hier staat toch wel KEIHIN PWK op de carburateur en dit is een 24mm.
http://www.rikkersbromfietsen.nl/hm-cre-50 ( Afbeelding 9 van 25)
Wat ik dan niet begrijp is dat men op zo`n mooie motor met veel dure merk onderdelen een imitatie carburateur plaatst
|
|
|
|