Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 27mm op 50cc?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1047 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61853 - 27mm op 50cc?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kees 125 6-6-2010 18:47 Print topicpost

Posts: 179
hallo

ik ben bezig een een nieuwe crossbrommer te bouwen voor de brommercross.
en nu ben ik een carburateur aan het zoeken en ik kwam een 27mm mikuni carb tegen.
nu is mijn vraag: kan dit op mijn setupje?

setup:
doppler getuned cilinder
volle krukas
mallosi of hebo membraam
hpi ontsteking
opmaat uitlaat
en miss een powerbox? (ik weet niet of het veel uitmaakt)
 

st.nyksterdriver 6-6-2010 18:49 Print reply
Posts: 3376
27 mm is te veel je zult er niks op winnen
en afstellen zla waarschijnlijk kloten gaan
beter neem je zoon 19 mm dellortho
of een grotere cilinder
 
ronaldt 6-6-2010 18:51 Print reply

Posts: 2735
gezien het bij brommercross niet echt om piekvermogens gaat zou ik lekker een 21 dell'orto pakken. Mocht je de onderdelen ook nog gaan bewerken, is misschien een mikuni tm24 vlakschuif ook nog een optie. Maar dat is wel 'de max' imo
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Stiffmeister 6-6-2010 19:09 Print reply

Posts: 1582
"power"box kun je opzich wel achterwege laten..
 
.. Retro Active
R i c k 6-6-2010 19:14 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
"power"box kun je opzich wel achterwege laten..


Je kunt er wel wat op winnen met biomotion is het zo uitgerekend, en maken is erg makkelijk
 
echte junks blowen 2 takt
Marcooow 6-6-2010 19:17 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees 125
hallo

ik ben bezig een een nieuwe crossbrommer te bouwen voor de brommercross.
en nu ben ik een carburateur aan het zoeken en ik kwam een 27mm mikuni carb tegen.
nu is mijn vraag: kan dit op mijn setupje?

setup:
doppler getuned cilinder
volle krukas
mallosi of hebo membraam
hpi ontsteking
opmaat uitlaat
en miss een powerbox? (ik weet niet of het veel uitmaakt)


ken wel iemand die had voor de brommercross ook 50cc met 28mm.
hij kreeg het nooit goed aan het lopen en heeft er toen maar een 24mm achter gedaan en dat liep wel goed dus ik denk dat je maximaal 24 op een 50cc kunt doen
 
faster than a bullet!
PRO TUNING 6-6-2010 19:28 Print reply

Posts: 4000
Op de Kreidler cross van zo`n 30 jaar geleden zaten al 28.00 mm carburateurs
 
Marcooow 6-6-2010 19:34 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Op de Kreidler cross van zo`n 30 jaar geleden zaten al 28.00 mm carburateurs


het kan wel maar dan moet je gewoon heel goed kunnen afstellen
 
faster than a bullet!
honda fryslan 6-6-2010 19:46 Print reply

Posts: 1914
ja straks is er iemand die een 40mm achter een 50cc had..

wat heeft die jonge daar aan?

gewoon even antwoord op z'n vraag: beter neem je een 19mm..
27 mm is gewoon echt te groot voor deze setup
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
YZ50crosser 6-6-2010 19:56 Print reply

Posts: 2241
doe gewoon 24 Vlak, net als de meeste van de brommercrossers

ik rij er ook mee, geen probleem met afstelling.


Groter kan wel, mmaar als je in een laag toerental zit en je trekt ineens het gas los dan moet alles door 27mm heen gaan en dan heb je dus lang niet zoveel luchtsnelheid dan met bijv een 19mm. maar bovenintoeren zal hij wel weer meer vermogen leveren dan bijv een 19mm.
 
www.bxteamlg.tk
Marcooow 6-6-2010 19:56 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ja straks is er iemand die een 40mm achter een 50cc had..

wat heeft die jonge daar aan?

gewoon even antwoord op z'n vraag: beter neem je een 19mm..
27 mm is gewoon echt te groot voor deze setup


bedoel je dat tegen mij? want ik zie in mijn post wel een antwoord en dat is dat een 27mm gewoon te groot is en een 24mm wel kan.

Dit bericht is gewijzigd door marcooow op 6-6-2010 om 19:56 uur.
 
faster than a bullet!
honda fryslan 6-6-2010 20:17 Print reply

Posts: 1914
was meer algemeen

deze jonge vraag om advies en niet om indianenverhalen..

ook heeft hij er in mijn ogen niets aan dat hij met de gas moet spelen voordat hij vooruit komt..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
PRO TUNING 7-6-2010 13:59 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
doe gewoon 24 Vlak, net als de meeste van de brommercrossers

ik rij er ook mee, geen probleem met afstelling.


Groter kan wel, mmaar als je in een laag toerental zit en je trekt ineens het gas los dan moet alles door 27mm heen gaan en dan heb je dus lang niet zoveel luchtsnelheid dan met bijv een 19mm. maar bovenintoeren zal hij wel weer meer vermogen leveren dan bijv een 19mm.


In een laag toerental heeft een 50 cc niets te zoeken, een goede coureur komt niet beneden de 10.000 rpm

Een goed voorbeeld van een echte 50 cc coureur was (de helaas te vroeg overleden) Dinant Zijlstra, die ging volgas de bocht in en remde alleen bij
 
honda fryslan 7-6-2010 14:15 Print reply

Posts: 1914
conclusie?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
4takker 7-6-2010 15:05 Print reply

Posts: 2395
zwaare overkill

 
Never drive faster then your guardian angel can fly
YZ50crosser 7-6-2010 16:47 Print reply

Posts: 2241
conclusie is dat de 27mm gewoon minder fijn rijd dan bijv een 21 of 24, dus ik zou voor een 24mm MIkuni TM of een 24mm keihin PWK kiezen
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 4365 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved