ik ben bezig een een nieuwe crossbrommer te bouwen voor de brommercross.
en nu ben ik een carburateur aan het zoeken en ik kwam een 27mm mikuni carb tegen.
nu is mijn vraag: kan dit op mijn setupje?
setup:
doppler getuned cilinder
volle krukas
mallosi of hebo membraam
hpi ontsteking
opmaat uitlaat
en miss een powerbox? (ik weet niet of het veel uitmaakt)
gezien het bij brommercross niet echt om piekvermogens gaat zou ik lekker een 21 dell'orto pakken. Mocht je de onderdelen ook nog gaan bewerken, is misschien een mikuni tm24 vlakschuif ook nog een optie. Maar dat is wel 'de max' imo
ik ben bezig een een nieuwe crossbrommer te bouwen voor de brommercross.
en nu ben ik een carburateur aan het zoeken en ik kwam een 27mm mikuni carb tegen.
nu is mijn vraag: kan dit op mijn setupje?
setup:
doppler getuned cilinder
volle krukas
mallosi of hebo membraam
hpi ontsteking
opmaat uitlaat
en miss een powerbox? (ik weet niet of het veel uitmaakt)
ken wel iemand die had voor de brommercross ook 50cc met 28mm.
hij kreeg het nooit goed aan het lopen en heeft er toen maar een 24mm achter gedaan en dat liep wel goed dus ik denk dat je maximaal 24 op een 50cc kunt doen
doe gewoon 24 Vlak, net als de meeste van de brommercrossers
ik rij er ook mee, geen probleem met afstelling.
Groter kan wel, mmaar als je in een laag toerental zit en je trekt ineens het gas los dan moet alles door 27mm heen gaan en dan heb je dus lang niet zoveel luchtsnelheid dan met bijv een 19mm. maar bovenintoeren zal hij wel weer meer vermogen leveren dan bijv een 19mm.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
doe gewoon 24 Vlak, net als de meeste van de brommercrossers
ik rij er ook mee, geen probleem met afstelling.
Groter kan wel, mmaar als je in een laag toerental zit en je trekt ineens het gas los dan moet alles door 27mm heen gaan en dan heb je dus lang niet zoveel luchtsnelheid dan met bijv een 19mm. maar bovenintoeren zal hij wel weer meer vermogen leveren dan bijv een 19mm.
In een laag toerental heeft een 50 cc niets te zoeken, een goede coureur komt niet beneden de 10.000 rpm
Een goed voorbeeld van een echte 50 cc coureur was (de helaas te vroeg overleden) Dinant Zijlstra, die ging volgas de bocht in en remde alleen bij