Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarvoor dient nou de sproeier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6185 - Waarvoor dient nou de sproeier
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Willyp 11-11-02?12:13 Print topicpost
Posts: 192
Waarvoor dient nou de sproeier, enkel voor de hoeveelheid olie en bezine of nog meerdere dingen? Want bij de suzuki TSX heb je een olie pomp die je gewoon handmatig kan instelle. Is de sproeier hierdoor dan overbodig geworde?
 
da-da

wipe-out 11-11-02?12:15 Print reply

Posts: 7672
met de sproeier regel je de verhouding tussen lucht en de benzine die in je cilinder word gespoten. olie zit altijd door je benzine heengemend, als je je olie pompje nog gebruikt word de olie ingespoten in je spruitstuk (verbindingsstuk tussen je cilinder en je carb). als je geen oliepompje gebruikt, moet je de benzine al door de tank heen gemengd hebben.

je sproeier heb je altijd nodig, die heeft op zich niks met de olie te maken, maar je hebt hem nodig om je brommer goed af te stellen.
 
-Michiel RS- 11-11-02?17:56 Print reply
Posts: 2803
ik raad je aan de FAQ te lezen voordat je nog meer van dit soort vragen gaat stellen.

FAQ staat links in het menu
 
dick1 11-11-02?18:02 Print reply
Posts: 971
juist, domme vraag
 
huh 11-11-02?19:29 Print reply
Posts: 1755
Nou een domme vraag wil ik het nie noemen hoor, iedereen moet het toch leren!! Of ben jij met dit soort kennis geboren ofzo
 
Pingu 11-11-02?19:38 Print reply
Posts: 1842
ja maar er is wel een faq he....
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Nick - Administrator 11-11-02?19:47 Print reply

Posts: 4967
Domme vragen bestaan niet. Iedereen moet het leren inderdaad.
Maar er is inderdaad wel een FAQ voor dit soort dingen, dus misschien is het dom om dit topic te posten maar das wat anders.
Hij weet nu tenminste wel wat het is, en daar gaat het om.
 
Schuimpie 11-11-02?19:48 Print reply
Posts: 376
kijk is naar z'n aantal posts hij is nogal nieuw dus weet nie alles van het forum... kan k me best voorstellen dat ie t hier vraagt...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
-SpengaMotors- 11-11-02?19:51 Print reply
Posts: 592
dit is nouw dus de vraag die ik mijn hele leven al aanmijzelf stel, en nu wil ik t ook wel eens weten
 
huh 11-11-02?19:50 Print reply
Posts: 1755
Beter dan hoe Nick het zei kan niemand het zeggen denk ik .

Edit:

Antwoord op de vraag is ondertussen al gegeven hoor .

[This message is edited by huh on 11-11-02 20:01]
 
Martijn 12-11-02?23:53 Print reply
Posts: 10000
maat van de sproeier bepaalt hoeveel benzine er bij de aangezogen lucht komt, en vernevelt.

de sproeier is een buisje, met aan de onderkant een schroefje met een gat erin...dat is eigenlijk de sproeier... hoe groter het gat, des te meer benzine komt er in je mengsel...de sproeier zit IN je carburateur, en je kunt erbij komen door de vlotterbak los te schroeven. Mikunisproeiers zijn 6kantig, en haal je met een steek/ring/dopsleutel los.

andere sproeiers hebben een inkeping zodat je ze met een schroevendraaier los ken make...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 13-11-02?01:21 Print reply

Posts: 14825
god dick hou toch je smoel...


trouwens ik zat zo te denken..
al je een los olie-pompje hebt, dat wordt niet verneveld.. hoe krijg je dan in hemelsnaam een goede afstelling? dat kan toch niet? de mengverhouding zal elke keer verschilend zijn.. en niet optimaal, waardoor je xtra aanslag zal krijgen en lager rendament...
 
SIWWN 13-11-02?10:36 Print reply
Posts: 7079
snap ik ook niet
 

Dit topic is 819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved