Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #61849 - "Kleine vragen Topic Deel 44"
|
Pagina 4 van 200
|
Dit topic is 138583 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-TS50-sciter |
7-6-2010 10:36 |
Posts: 458 |
Ik heb trouwens sinds gisteren mijn brommer weer aan de praat gekregen. Maar ik hoor nu bij mijn motorblok weg (wss cillinder) een schrapend geluid. Is dit omdat ik een nieuwe zuiger heb en die ingereden moet worden of ligt dit aan mijn cilling oid?
|
|
Ik verkoop een TSX in onderdelen. PM NU, VOORDAT JE TE LAAT BENT! |
|
Jasper_TZR50 |
7-6-2010 10:54 |
Posts: 148 |
Goeie Morgen,
Mijn DR80 zit een klein krasje boven de uitlaatpoort. Wil hem laten honen maar nu heeft geen een dealer hier in de buurt een zuiger voor deze cilinder. Nu wou ik deze bestellen maar een maat groter dan 49mm kan ik niet vinden. Is een grotere maat zuiger nodig voor een klein krasje?
|
|
|
|
RXBaz |
7-6-2010 11:06 |
Posts: 1879 |
hey mijn honda mt blok heeft zijn membraampje ingeslikt,
dit kan natuurlijk gebeuren, maar kan hier nog een speciale oorzaak voor zijn? bijv teveel tegencompressie oid?
alvast bedankt
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
gradus |
7-6-2010 11:08 |
Posts: 619 |
hallo
weet iemand een dealer voor mijn crossmotor voor zuigertjes en tandwielen ect het gaat om een suzuki rm 250 cc 1983 dus ik kan niks vinden van dat bouwjaar
en jasper_tzr50
1 krasje boven de uitlaat poort dan hoef je toch niet meteen te honen ik heb met cilinder gereden met dikke krassen en bleef het gewoon doen dus 1 krasje waarom hone ?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
7-6-2010 11:09 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
hey mijn honda mt blok heeft zijn membraampje ingeslikt,
dit kan natuurlijk gebeuren, maar kan hier nog een speciale oorzaak voor zijn? bijv teveel tegencompressie oid?
alvast bedankt
tegencompressie?
|
|
|
|
RXBaz |
7-6-2010 11:09 |
Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jasper_TZR50
Goeie Morgen,
Mijn DR80 zit een klein krasje boven de uitlaatpoort. Wil hem laten honen maar nu heeft geen een dealer hier in de buurt een zuiger voor deze cilinder. Nu wou ik deze bestellen maar een maat groter dan 49mm kan ik niet vinden. Is een grotere maat zuiger nodig voor een klein krasje?
boven de uitlaat poort zijn krasjes sowieso nooit goed, omdat daar de meeste compressie zich opbouwt en daar moet je juist een goede afsluiting hebben om prestatie verlies tegen te gaan.
verder weet ik niet wat je met een klein krasje bedoelt, klein maar diep of heel oppervlakkig en in welke richting loopt ie, horizontaal of verticaal. maakt ook nog wel verschil.
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
RXBaz |
7-6-2010 11:11 |
Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
tegencompressie?
ja ik heb een andere uitlaat eronder gezet, die komt van een hoogtoerige 80cc. en cilinder was een 70cc athena. eerder reed ik met een andere uitlaat, en deze zat er net een paar uur onder. dus dacht ik dat dit misschien een oorzaak was
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
Jasper_TZR50 |
7-6-2010 11:16 |
Posts: 148 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]
boven de uitlaat poort zijn krasjes sowieso nooit goed, omdat daar de meeste compressie zich opbouwt en daar moet je juist een goede afsluiting hebben om prestatie verlies tegen te gaan.
verder weet ik niet wat je met een klein krasje bedoelt, klein maar diep of heel oppervlakkig en in welke richting loopt ie, horizontaal of verticaal. maakt ook nog wel verschil.
2 krasjes wel voelbaar als je er met je nagel over gaat, maar lang geen milimeter diep, in verticale richting.
Dit bericht is gewijzigd door Jasper_TZR50 op 7-6-2010 om 11:19 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
7-6-2010 11:25 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]
ja ik heb een andere uitlaat eronder gezet, die komt van een hoogtoerige 80cc. en cilinder was een 70cc athena. eerder reed ik met een andere uitlaat, en deze zat er net een paar uur onder. dus dacht ik dat dit misschien een oorzaak was
je hebt gewoon een metaalmoeheid membraanklep die afgebroken is? zal weinig met de uitlaat te maken hebben, en tegencompressie ken ik niet
|
|
|
|
Saknet |
7-6-2010 12:05 |
Posts: 10355 |
@rxbaz slecht/geen luchtfilter kan ook nog je probleem veroorzaakt hebben
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
dt50rcrosser |
7-6-2010 13:35 |
Posts: 6252 |
een yamaha dt50r uit 2004, nieuwe type dus,
met welke modellen is deze gelijk?
groetnr
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
BromfreakNSR |
7-6-2010 13:36 |
Posts: 35 |
hallo,
hoe ken ik mijn brommer ongv 70-80 laten lopen en goed laten optrekken,
moet ik hierbij denken aan een grotere carb voor het optrekken?
en een andere uitlaat?
het gaat om een honda nsr50, nooit aan gesleuteld en gaat 60, is een 4bak
gr.
|
|
|
|
ronaldt |
7-6-2010 13:40 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
een yamaha dt50r uit 2004, nieuwe type dus,
met welke modellen is deze gelijk?
groetnr
met alle latere modellen DT (op de CDI en wat kleurverschillen na) En aan de Malaguti XTM en XTM enduro
Edit: MBK X-limit, en het crossmodel hiervan
Dit bericht is gewijzigd door ronaldt op 7-6-2010 om 13:42 uur.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
Saknet |
7-6-2010 14:43 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BromfreakNSR
hallo,
hoe ken ik mijn brommer ongv 70-80 laten lopen en goed laten optrekken,
moet ik hierbij denken aan een grotere carb voor het optrekken?
en een andere uitlaat?
het gaat om een honda nsr50, nooit aan gesleuteld en gaat 60, is een 4bak
gr.
http://www.brommerforum.nl/showtopic/55925
dus je moet een belgische ge2 cilinder of snelle 50cc imitatie (dus is van ander merk dan honda)
dan eerst proberen met huidige uitlaat, kan altijd nog snellere op.
als bvb dan al heel snel optrekt kan je btr je vertanding aanpassen dan een hoogtoerigere uitlaat nemen.
voor 75/80km/u kan je gewoon 12mm houden
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 7-6-2010 om 14:47 uur.
edit (martijn): woeps, nog steeds moeite met de edit/quote knop
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 7-6-2010 om 14:48 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
7-6-2010 14:49 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]
http://www.brommerforum.nl/showtopic/55925
dus je moet een belgische ge2 cilinder of snelle 50cc imitatie (dus is van ander merk dan honda)
dan eerst proberen met huidige uitlaat, kan altijd nog snellere op.
als bvb dan al heel snel optrekt kan je btr je vertanding aanpassen dan een hoogtoerigere uitlaat nemen.
voor 75/80km/u kan je gewoon 12mm houden
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 7-6-2010 om 14:47 uur.
edit (martijn): woeps, nog steeds moeite met de edit/quote knop
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 7-6-2010 om 14:48 uur.
nog 4 posts bert... dan is het tijd voor je 2e account.
|
|
Too cool for school! |
|
Dit topic is 138583 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 200
|
|