Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - benzine uit luchtfiltergat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61840 - benzine uit luchtfiltergat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 4-6-2010 17:05 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
ik heb een honda mt5 maar als ik mijn hand op het gat van de carburateur waar de luchtfilter aan hoort te zitten zet.
en ik ga kikken word mijn hand kletsnat van de benzine.
dus er gaat eigenlijk benzine naar de luchtfilter want ik had al zo'n vermoede want de luchtfilter was zo vettig.
dus nu is mijn vraag hoort dit.
gr smefke
 

sendaSM-almkerk 4-6-2010 17:46 Print reply
Posts: 207
en hij doet het wel?
 
smefke 4-6-2010 17:57 Print reply
Posts: 507
je zecht nou iets.
hij doet het.
maar daar blijft het ook bij.
krijg hem heel moeilijk gestart
stotterd heel erg onderin de toeren.
ik dacht ontsteking ff bij stellen.
maar op welke stand moet die staan.
alles op valse lucht gecheckt en gemaakt.
en ik denk dat het meeste baat nog heeft om er een ori luchtfilter erop te zetten.
krijgt nu veel te veel lucht met sportfilter.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-6-2010 18:00 Print reply

Posts: 9841
membraan sluit niet goed af.

 
Too cool for school!
sendaSM-almkerk 4-6-2010 18:02 Print reply
Posts: 207
te veel lucht als er benzine uitkomt klopt niet echt he
heb je de carburateur al open gehad? om te kijken of het vlotternaaltje er nog wel inzit?
 
Saknet 4-6-2010 19:35 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sendaSM-almkerk
te veel lucht als er benzine uitkomt klopt niet echt he
heb je de carburateur al open gehad? om te kijken of het vlotternaaltje er nog wel inzit?


pfff kerel ga jij maar met je senda knoeien. als er geen vlotternaald inzit dan ligt je hele tank op straat zodra je je kraantje los zet.


En iets meer ontopic, afstelling is veelste rijk. hij krijgt veelte veel benzine.

in zn 1 stotteren is goed
in zn 2 + 3 stotteren te rijk indien niet in zn 4 stottert
in zn 4 stotteren te arm indien niet in zn 3, 2, 1 stottert

hoe moeilijk kan het zijn?

onderin toeren in zn vrji stotteren is te rijk onderin (gasnaald, luchtschroef)
bovenin toeren stotteren in zn vrij is te rijk bovenin (hoofdsproeier)
maar adt geeft niet als hij in zn 4 gewoon goed rijd want hij mag iets te rijk staan.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-6-2010 om 19:39 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-6-2010 19:39 Print reply

Posts: 9841
volgens mij worden mijn replies, ondanks de mooie rode letters, keihard genegeerd.

de enige reden hoe er lucht TERUG kan stromen is als je membraan niet goed sluit. Als je membraan niet goed sluit, loopt ie ook meteen kut.

Tadaa, 2 problemen in één keer opgelost.


 
Too cool for school!
Leen 4-6-2010 19:40 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
volgens mij worden mijn replies, ondanks de mooie rode letters, keihard genegeerd.

de enige reden hoe er lucht TERUG kan stromen is als je membraan niet goed sluit. Als je membraan niet goed sluit, loopt ie ook meteen kut.

Tadaa, 2 problemen in één keer opgelost.





zo is het gvd maar net.
 
Saknet 4-6-2010 19:43 Print reply

Posts: 10355
slecht membraan zorgt ook voor slecht starten en stotteren onderin idd en nat filter, maar je snapt denk ik wel dat de theorie achter zon membraan heel wat mooier is dan hoe zon ding werkelijk werkt. zweeft gewoon voornamenlijk. wel enigszins variabel.

en als je gweoon iets te lichte klepjes hebt, dan komt er ook genoeg peut terugzetten. sterker nog er komt altijd wel iets aan peut terugzetten zelfs bij een goed membraan en goeie afstelling.

want als je je hand voor de carb houd wordt je afstelling zowiezo te rijk

tenzij je vlotter het op de heupene heeft maar zo kan je wel bezig blijven met afdwalen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-6-2010 om 19:44 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
T H O M 4-6-2010 20:03 Print reply
Posts: 262
powerbox maken hoe? gebruik de zoekfunctie maar of google
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
Leen 4-6-2010 20:05 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
slecht membraan zorgt ook voor slecht starten en stotteren onderin idd en nat filter, maar je snapt denk ik wel dat de theorie achter zon membraan heel wat mooier is dan hoe zon ding werkelijk werkt. zweeft gewoon voornamenlijk. wel enigszins variabel.



Ik denk (en weet zeker) dat zo'n membraanpje perfect werkt in zowel theorie als praktijk


Dit bericht is gewijzigd door Leen op 4-6-2010 om 20:05 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 4-6-2010 20:07 Print reply

Posts: 9841
dat dacht ik ook ja.

bert heeft gewoon altijd troep

 
Too cool for school!
Saknet 4-6-2010 20:45 Print reply

Posts: 10355
kseg ook niet dat ie niet hoort te zweven. feit blijft dat ze gaan zweven.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-6-2010 0:40 Print reply

Posts: 9841
maar niet als je al kickt, want dan kun je em net zo goed weglaten..

 
Too cool for school!
smefke 12-6-2010 11:10 Print reply
Posts: 507
dus het licht aan het membraam.
 
Maup 12-6-2010 13:48 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
dus het licht aan het membraam.

Als jij dat nou eens gaat kijken. We leven nog niet in een wereld waar wij virtueel aan jouw brommer kunnen sleutelen, het membraan eruit halen en kijken of die nog lekker is.
Dit zul je toch allemaal zelf moeten doen
De spelfout in bovenstaande post van jou zou je hierbij kunnen helpen.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 12-6-2010 om 13:52 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 4116 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved