Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Zwaardere accu voor Aprilia RS50.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 829 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Werkt de accu op jouw brommer een beetje?
Mijn accu werkt top!
Nou me accu is wel erg snel leeg :(
Ik heb een accu maar die werkt voor geen meter
Ik heb helemaal geen accu...
Ik heb een accu, laad op enzo, maar gebruik hem nergens voor...
  Elektronica Forum - Topic #6184 - Zwaardere accu voor Aprilia RS50.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kowalski 11-11-02?09:42 Print topicpost
Posts: 38
Zoals misschien bekend bezit ik een Aprilia RS50 - sinds een week - die weigert te starten d.m.v. zijn startmotor. De vorige eigenaar zegt dat dit komt door de 70cc Gilardoni cilinderset, die een te hoge compressie heeft. Leden van dit geachte forum zeggen juist dat een RS50 juist heel makkelijk start op de startmotor - ook met 70cc. Het zou liggen aan de zwakte van de standaard accu. Er zit momenteel een Yusua-accu in - standaard-accu? Een standaard-accu is volgens het boekje 12volt-4amp. Wat is een goede vervanger met meer vermogen hiervoor, zodat ik de startmotor wel zou kunnen gebruiken?
Zie pagina 5 van 'Main Forum - nieuwe leden stellen zich voor' voor de samenstelling van mijn RS50 en pagina 6 voor een foto.

Groeten,
kowalski
 
kowalski - \'today is a gift, that\'s why we call it present\'

solidsjakie 11-11-02?12:27 Print reply

Posts: 2291
neem zo 1 als mij, een droge lood accu, die brand een 12 amp zekering eruit bij mij, met best wat lawaai en vonken, dus die is sterk zat.

Dus ga voor droge lood accu, kzal nog wel es een fotow make.
 
Nasic 11-11-02?13:11 Print reply
Posts: 890
Idd,...... je hebt voor rs droge loodaccus. keb ze destijds ook onder me rs gehad..... die dingen ruleren echt.

omdat mijn rs maar heel af en toe liep (jaaaaaah hij was mooooooooi maar liep altijd kapot) had ik me maar zon accu aangeschaft, want met een zuuraccu kon ik maar 3x met de startmoto starten, en met een lood ongeveer altijd. en ze zijn d8 ik niet eens appart duur!
 
Ducati 900SS
kowalski 13-11-02?13:05 Print reply
Posts: 38
De Jager Scooters adviseert een 12V-5A accu, droog of nat maakt volgens hen niet uit. Nu nog iemand rondom Gouda vinden die die dingen levert. Bedankt iedereen voor de feedback.

Greetz,

kowalski
 
kowalski - \'today is a gift, that\'s why we call it present\'
Nasic 13-11-02?13:28 Print reply
Posts: 890
Droog= opladen, karren, nooit meer wat aan doen, lange levensduur
nat= altijd zuur sjekken/bijvullen, kortere levensduur, gewoon klote tov droog, want droog zet je erin en doe je nix meer aan, terwijl je dat bij nat wel moet doen, anders gaat ie kapot. daarbij heeft een droge accu vaak een grotere opbrengst

 
Ducati 900SS
Nick - Administrator 13-11-02?22:38 Print reply

Posts: 4967
Move TF -> EF
 
Hier_ben_ik - Administrator 13-11-02?23:06 Print reply

Posts: 8499
wat kost een droge loodaccu dan en welk type past in mtx sh??

goh dat ik hier ook nog is wat wijzer word man, echt fijn!!
 
Members zijn vervelend :-|
SIWWN 13-11-02?23:09 Print reply
Posts: 7079
Hoeveel watt of killowatt heeft je startmoter dan?



volgens mij maar 50 watt ofsow...anders trekt de accu het ook niet.. dus koop een accu die veel Ampere's kan geven Ben je ook vant gezeur af volgens mij...



 
kowalski 14-11-02?08:38 Print reply
Posts: 38
Quote:
Originally posted by: Nick

Move TF -> EF


Sorry Nick, 'k had beter moeten weten!

Greetz,

kowalski
 
kowalski - \'today is a gift, that\'s why we call it present\'
solidsjakie 14-11-02?09:23 Print reply

Posts: 2291
gooi dr dan 12,5 onder, net als mij, moetje wel oppasse met aansluite enzo, staat beste schok op.
 

Dit topic is 1120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved