Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mbx 80 blokje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1007 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #61834 - mbx 80 blokje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Johann 3-6-2010 23:17 Print topicpost

Posts: 1273
Wie weet wat een proma uitlaat onder een standaart 80cc mbx blokje doet? Wil hem wat vlotter maken, vind hem zo standaard een beetje sloom. Zit nu gewoon een standaard mbx uitlaatje onder, wat bijna 90 loopt.
 

kenny77 3-6-2010 23:22 Print reply

Posts: 29286
weet wel dat er een paar kilo gietijzer uit de uitlaat poort kan waardoor hij sneller en toch betrouwbaarder wordt.
heb nog wel ergens een ns1 poortmap staan bij interesse.
 
Johann 3-6-2010 23:25 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
weet wel dat er een paar kilo gietijzer uit de uitlaat poort kan waardoor hij sneller en toch betrouwbaarder wordt.
heb nog wel ergens een ns1 poortmap staan bij interesse.


Je bedoelt met die standaard mbx pijp kan ik er al behoorlijke snelheden mee halen? Dan heb ik zeker wel interrese in je poortmap. Heb ook al een proma pijp liggen, maar moet het vorpijpje wat langer maken anders past hij niet. Dus vandaar mijn vraag.

Als je het poortmapje naar mijn postvak wilt sturen?

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 3-6-2010 om 23:29 uur.
 
kenny77 3-6-2010 23:30 Print reply

Posts: 29286
hier is een standaard ns1 cilinder



met de boring 49.5mm

of je ook goede snelheden kan halen met een mbx uitlaat weet ik niet.
 
Johann 3-6-2010 23:33 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hier is een standaard ns1 cilinder

=http://i754.photobucket.com/albums/xx181/Kenny-77/IMG_0250.jpg]afbeelding

met de boring 49.5mm

of je ook goede snelheden kan halen met een mbx uitlaat weet ik niet.


harstikke bedankt. Trek ik binnenkort even de cilinder eraf.
Anders las ik een stukje tussen die proma pijp. Lijkt me wellicht beter als zo'n mbx pijp.
 
Frysk 3-6-2010 23:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hier is een standaard ns1 cilinder

afbeelding

met de boring 49.5mm

of je ook goede snelheden kan halen met een mbx uitlaat weet ik niet.


oeh

maak trouwens wel aux poorten, dat merk je GIGANTISCH bij het optrekken/.
 
giggitybyte
Johann 3-6-2010 23:41 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


oeh

maak trouwens wel aux poorten, dat merk je GIGANTISCH bij het optrekken/.


Is een goed idee ja, . Heb ik weer wat te doen

Maar hoor veel verhalen dat het negatieve effecten kan hebben bij de flow door je spoelkanalen? Anders probeer ik eerst het poortmapje van Kenny en kan ik het later nog eens proberen.

Dit bericht is gewijzigd door Johann op 3-6-2010 om 23:45 uur.
 
Voetentje 3-6-2010 23:54 Print reply

Posts: 2356
Ik vind dit ook wel interessant aangezien ik nu ook een MBX80 blokje onder mn NSR heb hangen. Ik kwam al eerder op dit idee door Kenny, misschien toch de moeite waard als ik ergens nog een 80 cillindertje kan vinden om daar mee te gaan experimenteren. Kan je er eigenlijk nog meer winst uithalen door hem op te gaan boren?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Johann 3-6-2010 23:56 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Ik vind dit ook wel interessant aangezien ik nu ook een MBX80 blokje onder mn NSR heb hangen. Ik kwam al eerder op dit idee door Kenny, misschien toch de moeite waard als ik ergens nog een 80 cillindertje kan vinden om daar mee te gaan experimenteren. Kan je er eigenlijk nog meer winst uithalen door hem op te gaan boren?


Dat heb ik sinds kort ook onder mijn nsr. Alleen vind hem zo traag als stront
 
kenny77 4-6-2010 0:02 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Ik vind dit ook wel interessant aangezien ik nu ook een MBX80 blokje onder mn NSR heb hangen. Ik kwam al eerder op dit idee door Kenny, misschien toch de moeite waard als ik ergens nog een 80 cillindertje kan vinden om daar mee te gaan experimenteren. Kan je er eigenlijk nog meer winst uithalen door hem op te gaan boren?


kan wel, kan je hem naar 53mm opboren.
 
Voetentje 4-6-2010 0:21 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


kan wel, kan je hem naar 53mm opboren.


Dan moet je neem ik aan de zuigers van de 110 malossi pakken? Dan worden de zuigers wel een beetje aan de dure kant.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
kenny77 4-6-2010 0:23 Print reply

Posts: 29286
dat wel.
 
MX Racing 4-6-2010 7:48 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Dan moet je neem ik aan de zuigers van de 110 malossi pakken? Dan worden de zuigers wel een beetje aan de dure kant.


ik heb mijn 80orgineel ook oplaten boren en daar een prox zuiger van n suzuki 85cc crossmotor in laten zetten. Loopt echt goed. Zuiger kost 70 euro, maar ik weet niet of je dat duur vind
 
Voetentje 4-6-2010 15:29 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


ik heb mijn 80orgineel ook oplaten boren en daar een prox zuiger van n suzuki 85cc crossmotor in laten zetten. Loopt echt goed. Zuiger kost 70 euro, maar ik weet niet of je dat duur vind


Dan kan je hem beter meteen naar 53mmop laten boren want 110 malossi zuigers zijn 75ยค.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
StateEstimator 4-6-2010 15:52 Print reply
Posts: 98
Een Malossi 53 zuiger gaat niet. Zuigerveer slotjes zitten aan de uitlaat zijde.

Tip is 55mm Vertex.

//SE
 
Solorit naar de Noordkaap: www.rideagainstmoyamoya.nl
MX Racing 4-6-2010 17:43 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StateEstimator
Een Malossi 53 zuiger gaat niet. Zuigerveer slotjes zitten aan de uitlaat zijde.

Tip is 55mm Vertex.

//SE


ja dan heb je ook 53 mm maar dan met prox
 

Dit topic is 3807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved