Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opvoeren Suzuki ZR50SL

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61831 - Opvoeren Suzuki ZR50SL
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maerijn 3-6-2010 20:23 Print topicpost

Posts: 2455
Hey allemaal, ik heb wat vraagjes over mijn brommer, een Suzuki ZR50SL uit 1986.


Ik wil deze graag opvoeren, hij gaat nu zo'n 65 km/h met een 18 mm carburateurtje en 50cc.


Nu heb ik een vriend vlakbij wonen, die flink verstand heeft van oudere brommers en motoren (hij heeft 4 Zündapps), en die vertelde mij dat ik anders het voorste tandwiel (die bij het blok) zou kunnen vervangen. Hij heeft er nu 1 met 12 tandjes, en er zou bijvoorbeeld 14,15 of 16 op kunnen.


Nu weet ik alleen niet of dat mogelijk is. Ik weet niet of er voor deze brommer zulke onderdelen gemaakt zijn. Ik weet wel dat ik een 80cc blok kan kopen, maar daar wil ik niet aan beginnen.


Nu heb ik nog een vraag: is er een begrenzer die op deze brommer kan? Ik wil er niet 1 die mijn ontsteking naar de malemoeren maakt.


Alvast bedankt.

Edit: ik zie dat dit topic bij dat bovenste rijtje staat, hoe krijg ik hem bij die onderste?

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 3-6-2010 om 20:23 uur.

Dit bericht is gewijzigd door maerijn op 3-6-2010 om 20:30 uur.
 

Stiffmeister 3-6-2010 20:54 Print reply

Posts: 1582
Meer tanden vóór = hogere top / minder snel optrekken
Minder tanden vóór = lagere top / harder optrekken

Meer tanden achter = lagere top / harder optrekken
Minder tanden achter = hogere top / minder snel optrekken

.. hiermee kun je combineren zodat je een mooie snelheid krijgt, een groter tandwiel voor zou dus kunnen helpen (dat scheelt ongeveer 5 kmph per tandje vóór) , maar je trekkracht gaat er wel op achteruit.
- zelfde geld voor achter, maar dan is het ongeveer 2a3 kmph per tandje méér

je zou dus een 14/15 of 16 erop kunnen gooien, maar dan is dus wel de vraag of je brommer uberhaupt nog wel goed doortrekt etc.
, te lichte vertanding is ook niet goed , dan maakt hij weer "té veel" toeren op topsnelheid.

Als ik jou was zou ik b.v. voor een tandje meer doen of/en achter een paar minder, dat scheelt al een boel , maar het voortandwiel zou ik niet "kingsize" maken als ik jou was.

-verder, de 'topic' staat bovenaan omdat je heb nieuw hebt geplaatst, als hij onderaan zou staan zien mensen hem minder snel staan , dus ik snap niet wat je bedoeld met de vraag

Suc6
 
.. Retro Active
maerijn 3-6-2010 21:00 Print reply

Posts: 2455
Bedankt, ik zal kijken wat ik kan doen. Probleem is dat onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn :(
 
Suzuki-SLK Rijder 3-6-2010 21:38 Print reply

Posts: 3167
Wat ook nog een optie is, is om naar belgische onderdelen te kijken. Origineel Belgisch liepen ze 75, werd behaald door een 50cc snel cilinder (weet uit mijn hoofd niet of de nederlandse ze ook hadden) en daarnaast de uitlaat. Ik had 3 uitlaten, waarvan hij er maar met 1 75 reed (of 85 met veel geduld en geen tegenwind )
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
maerijn 3-6-2010 21:54 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Wat ook nog een optie is, is om naar belgische onderdelen te kijken. Origineel Belgisch liepen ze 75, werd behaald door een 50cc snel cilinder (weet uit mijn hoofd niet of de nederlandse ze ook hadden) en daarnaast de uitlaat. Ik had 3 uitlaten, waarvan hij er maar met 1 75 reed (of 85 met veel geduld en geen tegenwind )


Ok, klinkt ook goed. Er zit nu al een dikke uitlaat op, van een ZR50SLK, hoort eigenlijk niet, maar ik denk dat die daarop niet verbeterd kan worden.
 
Suzuki-SLK Rijder 3-6-2010 22:09 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]


Ok, klinkt ook goed. Er zit nu al een dikke uitlaat op, van een ZR50SLK, hoort eigenlijk niet, maar ik denk dat die daarop niet verbeterd kan worden.




Mja maar ik had het dus over die dikke uitlaat , sorry was even vergeten dat er ook anders sl modellen waren. In die dikke uitlaat zit dus ook verschil. Want ik had 2 dikke uitlaten, maar met de 1 reed hij hard en met de ander niet....


edit: dus als hij nu 65 loopt en je een snelle cilinder hebt, heb je een langzame dikke uitlaat. 65 liep de mijne ook met de langzame uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 3-6-2010 om 22:10 uur.
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
maerijn 3-6-2010 22:37 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
[...]




Mja maar ik had het dus over die dikke uitlaat , sorry was even vergeten dat er ook anders sl modellen waren. In die dikke uitlaat zit dus ook verschil. Want ik had 2 dikke uitlaten, maar met de 1 reed hij hard en met de ander niet....


edit: dus als hij nu 65 loopt en je een snelle cilinder hebt, heb je een langzame dikke uitlaat. 65 liep de mijne ook met de langzame uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 3-6-2010 om 22:10 uur.



Ok, zou ik dan een snelle dikke moeten hebben ofzo? :P
 
fordrwd4ever 4-6-2010 10:21 Print reply
Posts: 107
Je kan er ook een 80cc cilinder opzetten.

Het 80cc en het 50cc blok zijn namelijk hetzelfde, alleen heeft de 80cc 1 koppelingsplaatje meer.

Met je standaard uitlaat loopt dit ook wel goed, alleen maakt het niet zoveel toeren.

Voortandwiel 2 tandjes groter maken zal waarschijnlijk goed zijn dan.
 
Idiot outside, but why?
Suzuki-SLK Rijder 5-6-2010 9:04 Print reply

Posts: 3167
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]



Ok, zou ik dan een snelle dikke moeten hebben ofzo? :P



Jup, het enige rotte is dat ik dus geen flauw idee heb waar je die krengen aan kan herkennen Miss met het nummer ofzo?
 
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn.
yamahadt1986 5-6-2010 11:48 Print reply
Posts: 1713
ik heb nog wel een suzuki 80cc fast arrow cilindertje liggen
mischien kun je daar wat mee.
het is wel een watergekoelde.

link: http://link.marktplaats.nl/350964617

moet je er voor het mooie ff een nieuwe zuiger in doen.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
dittie46 5-6-2010 14:44 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik heb nog wel een suzuki 80cc fast arrow cilindertje liggen
mischien kun je daar wat mee.
het is wel een watergekoelde.

link: http://link.marktplaats.nl/350964617

moet je er voor het mooie ff een nieuwe zuiger in doen.

gr peter



hij wil geen 80 cc

wat betreft die begrenzer ik weet wel dat je geen eurobegrenzer op een suzuki schakel kunt krijgen
 
frinkandellebroodje gangster worden ? even inbox

Dit topic is 3978 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved