Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #61831 - Opvoeren Suzuki ZR50SL
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 3989 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Stiffmeister |
3-6-2010 20:54 |
Posts: 1582 |
Meer tanden vóór = hogere top / minder snel optrekken
Minder tanden vóór = lagere top / harder optrekken
Meer tanden achter = lagere top / harder optrekken
Minder tanden achter = hogere top / minder snel optrekken
.. hiermee kun je combineren zodat je een mooie snelheid krijgt, een groter tandwiel voor zou dus kunnen helpen (dat scheelt ongeveer 5 kmph per tandje vóór) , maar je trekkracht gaat er wel op achteruit.
- zelfde geld voor achter, maar dan is het ongeveer 2a3 kmph per tandje méér
je zou dus een 14/15 of 16 erop kunnen gooien, maar dan is dus wel de vraag of je brommer uberhaupt nog wel goed doortrekt etc.
, te lichte vertanding is ook niet goed , dan maakt hij weer "té veel" toeren op topsnelheid.
Als ik jou was zou ik b.v. voor een tandje meer doen of/en achter een paar minder, dat scheelt al een boel , maar het voortandwiel zou ik niet "kingsize" maken als ik jou was.
-verder, de 'topic' staat bovenaan omdat je heb nieuw hebt geplaatst, als hij onderaan zou staan zien mensen hem minder snel staan , dus ik snap niet wat je bedoeld met de vraag
Suc6
|
|
.. Retro Active |
|
maerijn |
3-6-2010 21:00 |
Posts: 2455 |
Bedankt, ik zal kijken wat ik kan doen. Probleem is dat onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn :(
|
|
|
|
Suzuki-SLK Rijder |
3-6-2010 21:38 |
Posts: 3167 |
Wat ook nog een optie is, is om naar belgische onderdelen te kijken. Origineel Belgisch liepen ze 75, werd behaald door een 50cc snel cilinder (weet uit mijn hoofd niet of de nederlandse ze ook hadden) en daarnaast de uitlaat. Ik had 3 uitlaten, waarvan hij er maar met 1 75 reed (of 85 met veel geduld en geen tegenwind )
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
maerijn |
3-6-2010 21:54 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
Wat ook nog een optie is, is om naar belgische onderdelen te kijken. Origineel Belgisch liepen ze 75, werd behaald door een 50cc snel cilinder (weet uit mijn hoofd niet of de nederlandse ze ook hadden) en daarnaast de uitlaat. Ik had 3 uitlaten, waarvan hij er maar met 1 75 reed (of 85 met veel geduld en geen tegenwind )
Ok, klinkt ook goed. Er zit nu al een dikke uitlaat op, van een ZR50SLK, hoort eigenlijk niet, maar ik denk dat die daarop niet verbeterd kan worden.
|
|
|
|
Suzuki-SLK Rijder |
3-6-2010 22:09 |
Posts: 3167 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Ok, klinkt ook goed. Er zit nu al een dikke uitlaat op, van een ZR50SLK, hoort eigenlijk niet, maar ik denk dat die daarop niet verbeterd kan worden.
Mja maar ik had het dus over die dikke uitlaat , sorry was even vergeten dat er ook anders sl modellen waren. In die dikke uitlaat zit dus ook verschil. Want ik had 2 dikke uitlaten, maar met de 1 reed hij hard en met de ander niet....
edit: dus als hij nu 65 loopt en je een snelle cilinder hebt, heb je een langzame dikke uitlaat. 65 liep de mijne ook met de langzame uitlaat
Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 3-6-2010 om 22:10 uur.
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
maerijn |
3-6-2010 22:37 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
[...]
Mja maar ik had het dus over die dikke uitlaat , sorry was even vergeten dat er ook anders sl modellen waren. In die dikke uitlaat zit dus ook verschil. Want ik had 2 dikke uitlaten, maar met de 1 reed hij hard en met de ander niet....
edit: dus als hij nu 65 loopt en je een snelle cilinder hebt, heb je een langzame dikke uitlaat. 65 liep de mijne ook met de langzame uitlaat
Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-SLK Rijder op 3-6-2010 om 22:10 uur.
Ok, zou ik dan een snelle dikke moeten hebben ofzo? :P
|
|
|
|
fordrwd4ever |
4-6-2010 10:21 |
Posts: 107 |
Je kan er ook een 80cc cilinder opzetten.
Het 80cc en het 50cc blok zijn namelijk hetzelfde, alleen heeft de 80cc 1 koppelingsplaatje meer.
Met je standaard uitlaat loopt dit ook wel goed, alleen maakt het niet zoveel toeren.
Voortandwiel 2 tandjes groter maken zal waarschijnlijk goed zijn dan.
|
|
Idiot outside, but why? |
|
Suzuki-SLK Rijder |
5-6-2010 9:04 |
Posts: 3167 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
Ok, zou ik dan een snelle dikke moeten hebben ofzo? :P
Jup, het enige rotte is dat ik dus geen flauw idee heb waar je die krengen aan kan herkennen Miss met het nummer ofzo?
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
yamahadt1986 |
5-6-2010 11:48 |
Posts: 1713 |
ik heb nog wel een suzuki 80cc fast arrow cilindertje liggen
mischien kun je daar wat mee.
het is wel een watergekoelde.
link: http://link.marktplaats.nl/350964617
moet je er voor het mooie ff een nieuwe zuiger in doen.
gr peter
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
dittie46 |
5-6-2010 14:44 |
|
Dit topic is 3989 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|