Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #61825 - Slecht lopen yamaha dt
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 2124 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
jokkervok |
2-6-2010 21:30 |
Posts: 59 |
witte rook betekend waarschijnlijk dat er carterolie in je cilinder komt. dan is je keering een gaar. had je hiervoor al problemen of niet?
Dit bericht is gewijzigd door jokkervok op 2-6-2010 om 21:30 uur.
|
|
Do'h |
|
Kai. |
2-6-2010 21:31 |
Posts: 721 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jokkervok
witte rook betekend waarschijnlijk dat er carterolie in je cilinder komt. dan is je keering een gaar. had je hiervoor al problemen of niet?
Dit bericht is gewijzigd door jokkervok op 2-6-2010 om 21:30 uur.
nee had hem niet lopend gekocht had hem weer aan het lopen, toen maar uitelkaar gehaald en cillinder enz nagekeken, nieuwe zuiger erin en rijden, hij reed gewoon goed, bij het monteren van de cillinder hadden we wel goed wat 2takt olie op zuiger enz gesmeerd zodat het makkelijker erop ging.
Witte rook is dat niet van de condens, heb laatst men demper erafgehaalt, zat allemaal water(condens) in.
Dit bericht is gewijzigd door Kai. op 2-6-2010 om 21:43 uur.
|
|
nieuwe vonkjes gekocht |
|
coupequattro |
2-6-2010 22:38 |
Posts: 958 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jokkervok
witte rook betekend waarschijnlijk dat er carterolie in je cilinder komt. dan is je keering een gaar. had je hiervoor al problemen of niet?
Dit bericht is gewijzigd door jokkervok op 2-6-2010 om 21:30 uur.
Fout, witte rook is koelvloeistof, of water oid,
Koppakking en keerringen controleren
Dit bericht is gewijzigd door coupequattro op 2-6-2010 om 22:38 uur.
|
|
|
|
Freddy-fish |
2-6-2010 22:51 |
Posts: 2129 |
heb jeje koppakking her gebruikt? anders moet je ff een nieuwe steke, vooral bij z'n o-ring, dan moet je de rest ook eventjes doen
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
kenny77 |
2-6-2010 22:51 |
Posts: 29286 |
gaat hier om een ac dt50.
|
|
|
|
Kai. |
3-6-2010 7:15 |
Posts: 721 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
heb jeje koppakking her gebruikt? anders moet je ff een nieuwe steke, vooral bij z'n o-ring, dan moet je de rest ook eventjes doen
heb nieuwe kop en voetpakking, maar ik kom er wel gisteravond achter dat ik eergister ff de luchschroef eruit had, en er weer in had gedraait, op vol ingedraait, want zo zat die maar dat weet ik niet meer zeker, dus volgens mij moet die een slag terug. Maar hij start wel slecht en moet meestal wel een paar minuten een beetje met choke klooien en starten voordat ik kan wegrijden. Is dit nog puur afstellen aan de carburateur?
|
|
nieuwe vonkjes gekocht |
|
Saknet |
3-6-2010 9:15 |
Posts: 10355 |
owja die verzuipt wel. verzuipt in de lucht.
afstellen dat ding carburateur goed reinigen zodat er geen doorlaten kleiner zijn dan normaal door aanslag enzo. kiekn of je benzinekraan wel gezonde straal levert. zoniet dan moet je em mores leren.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Kai. |
3-6-2010 16:23 |
Posts: 721 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
owja die verzuipt wel. verzuipt in de lucht.
afstellen dat ding carburateur goed reinigen zodat er geen doorlaten kleiner zijn dan normaal door aanslag enzo. kiekn of je benzinekraan wel gezonde straal levert. zoniet dan moet je em mores leren.
ik ga nu zo ff kijken naar mijn bougiekleur!
Edit hij is beetje koffiebruin en op het randje en op het schroefdraad wat vet.
Dit bericht is gewijzigd door Kai. op 3-6-2010 om 16:34 uur.
|
|
nieuwe vonkjes gekocht |
|
crossenbaas |
9-6-2010 17:39 |
Posts: 26 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kai.
Hey ik heb een vraag.
mijn yamaha dt50mx loopt niet goed meer.
Ik ben hem nu aan het inrijden (nieuwe zuiger), start alleen na 3 keer kicken op de choke, en dan daarna heel lang warm laten worden en dan kan je langszaam choke weghalen (had ik ook al witte rook uit uitlaat), dan doet hij het gewoon goed.
Maar nu start hij wel op choke maar bwoapt die heletijd en heb wat witte rook uit de uitlaat, ik kan eigenlijk niet eens een fatsoenlijk stuk rijden want dan slaat hij weer af alsof hij verzuipt. Wie o wie weet het.
Kijk ook ff naar je ontsteking ik heb ook een DT50 (zelfbouw), en ik moet hem telkens verstellen Ik ben het beu, weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen of is het gwoon een kwaal van yamaha DT
|
|
jeh krek jeh |
|
Hells Hobbit |
18-6-2010 0:05 |
Posts: 1793 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossenbaas
[...]
Kijk ook ff naar je ontsteking ik heb ook een DT50 (zelfbouw), en ik moet hem telkens verstellen Ik ben het beu, weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen of is het gwoon een kwaal van yamaha DT
1. schroefje van contactpunten beter vastdraaien en er een tril ringetje onder leggen. (klinkt lullig maar je kan er slecht bij dus voor je het weet zit het niet strak genoeg).
2. kijken of, als de motor loopt en je beetje speelt met het gas, er geen vonken tussen de contactpunten vliegen. als dat zo is eroderen ze snel. Remedie: condensator of de aansluiting ervan vervangen.
3. om van al het gezeur af te zijn kan je ook een elektronische ontsteking plaatsen, maar op zich zijn contactpunten een betrouwbaar en beproefd concept dus zou niet nodig moeten zijn.
en of het een kwaal is van dt: velen zeggen van wel, ik zeg dat de constructie gewoon wat gevoeliger is. Rij zelf al jaren dt blokken en eigenlijk nooit gezeur gehad met de ontsteking. (of koppeling, wordt ook wel eens als kwaal aangemerkt)
Dit bericht is gewijzigd door Hells Hobbit op 18-6-2010 om 0:06 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
18-6-2010 0:16 |
Posts: 29286 |
alles gaat goed totdat er beunhazen met immi rommel aanzitten.
|
|
|
|
Dit topic is 2124 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|