Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Alle uitlaten voor mtx/mt/mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 607 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61818 - Alle uitlaten voor mtx/mt/mb
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Topic Regels
 
let op, dit topic is bedoeld om informatie te verzamelen zodat het later als faq-artikel gebruikt kan worden. geen gespam hier dus
 

RubenMTX 2-6-2010 22:47 Print reply

Posts: 558
Oke, met [img]dielinkdiejehebt[ /img] krijg je de foto
 
mrgforce 2-6-2010 22:48 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
http://img69.imagesh...g69/6479/wout003.jpg

http://img85.imagesh...g85/1743/wout002.jpg

http://img192.images.../5091/uutlaat007.jpg

http://img690.images.../4986/uutlaat002.jpg

http://img180.images...damtbxspullen078.jpg


welke link gebruiken jullie ? niet directe link meer




Dit bericht is gewijzigd door antonhonda op 2-6-2010 om 22:41 uur.



door dit te doen :
[IMG]zet hier je volledige link in [/IMG]


Edit: je was net sneller :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Ik heb dezelfde uitlaat. Van Motoimport gekocht zelfs, als 80cc uitlaat. Hij is ook een stuk dikker dan mijn mtx50 pijpje was. Ik zal eens wat foto's ervan uploaden, kun je de overeenkomst zien en mijn pakking zit goed, zit 'r strak omheen.

Anton, zijn dat Malossi, Luhao, Bos, en Proma uitlaatje?


maar er staat G80 op kan je hem hieraan ook herkennen. en heb tussen de flens en pakking ongeveer 2mm speling. dat zou dus niet moeten. misschien toch weer de verkeerde :(

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 2-6-2010 om 22:50 uur.
 
Marcooow 2-6-2010 22:48 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
Ik heb dezelfde uitlaat. Van Motoimport gekocht zelfs, als 80cc uitlaat. Hij is ook een stuk dikker dan mijn mtx50 pijpje was. Ik zal eens wat foto's ervan uploaden, kun je de overeenkomst zien en mijn pakking zit goed, zit 'r strak omheen.

Anton, zijn dat Malossi, Luhao, Bos, en Proma uitlaatje?


de 1e 2 fotos malossi 70cc voor Honda mtx-ot
2e Luhao of originele honda voor mt5
3e bos onderlangs voor mt5
4e proma onderlangs
 
faster than a bullet!
JB1 2-6-2010 22:49 Print reply

Posts: 14881
Ik zal morgen wel ff een foto maken van de Proma 80-125, Homoet 70 en Tecno Chroom

Moet er nog verder info bij?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mrgforce 2-6-2010 22:50 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik zal morgen wel ff een foto maken van de Proma 80-125, Homoet 70 en Tecno Chroom

Moet er nog verder info bij?



liefst je setup en ervaring
 
JB1 2-6-2010 22:51 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]



liefst je setup en ervaring


Okee, zal ik erbij zetten dan

http://www.mt5.nl/ho...merforum.php?id=1113 misschien een idee om even te kijken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RubenMTX 2-6-2010 22:53 Print reply

Posts: 558
Kijk:





Dat is mijn 80cc originele uberlangzame en fluisterstille mtx uitlaat De pakking zit zoals op foto 2 te zien is gewoon perfect, en er staat ook G80 op

Die patrick van motoimport is gewoon een sjaak. Er zijn natuurlijk geen origineel Honda 70cc uitlaten

Dit bericht is gewijzigd door RubenMTX op 2-6-2010 om 22:53 uur.
 
mrgforce 2-6-2010 22:59 Print reply

Posts: 572
dat vond ik idd ook al zo raar. maar dr zijn ook 2 type pakkingen misschien dat het daar aan ligt. toen ik de uitlaat binnen kreeg heb ik ook eerst alle roet van de flens afgehaald. want de pakking die er eerst op zat zat ook aardig strak. zal ff fototje maken.

maar onder wat voor setup heb je hem hangen? ik moet hem namelijk nog afstellen maar zit al op sproeier 158 met 28mm carb.

Hij is idd lekker stil en sluit als de beste af bij je cilinder!

Edit: Voila.

de linker is iets van zacht koper. deze is al een keer gebruikt. maar is normaal een ronde ring. ( deze zat op de uitlaat toen ik hem kreeg.) en de rechter is iets van opgerold metaal met wat spul dr over heen gesmeerd. deze heb ik er nu tussen zitten. dus wie weet dat daar de speling in zit?


Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 2-6-2010 om 23:08 uur.

krijg net een mailtje van motoimport dat het toch een 80 is

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 2-6-2010 om 23:14 uur.
 
RubenMTX 2-6-2010 23:13 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
dat vond ik idd ook al zo raar. maar dr zijn ook 2 type pakkingen misschien dat het daar aan ligt. toen ik de uitlaat binnen kreeg heb ik ook eerst alle roet van de flens afgehaald. want de pakking die er eerst op zat zat ook aardig strak. zal ff fototje maken.

maar onder wat voor setup heb je hem hangen? ik moet hem namelijk nog afstellen maar zit al op sproeier 158 met 28mm carb.

Hij is idd lekker stil en sluit als de beste af bij je cilinder!


Ja, ik had hem bij een ori 80mbx cilinder met hm183 carburateur. Gewoon helemaal origineel... Is natuurlijk eigenlijk perfect en ik ga het er ook weer op leggen om de brommertoer door belgiƫ mee te gaan doen. Maar dan ga je dus ook echt maar 80-85 km/h. Trouwens sproeier 135 geloof ik.

Nu heb ik m'n cilinder op laten boren naar 90cc en iets laten tunen. Er zit een 26mm carburateur op, en dat heb ik ook met die uitlaat geprobeerd. Toen de gianelli erop gelegd, en dat reed hetzelfde, behalve dat er opeens nog een powerband achteraan kwam Met sproeier 140. En gaat opeens wel 100

Wat voor cilinder heb jij dan? 158 is echt groot zo groot kon ik niet eens vinden. Maar volgens mij gaan we een beetje offtopic?
 
mrgforce 2-6-2010 23:17 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
[...]


Ja, ik had hem bij een ori 80mbx cilinder met hm183 carburateur. Gewoon helemaal origineel... Is natuurlijk eigenlijk perfect en ik ga het er ook weer op leggen om de brommertoer door belgiƫ mee te gaan doen. Maar dan ga je dus ook echt maar 80-85 km/h. Trouwens sproeier 135 geloof ik.

Nu heb ik m'n cilinder op laten boren naar 90cc en iets laten tunen. Er zit een 26mm carburateur op, en dat heb ik ook met die uitlaat geprobeerd. Toen de gianelli erop gelegd, en dat reed hetzelfde, behalve dat er opeens nog een powerband achteraan kwam Met sproeier 140. En gaat opeens wel 100

Wat voor cilinder heb jij dan? 158 is echt groot zo groot kon ik niet eens vinden. Maar volgens mij gaan we een beetje offtopic?


het is toch ervaringen delen?

ik heb zelf een 110cc athena dr op met een 28mrd carb. bij die proma zat ik op sproeier 130 en dat was starten en lopen. nu zit ik met die orginele ( na revisiebeurt aan het blok enz.) op sproeier 158 en hij stotter nog steeds bij powerband en trekt hem dan dr heen. lastige gas reactie. start niet erg snel als die koud is. volgens mij heb ik geen valse lucht ofzo... ??
 
ikkejw 2-6-2010 23:21 Print reply

Posts: 9886
van MT uitlaten heb ik ervaring met Luhao, Proma/Technigas, Tecno/Jamarcol, en Gianelli.

Luhao is een fijne laagtoerige uitlaat, volgens mij een imitatie van de originele 167 uitlaat. loopt op vrijwel alle onbewerkte 50/65cc cilinders wel lekker. vooral 65cc imitatie of polini is een goeie combi met deze pijp. 50cc zeta schijnt er ook heel fijn mee te lopen, is mij verteld.

Proma/technigas is wat feller, een stuk hoogtoeriger, maar nog niks vergeleken met snelle senda/am6 uitlaten. polini en malossi cilinders willen goed vooruit komen met deze uitlaat. std imitatie valt niet aan te raden, dan kun je beter een luhao nemen. als je een bewerkte cilinder hebt, en je wilt geen opmaat uitlaat maken, dan is dit je eerste keuze.
er worden van deze uitlaat veel verschillende versies verkocht, o.a. 50cc, 70cc, 80cc, 100cc, en 125cc. ik heb gehoord dat de flens het enige verschil is, en dat de expansiekamer verder hetzelfde is. maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen, want ik heb het zelf nooit opgemeten.

Tecno/jamarcol 'uitlaten' (die naam zijn ze nauwelijks waardig) moet je per direct bij het oud ijzer inleveren en blij zijn met de 4 cent die je er voor krijgt. daar heb je namelijk meer plezier van als van zo'n pijp.

Gianelli heb ik een halfuurtje ervaring mee, en dat is alweer een hele tijd geleden, dus veel kan ik er niet over zeggen. ik weet nog dat het op mijn bewerkte 65cc imitatie cilinder godallemachtigst hard ging in vergelijking met de Luhao die ik er toen op had. de flens en tailpijp moesten wel aangepast worden, want het was een 80-125cc uitlaat. ik weet niet of hier ook een 50-70cc versie van is.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
JB1 2-6-2010 23:22 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
van MT uitlaten heb ik ervaring met Luhao, Proma/Technigas, Tecno/Jamarcol, en Gianelli.

Luhao is een fijne laagtoerige uitlaat, volgens mij een imitatie van de originele 167 uitlaat. loopt op vrijwel alle onbewerkte 50/65cc cilinders wel lekker. vooral 65cc imitatie of polini is een goeie combi met deze pijp. 50cc zeta schijnt er ook heel fijn mee te lopen, is mij verteld.

Proma/technigas is wat feller, een stuk hoogtoeriger, maar nog niks vergeleken met snelle senda/am6 uitlaten. polini en malossi cilinders willen goed vooruit komen met deze uitlaat. std imitatie valt niet aan te raden, dan kun je beter een luhao nemen. als je een bewerkte cilinder hebt, en je wilt geen opmaat uitlaat maken, dan is dit je eerste keuze.
er worden van deze uitlaat veel verschillende versies verkocht, o.a. 50cc, 70cc, 80cc, 100cc, en 125cc. ik heb gehoord dat de flens het enige verschil is, en dat de expansiekamer verder hetzelfde is. maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen, want ik heb het zelf nooit opgemeten.

Tecno/jamarcol 'uitlaten' (die naam zijn ze nauwelijks waardig) moet je per direct bij het oud ijzer inleveren en blij zijn met de 4 cent die je er voor krijgt. daar heb je namelijk meer plezier van als van zo'n pijp.

Gianelli heb ik een halfuurtje ervaring mee, en dat is alweer een hele tijd geleden, dus veel kan ik er niet over zeggen. ik weet nog dat het op mijn bewerkte 65cc imitatie cilinder godallemachtigst hard ging in vergelijking met de Luhao die ik er toen op had. de flens en tailpijp moesten wel aangepast worden, want het was een 80-125cc uitlaat. ik weet niet of hier ook een 50-70cc versie van is.


De proma is er in 2-versies, 50-70cc en 80-125cc
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RubenMTX 2-6-2010 23:25 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
[...]


het is toch ervaringen delen?

ik heb zelf een 110cc athena dr op met een 28mrd carb. bij die proma zat ik op sproeier 130 en dat was starten en lopen. nu zit ik met die orginele ( na revisiebeurt aan het blok enz.) op sproeier 158 en hij stotter nog steeds bij powerband en trekt hem dan dr heen. lastige gas reactie. start niet erg snel als die koud is. volgens mij heb ik geen valse lucht ofzo... ??


Ja oke, valt me gewoon op dat er nog geen modje wat van gezegd heeft Maar zonde dat je die uitlaat erop legt man, heb je niks aan, behalve dat ie zo stil is.

Die van mij houdt trouwens ook ietsje in voor de powerband, en trekt 'm daarna gewoon door zonder stotter. Heb eerlijk gezegd ook niet groter geprobeerd dan 140, de bougie is donker en hij rijdt goed

En die pakking, die metalen ringetjes met karton ertussen, dat is gewoon de goeie. Ik zie net dat die bij mij ook iets groter is dan de flens van de uitlaat, maar daar zit gewoon een koollaag tussen, vandaar dat ie strak zit Gewoon monteren, werkt goed
 
mrgforce 2-6-2010 23:31 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RubenMTX
[...]


Ja oke, valt me gewoon op dat er nog geen modje wat van gezegd heeft Maar zonde dat je die uitlaat erop legt man, heb je niks aan, behalve dat ie zo stil is.

Die van mij houdt trouwens ook ietsje in voor de powerband, en trekt 'm daarna gewoon door zonder stotter. Heb eerlijk gezegd ook niet groter geprobeerd dan 140, de bougie is donker en hij rijdt goed

En die pakking, die metalen ringetjes met karton ertussen, dat is gewoon de goeie. Ik zie net dat die bij mij ook iets groter is dan de flens van de uitlaat, maar daar zit gewoon een koollaag tussen, vandaar dat ie strak zit Gewoon monteren, werkt goed



hij zit dr al op, kijk wel hoe ik hem afgesteld kan krijgen. het schijnt dat de orginele 80 het beste is voor laagtoerige. maar we houden het ontopic
 
mtx-bart 3-6-2010 0:46 Print reply
Posts: 816
@mrgforce: Die 2 uitlaten die jij in je startpost hebt, zijn een 80cc proma en 80cc gianelli. Gianelli heb ik zelf op mijn brommer, en er staat ook 'gianelli' in geperst. Die donker zwarte is de gianelli, en die je gespoten hebt in antraciet grijs is de proma

Gianelli is best een lekkere pijp, maar na 10,5k is hij toch wel dood. Wel lekker gespreide powerband. Leuk iniatief dit btw!
 

Dit topic is 12286 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved