Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Achterrem verpest

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1185 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61803 - Achterrem verpest
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Drumsan 31-5-2010 22:06 Print topicpost

Posts: 1223
Hey, ik heb mn achterremschijf helemaal verneukt.
Er is vrij weinig van over, hij is heel dun want je kunt je zo zien en voelen dat hij aan de rand veel dunner is dan in het midden...

Ook is de schijf kokend heet als ik een tijdje heb gereden (water sist en verdampt gelijk en k brandde me vingers eraan)

Vermoedelijk komt dit doordat de remcilinders niet goed teruggaan. Maar hoe kan ik de remcilinders uit de klauw halen?
En kan ik ze dan even schoonmaken en invetten of moeten er nieuwe komen?
 

Aprilia RX 50 2003 31-5-2010 22:08 Print reply

Posts: 6717
klauw eraf pakken, los maken rem indrukken, komen ze vrij makkelijk los
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jr customs 31-5-2010 22:09 Print reply

Posts: 1057
is echt al 1000 keer voorbij gekomen even searchen dus,
de schijf en blokjes vervangen en de zuigers eruit pompen met een vetspuit
 
-simon- 31-5-2010 22:19 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
is echt al 1000 keer voorbij gekomen even searchen dus,
de schijf en blokjes vervangen en de zuigers eruit pompen met een vetspuit


eerst ff met lucht proberen. dat wil vaak ook wel en dan hoef je daarna niet al het vet uit je klauw te halen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
De Schout 31-5-2010 22:32 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


eerst ff met lucht proberen. dat wil vaak ook wel en dan hoef je daarna niet al het vet uit je klauw te halen.


wel uitkijken met je vingers als je perslucht gebruikt..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Drumsan 31-5-2010 22:32 Print reply

Posts: 1223
Ja ik heb die zooi allemaal niet:P
 
_3s_ 31-5-2010 22:36 Print reply

Posts: 899
Dan ga je best gewoon naar de brommerboer, of iemand die wel die zaken heeft, een garagist ofzo, die regelt het wel ff voor je.
 
Jeuj TSW erbij! =D
ds-sm-apple 31-5-2010 22:41 Print reply
Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Ja ik heb die zooi allemaal niet:P


Als je een beetje handig bent wil het ook al lukken met een normale compressor.
 
Freddy-fish 31-5-2010 23:52 Print reply

Posts: 2129
owja en wat is er mis om ze er gwn uit te pompe met je rempedaal?!! als je nou gewoon je klauw los maakt maar de slang laat zitte dan kun je ze er zo ook al uit duwe, miss. moet je wat remvloeistof vulle maarja dat moest je tog al. remblokke er natuurlijk wel uithale, als ik je verhaal zo is lees word het ook een nieuw schijfje
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
boerken 2-6-2010 10:52 Print reply

Posts: 501
zoals eerder al gezegd, gewoon klauw deraf en rempedaal gebruiken!
als je de klauw reviseert doe het dan direct goed. bestel gewoon direct nieuwe remcillinder(s) en pakkingen, niet eventuele roest gaan afschuren enzo vd cillinder, is cheap ass

en ter info; pas op met je remvloeistof en gelakte onderdelen...

Dit bericht is gewijzigd door boerken op 2-6-2010 om 10:54 uur.
 
Makrolon 2-6-2010 10:58 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerken
zoals eerder al gezegd, gewoon klauw deraf en rempedaal gebruiken!
als je de klauw reviseert doe het dan direct goed. bestel gewoon direct nieuwe remcillinder(s) en pakkingen, niet eventuele roest gaan afschuren enzo vd cillinder, is cheap ass


Dit bericht is gewijzigd door boerken op 2-6-2010 om 10:53 uur.

Wat een onzin. Waarom nieuwe kopen als het oude nog in prima staat is? Wat jij wil is niet reviceren. Maar domweg alles vervangen. Oja, en knap dat jij de remcylinder van je klauw kan vervangen!


Remzuigers schoon poetsen met polijstpasta. Zitten er echt krassen in, inderdaad weggooien.

Remcylinder ook met polijstpasta cleanen. Als er erge beschadigingen in zitten kan je een dop van een doppenset pakken die er redelijk goed in past, daar een doek omheen pasta er op en draaien.

dit had eigenlijk eerst gemoeten:
de rubbers er uit en die groeven goed schoonmaken. kijken hoe de rubbers er uit zien. (stofring is wss kapot dus sowieso vervangen. de onderste is in de meeste gevallen nog in goede staat) Als ze nog goed zijn schoonmaken, een beetje remvloeistof er op en weer monteren. dan de zuiger in smeren met remvloeistof en weer RECHT de cylinder in drukken.

aansluiten ontluchten en klaar.
 
KTM 525 EXC Supermoto
boerken 2-6-2010 11:03 Print reply

Posts: 501
ow niet goed wakker
zuiger bedoelde ik idd ipv cillinder
wij zeggen gewoon piston

voor wat het maar kost verspil ik persoonlijk mijn tijd niet met polijsten van zuiger en dergelijke. Dan liever direct nieuw materiaal ja.
Ik wil het goed en betrouwbaar en niet 'opgelapt, joepie 10 euro uitgespaard'.

nu komt een hele discussie van gereviseerd is evengoed als nieuw materiaal



Dit bericht is gewijzigd door boerken op 2-6-2010 om 11:15 uur.
 
Makrolon 2-6-2010 11:22 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerken
ow niet goed wakker
zuiger bedoelde ik idd ipv cillinder
wij zeggen gewoon piston

voor wat het maar kost verspil ik persoonlijk mijn tijd niet met polijsten van zuiger en dergelijke. Dan liever direct nieuw materiaal ja.
Ik wil het goed en betrouwbaar en niet 'opgelapt, joepie 10 euro uitgespaard'.

nu komt een hele discussie van gereviseerd is evengoed als nieuw materiaal



Dit bericht is gewijzigd door boerken op 2-6-2010 om 11:15 uur.

Waarom koop je dan geen nieuwe klauw?
 
KTM 525 EXC Supermoto
boerken 2-6-2010 11:29 Print reply

Posts: 501
lol zo kan je oneindig ver gaan
mn tank is leeg, snel een andere auto kopen
beetje zoals de arabische oliesheiks

tja ieder zijn ingesteldheid he, wil jij alles opnieuw gebruiken, tot blijkbaar rubbers toe, moet je dat gewoon doen
 
Saknet 2-6-2010 13:31 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerken

voor wat het maar kost verspil ik persoonlijk mijn tijd niet met polijsten van zuiger en dergelijke. Dan liever direct nieuw materiaal ja.
Ik wil het goed en betrouwbaar en niet 'opgelapt, joepie 10 euro uitgespaard'.


Interessant dat jij niet goed en betrouwbaar kan reviceren. Ben je misschien een lompe boer?

weetje wat mij meer tijd kost? op internet nieuwe klauwen zoeken. Of gebruikte bij oude brommers die dan alsnog opgelapt moeten worden. ik weet niet welke wereld jij leeft?


en als jij denkt dat het zelf sleutelen om besparen van 10 euro gaat, dan ben je pas echt kortzichtig. het gaat erom om creativiteit ervaring op te doen.

serieus, wat doe jij hier op brommerforum? je kan btr zelf een website starten. www.brommerreparerenallesvervangenklaar.nl

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-6-2010 om 13:34 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Makrolon 2-6-2010 13:34 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerken
lol zo kan je oneindig ver gaan
mn tank is leeg, snel een andere auto kopen
beetje zoals de arabische oliesheiks

tja ieder zijn ingesteldheid he, wil jij alles opnieuw gebruiken, tot blijkbaar rubbers toe, moet je dat gewoon doen

T is gewoon bullshit die je uitkraamt, als iets nog goed is, waarom ga je het dan vervangen?

Om even met net zon kut voorbeeld te komen als jij doet, als jij je zuigers niet schoon wil maken als ze vies zijn, koop je dan ook een nieuwe brommer als ie vies is?
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 1959 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved