hondansr91 |
31-5-2010 12:05 |
Posts: 697 |
is dit niet valse lucht?? heb ik een poos geleden ook gehad. stond ik voor het stoplicht ging toeren maken als een gek en liet ik de koppeling opkomen was er niks aan de hand. savonds even naar de buurman geweest en die zei dat het valse lucht was, schroefje aangedraaid en gaan!
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
31-5-2010 12:05 |
Posts: 17929 |
als die blijft lopen met het contact uit is het detonatie
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
31-5-2010 12:06 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondansr91
is dit niet valse lucht?? heb ik een poos geleden ook gehad. stond ik voor het stoplicht ging toeren maken als een gek en liet ik de koppeling opkomen was er niks aan de hand. savonds even naar de buurman geweest en die zei dat het valse lucht was, schroefje aangedraaid en gaan!
hij doet t alleen als ik net hoog in de toeren heb gereden, normaal heb ik nergens last van
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
hondansr91 |
31-5-2010 12:07 |
Posts: 697 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
als die blijft lopen met het contact uit is het detonatie
dat deed die ook, zette hem voor het huis uit en bleef maar doorjagen. toen dat schroefje was aangedraaid geen last meer van gehad...
edit: ik reed toen ook nog gewoon volop in de toeren, was nog met de oude cilinder. Toen ging ik hele stuk over de parallelweg vol in de toeren.
Dit bericht is gewijzigd door hondansr91 op 31-5-2010 om 12:08 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
31-5-2010 12:08 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
hij doet t alleen als ik net hoog in de toeren heb gereden, normaal heb ik nergens last van
kan, dan is het kool op je zuiger goed heet en blijft die doorlopen
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
31-5-2010 12:14 |
Posts: 6717 |
tijdens die brommercross ga ik die hoge toeren toch echt nodig zijn
kun je r dan ook gewoon euro 98 in gooien, dan schijnt t ook verholpen te zijn, naar wat ik er van begrepen heb (correct me if wrong)
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
31-5-2010 12:29 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
tijdens die brommercross ga ik die hoge toeren toch echt nodig zijn
kun je r dan ook gewoon euro 98 in gooien, dan schijnt t ook verholpen te zijn, naar wat ik er van begrepen heb (correct me if wrong)
kop eraf trekken en zuiger en kop schoonmaken, en evt je thermostaat eruit trekken tijdens cross
|
|
|
|
jr customs |
31-5-2010 13:04 |
Posts: 1057 |
kan komen doordat je te rijk mengt of lekke krukaskeering dat er veel kool op je zuiger en kop zit, als je dan met flink hoge toeren rijdt wordt dit heel heet en blijft na gloeien.
zo kan je motor dus blijven lopen zonder vonk.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
31-5-2010 13:09 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
kan komen doordat je te rijk mengt of lekke krukaskeering dat er veel kool op je zuiger en kop zit, als je dan met flink hoge toeren rijdt wordt dit heel heet en blijft na gloeien.
zo kan je motor dus blijven lopen zonder vonk.
ik tank in elk geval 1 op 50 bij de texaco,
ik zal wel eens de kop eraf pakken om te kijken of hij heel smerig is, kom ik vandaag en morge alleen niet aan toe
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
T H O M |
6-6-2010 19:31 |
Posts: 262 |
als je echt met deze vertanding wil rijden moet je er 98 in gooien, dat heeft minder snel last van spontane ontbranding door het hogere octaan.
detonatie is ook slecht voor je cilinder omdat die heel heet word, dan verbrand de olie die normaal de cilinder smeert en gaat alles nog moeilijker lopen met als gevolg dat er nog meer wrijving is en dus nog meer hitte. Dus 98 tanken, compressie controleren en niet te veel overtoeren maken.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-6-2010 19:40 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: T H O M
als je echt met deze vertanding wil rijden moet je er 98 in gooien, dat heeft minder snel last van spontane ontbranding door het hogere octaan.
detonatie is ook slecht voor je cilinder omdat die heel heet word, dan verbrand de olie die normaal de cilinder smeert en gaat alles nog moeilijker lopen met als gevolg dat er nog meer wrijving is en dus nog meer hitte. Dus 98 tanken, compressie controleren en niet te veel overtoeren maken.
kan ik er zomaar euro 98 in gooien en dan gewoon 1 op 50 smeren?
Ik bedoel of t geen kwaad kan om er zomaar euro 98 in te gooien...
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ChielTZR |
6-6-2010 19:45 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
kan ik er zomaar euro 98 in gooien en dan gewoon 1 op 50 smeren?
Ik bedoel of t geen kwaad kan om er zomaar euro 98 in te gooien...
euro 98 kan erin, maar gewoon minder gas geven op top lijkt me handiger.
btw, een normale standaard brommer heeft op top/overtoeren toch geen spontane zelfontbranding?
beetje vaag iets dit.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Aprilia RX 50 2003 |
6-6-2010 19:49 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
euro 98 kan erin, maar gewoon minder gas geven op top lijkt me handiger.
btw, een normale standaard brommer heeft op top/overtoeren toch geen spontane zelfontbranding?
beetje vaag iets dit.
ja ok, maar op de crossbaan moet ik wel volgas geven anders sta ik stil
op de weg heb ik ook weer gwn 11 op 51 vertand, dan haalt ie die hoge toeren niet.
en ik weet ook niet hoe dit kan anders hoefde ik dit topic ook niet aan te maken
het enige wat niet standaard is:
10 ipv 12 tandsvoortandwiel
ducati ontsteking (weet niet eens cker of dat niet ori is)
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|