Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hoog in de toeren zonder contact

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61792 - Hoog in de toeren zonder contact
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 31-5-2010 10:34 Print topicpost

Posts: 6717
Ik heb net m'n vertanding veranderd naar 10/51 op mn aprilia rx. Maar nu reed ik laatst naar huis met flinke wind in de rug, dus ik haalde de 82 km/h ofzo, met hele zwar overtoeren natuurlijk.
Maar toen kneep ik de koppeling in om af te remmen, gas natuurlijk dicht, maar hij jaagde alleen maar hoger in de toeren. Ik dus snel van het contact af, blijft hij gewoon draaien hoog in de toeren

Weet iemand wat dit is en of dit veel kwaad kan?

Edit:
Standaard setup
twv 10/51
Ducati ontsteking (niet standaard volgens mij)
Bougie ngk br9es

ik heb de stationair schroef wat losser gedraaid, stationair loopt ie nu iets meer dan 3000 toeren
weet niet of dit er iets mee te maken heeft...



Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-5-2010 om 11:02 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

ChielTZR 31-5-2010 10:35 Print reply

Posts: 6016
waarom liet je hem dan ook zwaar overtoeren draaien?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aprilia RX 50 2003 31-5-2010 10:40 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
waarom liet je hem dan ook zwaar overtoeren draaien?


Ik wou gwn kijken hoe hard hij zou lopen, draaide iets van 11500 toeren dus viel op zich wel mee, dat moet een am6 blok toch aan kunnen?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jeroentjen13 31-5-2010 10:44 Print reply
Posts: 850
ik je carb die je leegtrekt
ofwel was hij aan het detoneren
 
Aprilia RX 50 2003 31-5-2010 10:45 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
ik je carb die je leegtrekt
ofwel was hij aan het detoneren


kan dat veel kwaad en wat kan ik er tegen doen?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ChielTZR 31-5-2010 10:52 Print reply

Posts: 6016
als je remt met de koppeling uit dan zakt het toerental toch ook wel ?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Joel_koningslust 31-5-2010 10:54 Print reply

Posts: 14514
hij was gewoon keihard aan het detoneren, ofwel hij gaat zichzelf ontbranden waardoor de bougie geen nut meer heeft

dat is absoluut niet goed, erg slecht voor je krukas en je zuiger.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Aprilia RX 50 2003 31-5-2010 10:59 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
als je remt met de koppeling uit dan zakt het toerental toch ook wel ?


ja, later gebuerde het nog es, toen gwn koppeling weer los gelaten zakte ie in toern ging t gwn weer goed
maar de eerste keer wou ik m gwn uit laten rollen door de koppeling in te houden, maar toen begon ie dus zo raar te doen

@Joel
weet je misschien ook wat ik hieraan kan doen?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Joel_koningslust 31-5-2010 11:00 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja, later gebuerde het nog es, toen gwn koppeling weer los gelaten zakte ie in toern ging t gwn weer goed
maar de eerste keer wou ik m gwn uit laten rollen door de koppeling in te houden, maar toen begon ie dus zo raar te doen

@Joel
weet je misschien ook wat ik hieraan kan doen?



wat je eraan kunt doen is je setup veranderen.. wil je dat niet moet je gewoon niet meer zoveel toeren beuken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Aprilia RX 50 2003 31-5-2010 11:04 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



wat je eraan kunt doen is je setup veranderen.. wil je dat niet moet je gewoon niet meer zoveel toeren beuken


ik heb m zo vertand om in t zand te crossen, ik ga ook aan de brommercross meedoen, en ik was een beetje aan t crossen geweest op de havelte hei

edit: normaal gesproken rij ik 11/51 en danb heb ik er nooit last van

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 31-5-2010 om 11:08 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Aprilia RX 50 2003 31-5-2010 11:11 Print reply

Posts: 6717
ik heb een keer iets opgevangen dat je dan een hogere warmtegraad bougie erin moet doen
klopt dat?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Paultje Pils 31-5-2010 11:22 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
ik heb een keer iets opgevangen dat je dan een hogere warmtegraad bougie erin moet doen
klopt dat?


Nee, detonatie komt door te hoge temperaturen en te veel compressie. Al snap ik alleen het oorzaak-gevolg niet zo goed, tussen een lichtere vertanding en detonatie?

Meer toeren, meer hitte, dus detonatie?
 
If you can't dodge it, ram it.
Pixl 31-5-2010 11:41 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
ik je carb die je leegtrekt
ofwel was hij aan het detoneren


ik snap dit verband ook niet echt, omdat je carb leeg trekt gaat ie detoneren?
 
So fuckin' what!?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 31-5-2010 11:43 Print reply

Posts: 17929
ChielTZR 31-5-2010 11:44 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


ik snap dit verband ook niet echt, omdat je carb leeg trekt gaat ie detoneren?


dit zijn 2 oorzaken die het kunnen zijn.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 31-5-2010 11:45 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


dit zijn 2 oorzaken die het kunnen zijn.


Lijkt me sterk dat ie hoger in toeren gaat lopen als je vlotterbak leeg is

mja, met zo'n brak nederlands valt er niet veel van te maken.
 
So fuckin' what!?

Dit topic is 2861 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved