Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - yamaha dt vonk moment probleem.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61783 - yamaha dt vonk moment probleem.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

midas 30-5-2010 17:04 Print topicpost

Posts: 1211
Hoi,
Ik heb een probleem met mijn ontsteking van mijn yamaha dt 50mx.Ik heb laatst mijn ontsteking nagekeken met mijn oom en kom tot de conclusie dat de contactpuntjes te vroeg open gaat en daardoor niet loopt, alleen ik weet niet hoe ik de ankerplaat moet afstellen.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Alvast bedankt!

Gr. Midas
 

Dt50-Crosser 30-5-2010 17:42 Print reply

Posts: 162
Aan je grondplaat kun je niks verstellen dus hij moet goed staan of je contactpuntjes moeten een beetje krom zijn.
 
midas 31-5-2010 7:24 Print reply

Posts: 1211
Moet ik dan de contact punten na kijken of het asje waar de contactpunten op zitten?
 
Dt50-Crosser 31-5-2010 14:23 Print reply

Posts: 162
allebei ff maar ik denk dat het meer aan je contactpunten ligt want het asje kan niet zo makkelijk krom gaan
 
ChielTZR 31-5-2010 14:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
allebei ff maar ik denk dat het meer aan je contactpunten ligt want het asje kan niet zo makkelijk krom gaan


ik snap ook niet wat er krom kan gaan aan contactpunten?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Dt50-Crosser 31-5-2010 14:31 Print reply

Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


ik snap ook niet wat er krom kan gaan aan contactpunten?



Nou als het van die slappe immi dingen zijn dan zie je vaak dat ze niet meer goed sluiten of op het verkeerde tijdstip.
Dan zijn die vlakken waar ze op zitten een beetje krom getrokken en dan kun je ze weg smijten
 
dirktimmer 31-5-2010 14:52 Print reply

Posts: 1737
ik kan je misschein wel helpen, inbox maar
 
Vehikel 31-5-2010 22:12 Print reply

Posts: 2903
Als je je grondplaat niet kunt verstellen, dan time je je punten door de contact puntopening ruimer of dichter te zetten (komt vaak voor bij jappen).

Contacpunten slijten, daarmee verloopt ook de timing op den duur (ik denk ook niet dat ze krom zijn).
Als je je punten vervangt voor nieuwe, en op 4/10 mm zet, zal ie weer goed op timing moeten staan (iig tussen 3,5/10 en 4,5/10).



Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 31-5-2010 om 22:15 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
midas 1-6-2010 8:03 Print reply

Posts: 1211
Ik gebruik het brommerforum nog niet zo lang dus ik weet nog niet waar je moet inboxen of zoiet . Maar i.v.m. school heb ik meestal alleen maar tijd in het weekend.
 
midas 1-6-2010 8:07 Print reply

Posts: 1211
Oh, wacht ik heb het al gevonden toch bedankt!
 
midas 15-6-2010 8:14 Print reply

Posts: 1211
Ik heb nu de contact puntjes vervangen en afgesteld maar hij doet nog steeds heel raar, want als ik voor dat ik hem start de bougie eruit draai vonkt hij prima, maar als ik hem erin doe en probeer te staren dan vonkt ie af en toe met een harde terug slag op de kickstart (waardoor ik bijna mijn enkel heb verzwikt). En als ik de boegie er dan uithaal zit hij onder de benzine, effe schoon maken en dan proberen of ie het doet en toen vonkte helemaar niet meer, maar na een tijdje volgens mij weer wel!

Alvast bedankt!
gr. Midas
 
dirktimmer 15-6-2010 9:42 Print reply

Posts: 1737
condensator misschien ook vervangen, of bobine.
Ku nje met de brom naar mij toekomen? dan is het waarschijnlijk zo gefixt
 
midas 16-6-2010 8:18 Print reply

Posts: 1211
Ik inbox je wel even.
 
jellopie 19-6-2010 23:25 Print reply
Posts: 103
ik weet het mischien (als het probleem nog niet opgelosd is)
geeft je vliegwiel een piepend geluid? zo ja moet je je
vliegwiel spietje vervangen had ik nmlk ook
 
midas 21-7-2010 16:13 Print reply

Posts: 1211
Ik met dirk een nieuw blok eronder gezet omdat de lagers kapot waren en de condesator vervangen. Alleen hij loopt nog steeds niet!
Hij vonkt namelijk niet en ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten!
Weet iemand hier een antwoord op?
ps de bougie kabel en de bobine zijn nieuw.
 
ChielTZR 21-7-2010 16:34 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
Ik met dirk een nieuw blok eronder gezet omdat de lagers kapot waren en de condesator vervangen. Alleen hij loopt nog steeds niet!
Hij vonkt namelijk niet en ik weet zeker dat ik alles goed heb aangesloten!
Weet iemand hier een antwoord op?
ps de bougie kabel en de bobine zijn nieuw.


Kabels nog goed?

lijkt me gewoon even alles doormeten?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 5814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved