Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Doppler Er1 krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61776 - Doppler Er1 krukas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gulduded 29-5-2010 19:55 Print topicpost

Posts: 372
Hallo,

Ik heb een derbi senda oud type blok.
Ik vroeg me af of ik de doppler er1 krukas kan gebruiken als vervanging krukas van de originele Derbi krukas.

Setup:

Gewoon standaard blok
Krukas doppler er1
Yasuni cross

Ik zou vooral willen weten wat het verschil is tussen de doppler krukas en originele krukas

Doppler krukas kan dit wel draaien toch?

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 29-5-2010 om 19:56 uur.
 

Paultje Pils 29-5-2010 19:56 Print reply

Posts: 2110
ja
 
If you can't dodge it, ram it.
gulduded 29-5-2010 19:59 Print reply

Posts: 372
Hoeveel toeren kan zo'n doppler er1 krukas nou draaien?

iemand?

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 29-5-2010 om 20:29 uur.
 
gprnick 29-5-2010 21:06 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gulduded
Hoeveel toeren kan zo'n doppler er1 krukas nou draaien?

iemand?

Dit bericht is gewijzigd door gulduded op 29-5-2010 om 20:29 uur.


beter doe je er meteen een endurance in, kost maar 3/4 tientjes meer en mocht je ooit besluiten een snellere cilinder te nemen zit de krukas meteen goed.

de endurance kan 18000 toeren aan, van die er1 zou ik het niet weten maar die voldoet wel als vervangingskrukas.
 
gulduded 29-5-2010 21:08 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


beter doe je er meteen een endurance in, kost maar 3/4 tientjes meer en mocht je ooit besluiten een snellere cilinder te nemen zit de krukas meteen goed.

de endurance kan 18000 toeren aan, van die er1 zou ik het niet weten maar die voldoet wel als vervangingskrukas.


oké, ik heb net de er1 besteld. Voldoet aan mijn eisen. Maar zou toch wel willen weten hoeveel toeren zo'n er1 nou kan draaien? Dus als iemand het weet, laat het me weten!

Bedankt.
 
Maeddy 29-5-2010 21:20 Print reply

Posts: 1059
De gewone doppler heeft ook gewoon volle wangen, en is sterk genoeg. Het belangrijkste verschil is dat de betere doppler krukas meer oliekanaaltjes heeft bij het small en big end waardoor je lagers beter gesmeerd worden. Daardoor kan hij hogere rpms aan.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
gulduded 29-5-2010 21:22 Print reply

Posts: 372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
De gewone doppler heeft ook gewoon volle wangen, en is sterk genoeg. Het belangrijkste verschil is dat de betere doppler krukas meer oliekanaaltjes heeft bij het small en big end waardoor je lagers beter gesmeerd worden. Daardoor kan hij hogere rpms aan.


oke dat wilde ik dus ook wel weten. Bedankt voor je info!
 
Drumsan 30-5-2010 13:26 Print reply

Posts: 1223
Dus die Doppler endurance is ook zeer geschikt voor bijv SOBW? (150 km/u)
 
honda fryslan 30-5-2010 13:33 Print reply

Posts: 1914
als vervangingsas hoef je echt niet de duurste as te kopen want je draait echt geen 15000rpm met een originele setup...

gewoon een dopler/rito asje met een setje nieuwe laters en gaan
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
gprnick 30-5-2010 13:39 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
als vervangingsas hoef je echt niet de duurste as te kopen want je draait echt geen 15000rpm met een originele setup...

gewoon een dopler/rito asje met een setje nieuwe laters en gaan


klopt maar zo een enurance as is maar 30 euro duurder dus als je later nog van plan bent een snellere setup te nemen hoef je niet je blok weer te sliptsen voor de krukas.
 

Dit topic is 2609 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved