Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mhr80 krasjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 566 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61773 - mhr80 krasjes
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stevoo 3-6-2010 7:15 Print reply

Posts: 689
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



een 0 teveel neem ik aan?


80 lijkt me iets te grof.
 
MembraaNN beunhaas!!
kpotmake 3-6-2010 7:55 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



een 0 teveel neem ik aan?

80 vind ik vrij grof, zeker omdat het hier om een klein specifiek plekje gaat
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Saknet 3-6-2010 9:09 Print reply

Posts: 10355
die krasjes boeit em niks als je ze niet kan voelen.
zelfs al zou je een horizontale kras voelen dan zou het nog niks uutmaken, behalve voorje zuigerveer als het eeen hele brede kras is. (lees langer dan je uitlaatpoort breed)
verticale krasjes dat is het probleem. en dan enkel in het gehele gebied rondom boven de uitlaatpoort. gezien daar de compressie opgebouwt wordt. beetje logisch nadenken hea.


ik zou me dus eerder zorgen maken om die vegen bij de uitlaatpoort.
een uitlaatpoort is dan ook het zwakste gedeelte van een 2-takt. alle warmte komt namenlijk daar op geperste wijze langs vanaf de bougie. Daar wordt normaliter een zuiger ook het warmst.

kan je de stootrand wel goed voelen? dan kan je btr ophouden met dat ding, gezien het nogal een hoogtoerig geval is.

ik zie iig geen hoonprofiel meer wat inhoud dat als je je zuigers niet optijd vervangt telkens, dat de boel niet meer goed gesmeerd wordt.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 3-6-2010 om 9:11 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ikkejw 3-6-2010 11:16 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

80 vind ik vrij grof, zeker omdat het hier om een klein specifiek plekje gaat



oh sorry, ik had het hele topic niet gelezen. ik dacht dat het ging om weer wat 'hoon'groeven in de cilinder te maken, dat kun je beter met grof schuurpapier doen. oprollen en als een bout door je cilinder draaien, en dan nog een keer terug in de omgekeerde richting. en goed doorspoelen met remreiniger oid. dan haal je bijna geen materiaal weg, maar heeft de olie wel weer wat houvast in de cilinder.

als je een paar kleine krasjes wilt weghalen, kun je daar idd beter wat fijnere voor gebruiken. maar 800 is wel heeeul erg fijn, kun je beter 200 ofzo pakken.

in het geval van de TS, als ik de foto in de 1e post zo zie, kun je hem beter goed laten honen. of een nieuwe wand erin leggen. of gewoon een andere cilinder regelen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 3995 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved