Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - powerklep

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 919 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61762 - powerklep
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 28-5-2010 8:57 Print topicpost

Posts: 812
Hoi heb hier een 125 cc yamaha 1986 ofzo crossmotor staan.
maar hiervan is de powerklep kapot. Heb eigenlijk weinig ervaring met een powerklep en in de search staat ook niks.

mijn vraag is nu, waar is dat ding precies voor?,
werkt hij toerenafhankelijk?
moet er perse een in zitten?

In welke crossmotors zit dit allemaal, alleen in oudere types?
 

der Chef 28-5-2010 9:07 Print reply

Posts: 3265
Ik neem aan dat dit net zoiets is als de powervalve van Honda.
Dit systeem zorgt ervoor dat jij in lage toeren extra tegendruk hebt als ik me niet vergis, en zo extra vermogen. Hoe meer toeren je maakt hoe meer die klep open gaat staan.
 
Paultje Pils 28-5-2010 9:38 Print reply

Posts: 2110


Een beetje SEARCH kan geen kwaad


 
If you can't dodge it, ram it.
MX Racing 28-5-2010 10:17 Print reply

Posts: 812
ja ik wist wel dat t voor meer vermogen onder in was. maar heb zon ding nog nooit in het echt gezien vandaar.

maar aangezien dat n nieuwe best prijzig is ( rond 250 euro) en het maar n oud ding is is mijn vraag of je hem er ook uit kunt laten? of rijdt hij dan zeer slecht?
 
honda fryslan 28-5-2010 10:35 Print reply

Posts: 1914
gewoon helemaal open zetten..

valt best mee te rijden en je zult het misschien een beetje merken..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 28-5-2010 10:41 Print reply

Posts: 29286
Bij yamaha heet dit het ypvs systeem.

Bij de rd350 werkt het op de CDI, of dat bij alle yamaha 's zo is weet ik niet.

Het zorgt ervoor dat de uitlaattiming in de lagere toeren gebieden lager wordt.
En zo heb je meer trekkracht vanuit de lage toeren.
Ga je meer toeren rijden gaat de systeem verder open en krijg je hogere uitlaat timing.
Waardoor hij weer meer vermogen in de hogere toerentallen krijgt.

Als je het eruit laat krijg je geloof ik een gat bij de uitlaatpoort.
Je zou hem misschien wel vast kunnen zetten , zodat hij de hele tijd open staat.

Maar persoonlijk zou ik dan een andere 2 de handse cilinder zoeken.
 
Frysk 28-5-2010 12:15 Print reply

Posts: 34930
mhoa als het toch maar wat om mee te raggen is zou ik hem gewoon open zetten dat je in principe geen powervalve meer hebt.

is goed mee te rijden (opgevoerde brommer idee alleen dan sneller )
 
giggitybyte
MX Racing 28-5-2010 12:56 Print reply

Posts: 812
ik heb het systeem er momenteel uit omdat deze kapot is. is helemaal ingesleten. Maar zou ik hem er ook af kunnen laten, denk het niet he?

en hou kun je hem helemaal open zetten en dan vast zetten?

Dit bericht is gewijzigd door MX Racing op 28-5-2010 om 12:56 uur.
 

Dit topic is 1006 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved