Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - ontsteking peugeot BB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61753 - ontsteking peugeot BB
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

A.Kleppe 26-5-2010 22:38 Print topicpost
Posts: 14
Ik heb een peugeot BB1 ct

Omdat ik geen condensator kon vinden voor de brommer heb ik een bosch condensator gemonteerd.

De oude condensator was 0.25mF, de verkoper kon mij niets vertellen over de nieuwe condensator, alleen dat hij voor o.a. puch's en zundapps gebruikt werd.

Nu heb ik de condensator gemonteerd, en de het ontstekingstijdstip en de contactpunten afgesteld op de gegevens uit het handboek van de peugeot. voorontsteking 2,5mm contactpunten max 0,4mm open.

De brommer loopt nu voor geen meter, ik krijg hem alleen met het gas en de shoke vol open op gang. Wanneer ik gas vol open laat loopt hij op +- 5k rpm. Als ik vervolgens gas wat loslaat en meteen daarna weer open draai zakt de motor in toeren en slaat hij af. Koppel leveren doet hij ook praktisch niet.

Hebben jullie wat adviezen voor wat ik eventueel aan de afstelling zou moeten of kunnen veranderen?

alvast bedankt, Arjan
 
Wenn ich Mercedes fahren will, ruf ich mir ein Taxi!

Saknet 27-5-2010 10:39 Print reply

Posts: 10355
Zoals jij over condensators praat, verdenk ik je ervan dat je soldeerkunsten ook bijzonder amateuristisch zijn.

condensators zijn..... universeel.
Maar hun waardes niet

wat je doet is je pakt een sigarendoosje.
daar stop je de oude condensator in.
deze lijst je in.
Neem mee naar de locale electronica boer.
Vraag om een condensator met zelfde uF en minimaal evenhoog voltage (waarschijnlijk moet voltage ook gelijk zijn)
Let op; vaak zijn ze iets groter, en de condensator moet ook nog achter je vliegwiel passen enzo.

Risico op dit vlak willen we niet nemen, tenzij we voorzien zijn van een bijzonder saai leven, dus voordat je je iets met ander volt aan laat smeagolen ga je terug naar huis en kijk je op www.conrad.nl naar de leverbare condensators. Kan die leveren? dikke vinger dan naar die lokale beunhaas.

En als je em dan online besteld, dan moet je enkel nog ff hopen dat die wel achter je vliegwiel past.


die condensator knoeit met je timing dus mocht je toch met deze bosch verder willen prutsen kijk dan naar uF en Volt
doe uF * Volt bij beide condensators = waarde (watt)

Heeft je nieuwe condensator hogere waarde als de oude dan kan je proberen je ontsteking iets vroeger te zetten. Lagere waarde zet je em iets later. Let wel ik kan je niet met enige zekerheid vertellen of je dus uF * volt moet doen of enkel naar uF kijken voor deze werkwijze. Misschien dat je zelf ook eens een internet zoekmachine leert gebruiken icm bvb online encyclopedieen alsmede willekeurige online fora. Op www.google.nl condensator intypen bvb had jou al flink wijzer gemaakt dan je was tijdens het openen van dit topic.

Zit er kickstart op? Daarmee kan je namenlijk vernemen of hij terugslag heeft maw (met andere woorden) te vroeg vonkt. Waarschijnlijk vonkt ie wat laat want bij te vroeg heb je juist relatief vrij veel vermogen en bij te laat zeer weinig. Ook gaat bij foute ontsteking timing hij meer zuipen natuurlijk (wat de choke noodzaak verklaard)


PS: als op je nieuwe condensator geen uF of volt staat vermeld, mieter hem dan meteen weg uit principe.

PS2: laat hem nooit langdurig te vroeg lopen dan heb je grote kans dat et zaakie te heet wordt.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-5-2010 om 10:58 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-5-2010 11:00 Print reply

Posts: 17929
heb ff gegoogled, maar kan ze zo snel niet vinden in 0,25mF
 
Saknet 27-5-2010 11:15 Print reply

Posts: 10355
dat komt omdat de waarde meestal niet met mF aangeduid wordt.

http://www.justradios.com/uFnFpF.html

http://nl.wikipedia....ng_van_de_capaciteit

enjoy
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
A.Kleppe 27-5-2010 19:00 Print reply
Posts: 14
Bedankt voor de reactie sadnek.

Alleen het begin is jammer, ik ben niet achterlijk, als ik een peugeot BB condensator noem bedoel ik er een van .25mF, ik was ook wel zo ver dat het weinig uitmaakt wat voor cond. ik gebruik als het maar +- .25mF is.

Ik heb geen kickstart, maar trappers. Ik heb niet echt veel terugslag gemerkt bij het starten.
Maar ik ga toch proberen de ontsteking iets eerder te zetten.
Ik ga ook eens het aantal mF van de bosch condensator te achterhhalen.

Ik laat het horen zodra ik wat resultaat heb.

-Arjan
 
Wenn ich Mercedes fahren will, ruf ich mir ein Taxi!

Dit topic is 5204 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved