Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Valt na paar seconden uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61751 - Valt na paar seconden uit
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

YZ50crosser 26-5-2010 18:51 Print reply

Posts: 2241
bougie vonkt, gewoon blauw, goede vonk. misschien dat ik nog een 9 graads wil proberen ipv 10. (NGK)
vlotter enz werkt ook. meerdere sproeiers/gasnaaldstanden geprobeerd en 2 verschillende stationairsproeiers geprobeerd.

membraan weet ik eigelijk niet. maar denk niet dat hij kapot is want heb hem er laatst nog uit gehad en na tijd heeft hij nog maa paa minuten in totaal gelopen.

heeft ook voldoende compressie
 
www.bxteamlg.tk
kpotmake 26-5-2010 18:54 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen007
[...]


als je Vliegwiel zwaarder is heeft hij dus ook meer bewegings energie in zich,
dus heeft hij bij stationair net iets meer kracht om hem op toeren te houden zonder dat hij teveel afgeremd word en dus uitvalt,
Hoop dat het een beetje duidelijk is,
anders moet je maar even searchen is in verschilende topics al besproken

Edit: Paul gts50 was me voor

Dit bericht is gewijzigd door koen007 op 26-5-2010 om 18:18 uur.

ow ik had je verkeerd begrepen ik dacht dat jij bedoelde dat hij langzamer ging lopen ten gevolge van het lichtere vliegwiel, daarom vond ik het een beetje raar
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
honda fryslan 26-5-2010 19:06 Print reply

Posts: 1914
die bougie zou ik niet doen

het ligt waarschijnlijk aan je carburateur afstelling of misschien is je ontsteking verdraaid?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
YZ50crosser 26-5-2010 20:09 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
die bougie zou ik niet doen

het ligt waarschijnlijk aan je carburateur afstelling of misschien is je ontsteking verdraaid?



nou net ff een 9 graads geprobeerd
word niet anders dan een 10.
heb ook een kleinere sproeier geprobeerd. ik krijg hem wel makkelijker aan de praat, maar ff gasgeven, met 2seconde valt hij ook al weer uit


kan het niet zijn dat het cdi kastje kapot is?
 
www.bxteamlg.tk
popiv 27-5-2010 0:20 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


jah maar als je dan een lichter vliegwiel heb heb je dus meer bewegingsenergie (= kinetische energie)voor een kleine massa

Ek=0.5mv²
bij een gelijke Ek en een kleinere m zal er dus een grotere v komen
(voor de niet bèta's onder ons, ek=kinetische energie, m=massa, v=snelheid)

dus stationair loopt hij dan toch al hoger?



edit
waar heb je zelf al naar gekeken?
bougie al gecontroleerd, al met carb gespeelt, benzine traject gecontroleerd, membraan, iets???



Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 26-5-2010 om 18:41 uur.


nee, want doordat je dezelfde hoeveelheid benzine hebt per slag blijft het toerental (en dus V) hetzelfde.

edit:

naja dat klopt niet helemaal maar een lichter vliegwiel heeft bij hetzelfde toerental een lagere kinetische energie en omdat de wrijvingskrachten en zo hetzelfde zijn wil hij wel s uitvallen.

Bedenk me opeens dat het moment ook een stuk kleiner is omdat de straal van een binnenrotor veel kleiner is (het bewegende deel)

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 27-5-2010 om 2:08 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Saknet 27-5-2010 10:18 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YZ50crosser
intereseerd mij dat stationair.?

ook als ik gas geef valt hij gewoon uit.

dan geef ik gas en dan bwoooaaaph. weg

http://www.google.nl...op&submit=Zoeken

dus de vlotter werkt zozo!

nou zal ik je eens uitleggen wat ik altijd doe bij dergelijke problemen:
carburateur en/of benzinekraantje reinigen vanbinnen. dan ist klaar.

ultrasoon reinigen welteverstaan.



owja nog een tip: wordt niet zon typische bf-aap die uit pure gemakzucht denkt dat alles wat hij niet begrijpt aan electronica ligt. Je kan beter een werkplaatsboek gaan bestuderen. van maaktniet uit wat voor 2takt.


Heb je die moeite er niet voor over? blijf er dan maar vanaf want je maakt het enkel stuk.

Net als je lokale brommerboer want die wil natuurlijk ook klanten, het liefst zo vaak mogelijk.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 27-5-2010 om 10:24 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rocket Rico 27-5-2010 15:59 Print reply

Posts: 478
Zal anders de elektronica nog niet uitsluiten, kan namelijk heel goed aan het ontstekingstijdstip van de hpi liggen, stel hem voor de zekerheid ff af met een stroboscoop. Probeer ook gelijk ff een andere bougiedop en bougie
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
YZ50crosser 29-5-2010 13:23 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
Zal anders de elektronica nog niet uitsluiten, kan namelijk heel goed aan het ontstekingstijdstip van de hpi liggen, stel hem voor de zekerheid ff af met een stroboscoop. Probeer ook gelijk ff een andere bougiedop en bougie


andere bougiedop en bougie heb ik al geprobeerd
word het niet anders van. ontsteking nog eens voor de zekerheid nagemeten. staat precies op 3mm voorontsteking (digitale schuifmaat)


Maar misschien kan het zijn dat hij wel vonkt, maar wanneer je hem aantrapt dat dan de bobine bijv gaat trillen waardoor hij dan dus naa een paar seconde al uitvalt. cdi zou ook kunnen, maar deze hangt in een rubber.
 
www.bxteamlg.tk

Dit topic is 3099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved