Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch 70cc afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61745 - Puch 70cc afstellen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 12560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

asbsolute16 26-5-2010 11:42 Print topicpost

Posts: 2485
Ik heb hier een puch van een vriend staan met een 70cc airsal/eurokit met een 20mm dellorto carburateur met volgens mij een proma uitlaat. Nu zit er een 66 sproeier in de carburateur. Is dit te klein of te groot?

Want het probleem is dat de brommer in het begin als een speer rijdt, maar naarmate hij warmer wordt kakt hij in.

Om te starten moet je de choke gebruiken en met je hand de luchtfilter dicht houden.


 

der Chef 26-5-2010 11:45 Print reply

Posts: 3265
Grotere sproeier, probeer 80 is.
 
asbsolute16 26-5-2010 13:23 Print reply

Posts: 2485
Zal hij veel te klein zijn dan?

Wat is een normale sproeier voor zo'n setup ?

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 26-5-2010 om 13:23 uur.
 
sammb 26-5-2010 13:53 Print reply
Posts: 132
De maat van een sproeier kan bij dezelfde setup erg verschillen. Begin gewoon bij 90 of 100 en ga dan langzaam afbouwen totdat hij niet meer stottert.

Dit bericht is gewijzigd door sammb op 26-5-2010 om 13:54 uur.
 
asbsolute16 26-5-2010 14:39 Print reply

Posts: 2485
ik ga wel van 75/80/85/90 eens even spelen...
 
asbsolute16 26-5-2010 18:27 Print reply

Posts: 2485
Ik heb sproeier 85 en 75 geprobeerd. Met 85 wou hij niet starten. Met 75 pak hij hem als je 1/4 gas geeft. Maar zodra je volgas probeer te geven van valt hij uit, of als je gas los laat dan valt hij uit.

Ik had gekeken en de ontsteking is 0.40 afgesteld +-, dus dat staat goed zover ik weet. Ook heb ik nieuwe pakking + vloeibare pakking op de inlaat gedaan voor het geval dat het valse lucht is.

Ook zag ik dat hij geen menbraam heeft, hoort dat bij een puch?

En waar zou ik verder naar kunnen kijken?

Het is een 70cc airsal met 20 dellorto carb, clipje een na onderste
 
R i c k 26-5-2010 19:40 Print reply

Posts: 346
ik had eenzelfde setup alleen dan een 15mm bing dze carb is nogal groot.
mijn sproerert was 87.
 
echte junks blowen 2 takt
asbsolute16 26-5-2010 22:39 Print reply

Posts: 2485
Maar ik heb ook met sproeier 85 geprobeerd, maar daarmee gebeurde er helemaal niks...

Naja morgen maar de carb heel goed schoonmaken/doorblazen, en terug naar 70, kijken wat dat doet

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 26-5-2010 om 22:43 uur.
 
Freddy-fish 26-5-2010 23:34 Print reply

Posts: 2129
choke en hand voor luchtfilter betekent tog echt grotere sproeier
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
gravedigger666 27-5-2010 18:05 Print reply
Posts: 73
Een airsal/eurokit.
Heeft een inlaat geschikt voor maximaal 17,5 mm carburateur.
Dus een 20mm zul je nooit lekker afgesteld krijgen, mits je de inlaat aan past of aan laat passen
 
asbsolute16 27-5-2010 18:57 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Freddy-fish
choke en hand voor luchtfilter betekent tog echt grotere sproeier


Maar eerst goed rijden en daarna afslaan/verzuipen betekent weer een te grote sproeier :P

 
asbsolute16 27-5-2010 19:03 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
[...]


Maar eerst goed rijden en daarna afslaan/verzuipen betekent weer een te grote sproeier :P



Maar ik heb ook al 80, 85/90 geprobeerd. Daarmee start hij helemaal niet. Met sproeier 75 wilt hij starten, maar alleen als je half gas geeft. volgas/geen gas is uitvallen.

Geen idee wat ik ermee aanmoet... Zal ik ergens anders naar moeten kijken. Het schijnt dat dat ding het voorheen wel goed deed
 
jr customs 27-5-2010 20:16 Print reply

Posts: 1057
compressie controleren
 
gravedigger666 27-5-2010 20:23 Print reply
Posts: 73
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
Een airsal/eurokit.
Heeft een inlaat geschikt voor maximaal 17,5 mm carburateur.
Dus een 20mm zul je nooit lekker afgesteld krijgen, mits je de inlaat aan past of aan laat passen


 
Paul de Salmiakbal 27-5-2010 20:53 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gravedigger666
[...]



Klopt. Op de poortmap van mijn 70cc Airsal kan ik zien dat de inlaatpoort ongeveer 25mm breed bij 10mm hoog is. Dat komt dus neer op een oppervlakte van 250mm^2. Bij een carb van 18mm kom je op een straal van 9mm, 9^2 x 3.1415=254mm^2. Cilinder is dus eigenlijk geschikt voor een carb van 18mm op zijn hoogst.
 
asbsolute16 28-5-2010 16:08 Print reply

Posts: 2485
Dus een 15mm Bing zou dan de beste keus zijn?

En ik vroeg me af hoe ik makkelijk de compressie kan controleren. De kickstart vind ik zelf wel vrij licht gaan.

Een vriend van mij heeft wel een drukmeter die ik zou eventueel zou kunnen gebruiken om de compressie te meten. Hoeveel druk zou zoiets moeten geven?

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 28-5-2010 om 16:09 uur.
 

Dit topic is 12560 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved