Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - MTX Hapert, stottert en knalt als een idioot

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61741 - MTX Hapert, stottert en knalt als e...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 28-5-2010 23:40 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

whahaha

zet je bougie electrode eens iets korter




moest ff inproviceren had zo geen stekkertjes liggen (komen er wel op maar ging mij er nu ff om dat het goed zat)

bougie electrode afstand heb ik al geprobeerd (0.3 tot 0.6mm)
dus daar ligt het zowiezo niet aan
 
giggitybyte
kpotmake 29-5-2010 8:47 Print reply

Posts: 3065
had een keer precies hetzelfde probleem en bij mij was het toch de bobine

misschien is de bobine die je er nou op het zitte ook kpoet?

anders denk ik misschien ergens slechte massa
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Frysk 29-5-2010 11:16 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
had een keer precies hetzelfde probleem en bij mij was het toch de bobine

misschien is de bobine die je er nou op het zitte ook kpoet?

anders denk ik misschien ergens slechte massa



heb het massapunt kaalgehaald (was wat roestig), bobine van m'n broertje z'n NS1 erop (ding werkt gewoon goed)

vind het maar wat vaag :s.. zal zo weer ff wat gaan proberen ..
 
giggitybyte
hocksie 29-5-2010 12:50 Print reply
Posts: 249
Ik had ook zoiets met mijn tsx toen bleek de ontstekingsspoel gaar te zijn, nieuwe dr in en hij liep weer als een trein

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
Frysk 29-5-2010 17:22 Print reply

Posts: 34930
ok, nu komt het.. luister maar eens goed kinders van mij

vanmiddag andere ontsteking erop geramt, deed EXACT hetzelfde.. dus de ouwe weer gemonteerd en geen verschil.

toen kwamen wiebren en cor bij me dat ze wouden crossen dus ik kappen er maar op gedrukt en gestart met het idee van hij loopt toch voor geen meter.

nu blijkt dus dat hij gewoon goed loopt ... alleen als ik de koppeling in heb of in de vrij gas geef dan loopt hij te haperen en te stotteren.. net alsof het een toerenbegrenzer is, en die toeren haalt hij niet onder het rijden (blijkbaar)

heel appart.. maar het is nu dus goed.. naja goed iig beter.
 
giggitybyte
Frysk 1-6-2010 20:52 Print reply

Posts: 34930
blegh,

NS1 blok eronder geramt, met een zo goed als nieuwe ontsteking.
onderin toeren loopt hij perfekt, echt niks mis mee, trekt mooi op en trekt lekker door totdat hij een beetje toeren moet maken... happert stotter bam bam bam...

dus ik bougiedop verwisseld --> scheelt niks

ik word gek van dat takke ding.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 1-6-2010 20:55 Print reply

Posts: 14999
los contact.

alles loshalen en schoonmaken.

alle soldeerverbindingen ff tjekken, en alles op een goede manier terug monteren
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 1-6-2010 20:56 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
los contact.

alles loshalen en schoonmaken.

alle soldeerverbindingen ff tjekken, en alles op een goede manier terug monteren


alles heb ik losgehaald en met WD40 (contactspray) ingespoten..

soldeerverbindingen zijn er niet echt behalve op de pickup.. maar die is als nieuw.


ooh ja, op dat filmpje maakt hij véél meer toeren dan hij nu zelfs doet.. maar dat is dan ook het 50cc blokje

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 1-6-2010 om 20:58 uur.
 
giggitybyte
RR89 2-6-2010 10:43 Print reply

Posts: 327
misschien kan je met een goede stroboscoop kijken wat er met je ontstekingstijdstip gebeurt op hoge toeren. Als die mooi constant blijft zit het niet in je ontsteking maar bijv. te weinig lucht of verstopte uitlaat (tailpipe/demper)?

Ik dacht in eerste instantie aan een kapotte bobine, maar ik geloof dat volgens jouw verhaal het dat niet is. Zand in een ontsteking kan ook alleen maar schade doen. Spoelen zijn koperdraden met een laagje vernis eroverheen die over elkaar gewikkeld zijn. Als het vernis eraf is word de weerstand lager ofzo. draden maken iig onderling contact, waardoor spoelen minder werken

Is het geen massa probleem? Leg anders een extra aarde draad aan tussen je blok en je frame

maikel-1991 had trouwens ook heel veel stotterproblemen vroeger.(had ie express een hpi voor gekocht. Nu, met een honda ontsteking niet meer. misschien even contact met hem opnemen als hij hier niet reageert

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 2-6-2010 om 10:45 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Frysk 2-6-2010 11:49 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
misschien kan je met een goede stroboscoop kijken wat er met je ontstekingstijdstip gebeurt op hoge toeren. Als die mooi constant blijft zit het niet in je ontsteking maar bijv. te weinig lucht of verstopte uitlaat (tailpipe/demper)?

Ik dacht in eerste instantie aan een kapotte bobine, maar ik geloof dat volgens jouw verhaal het dat niet is. Zand in een ontsteking kan ook alleen maar schade doen. Spoelen zijn koperdraden met een laagje vernis eroverheen die over elkaar gewikkeld zijn. Als het vernis eraf is word de weerstand lager ofzo. draden maken iig onderling contact, waardoor spoelen minder werken

Is het geen massa probleem? Leg anders een extra aarde draad aan tussen je blok en je frame

maikel-1991 had trouwens ook heel veel stotterproblemen vroeger.(had ie express een hpi voor gekocht. Nu, met een honda ontsteking niet meer. misschien even contact met hem opnemen als hij hier niet reageert

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 2-6-2010 om 10:45 uur.


dat van het zand bij de ontsteking is eigenlijk niet meer van toepassing (heb nu zgan ontsteking + vliegwiel)

massa ook niet.. heb de massa aangesloten op het frame door een gaatje te boren, draad in te tappen en eromheen kaal gehaald en daar de massa op aan gesloten.

ik zal vanmiddag maar eens de hele kabelboom uit elkaar trekken.. hoop dat ik tot een oplossing kom ..
 
giggitybyte
Frysk 3-6-2010 22:46 Print reply

Posts: 34930
hmm.. nu heb ik alleen de CDI, bobine en massa aangesloten (hele kabelboom van de tape ontdaan en alleen de ontstekings kabeltjes aangesloten)
daarna geïsoleerd en massa goed aangesloten op een kaal stuk, alle verbindingen met WD40 ingespoten..

maakt geen kut uit..

blegh.. hij loopt echt als een emmer stront.. onderin toeren rijd ie opzich wel leuk maar héél soms pakt hij hem bovenin redelijk goed.

nu heb ik al wat zitten afstellen.. dacht misschien dat het daar aan zou kunnen liggen.

sproeier is zowiezo te groot (98 keihin)
dus ik drukte er een 95 in.. smoort hij volgas gigantisch...
en tussen de 98 en 95 hadden beide brommerzaken hier in het dorp geen sproeiers.. en beide hadden helemaal geen Mikuni sproeiers

ook al wat met de luchtstelschroef zitten pulken.. scheelt niks dus die weer terug op 2 slagen uit gezet... ben een beetje radeloos.

denk dat omdat ie met 98 te groot is dat ie dan m'n bougie's verneukt.. morgen ff nieuwe halen kijken wat ie doet

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 3-6-2010 om 22:47 uur.
 
giggitybyte
konterbonker 4-6-2010 1:15 Print reply
Posts: 460
denk dat mijn onderdelen het wel goed werken, die er nu opzitten?

wat ik zie in dit probleem.. (misschien dat ik eroverheen ben gelezen) maar heb je welleens gedacht, dat het probleem kan liggen in je membraam? als die plaatjes gaar zijn, kom je in de hogere toeren ook niet ver..

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 4-6-2010 om 1:16 uur.
 
maikel-1991 4-6-2010 9:12 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hmm.. nu heb ik alleen de CDI, bobine en massa aangesloten (hele kabelboom van de tape ontdaan en alleen de ontstekings kabeltjes aangesloten)
daarna geïsoleerd en massa goed aangesloten op een kaal stuk, alle verbindingen met WD40 ingespoten..

maakt geen kut uit..

blegh.. hij loopt echt als een emmer stront.. onderin toeren rijd ie opzich wel leuk maar héél soms pakt hij hem bovenin redelijk goed.

nu heb ik al wat zitten afstellen.. dacht misschien dat het daar aan zou kunnen liggen.

sproeier is zowiezo te groot (98 keihin)
dus ik drukte er een 95 in.. smoort hij volgas gigantisch...
en tussen de 98 en 95 hadden beide brommerzaken hier in het dorp geen sproeiers.. en beide hadden helemaal geen Mikuni sproeiers

ook al wat met de luchtstelschroef zitten pulken.. scheelt niks dus die weer terug op 2 slagen uit gezet... ben een beetje radeloos.

denk dat omdat ie met 98 te groot is dat ie dan m'n bougie's verneukt.. morgen ff nieuwe halen kijken wat ie doet

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 3-6-2010 om 22:47 uur.



wat voor carbu zit erop

 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Frysk 4-6-2010 23:03 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
[...]



wat voor carbu zit erop



24mm mikuni

maar ik denk dat ik het probleem al opgelost heb ..

ik heb een nieuw spietje gemonteerd (was wat ingedeukt)

maakte direkt 10x zoveel toeren als eerst zonder happer of stotter.. maar 2 seconden later draaide de krukasmoer weer los en heeft hij dus weer hetzelfde omdat het spietje weer naar de tiefus is
 
giggitybyte
tsxhunter 4-6-2010 23:49 Print reply

Posts: 9332
ff zo'n veer ringetje ofzo tussen de moer en vliegwiel had ik ook met mijn tsx

edit: zo een:

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 4-6-2010 om 23:50 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 8299 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved