Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #61741 - MTX Hapert, stottert en knalt als e...
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 8281 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Frysk |
25-5-2010 22:27 |
Posts: 34930 |
Hey m'n MTX loopt sinds een tijdje eindelijk met NS1 kabelboom en NS1 CDI.. maar hij doet wat vaag. (heb dus NS1 ontsteking !)
soms loopt ie als een klokje en is er niks aan de hand, maar als je hem dan aan de kant zet kan ie in 1x weer beginnen met ploffen, stotteren etc, en dan is het later weer over..
Ik heb ook al een paar keer gehad dat ie me uitviel en dan kick je weer 1x en dan is het ook weer perfekt in 1x, totdat je weer stilstaat
Ik ben er al even mee aan de gang geweest maar ik krijg het niet klaar..
-CDI vervangen(van m'n broertje z'n NS1 gepleurd)
-bobine vervangen(had ik nog liggen)
-bougiedop, bougiekabel vervangen etc etc
-2 bougie's geprobeerd, een nieuwe hittegraad 8 en een 9 die nog in m'n NS1 cilinderkop zat.
-membraan (kwam licht door)
-op valse lucht gecheckt en opgelost
Ik heb de bekabeling opnieuw ingetaped en ik heb m'n aan en uitknop maar aangesloten.
Niets heeft ook maar iets van zin
vreemde is dat de MT van ikkejw ongeveer hetzelfde heeft, misschien een griepje ?
maargoed.. ik word hier best wel gek van en ik heb al geen verstand van electronica, begint ie zo te kloten.
alvast bedankt
http://img217.imageshack.us/i/stotter1.mp4/
http://img684.imageshack.us/i/stotter.mp4/
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 25-5-2010 om 22:37 uur.
|
|
giggitybyte |
|
mtx-bart |
25-5-2010 23:05 |
Posts: 816 |
Je hebt dus een NS1 ontsteking en CDI. Heb je ook een NS1 bobine, of maakt dat helemaal niets uit?
|
|
|
|
Frysk |
25-5-2010 23:19 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
Je hebt dus een NS1 ontsteking en CDI. Heb je ook een NS1 bobine, of maakt dat helemaal niets uit?
maakt niets uit lijkt me, kan eventueel wel ff de bobine van m'n broertje monteren kijken of dat scheelt.. maar ik denk dat het er vrij weinig mee uit te staan heeft
|
|
giggitybyte |
|
shirioko |
25-5-2010 23:21 |
Posts: 2273 |
knelpunt bij je benzinetoevoer? dat ie je carb leegtrekt? Had XDr4g0nX ook last van, dat hij bij volgas ineens wegviel, en als je gas losliet deed hij weer normaal
|
|
|
|
TECstar |
25-5-2010 23:27 |
Posts: 4664 |
heb je de spoelen van je ontsteking al eens helemaal doorgemeten?
kan zijn dat er 1 kapot is, dan (mede door trillingen vanuit je blok en hobbels in de weg) kan die de ene keer wel en de andere keer nauwelijks goed werken
bij JW denk ik eerder dat het aan de staat van zijn blok ligt
Quote: Oorspronkelijk gepost door: shirioko
knelpunt bij je benzinetoevoer? dat ie je carb leegtrekt? Had XDr4g0nX ook last van, dat hij bij volgas ineens wegviel, en als je gas losliet deed hij weer normaal
dat zijn andere symptomen dan ik bij frysk lees
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 25-5-2010 om 23:27 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Frysk |
25-5-2010 23:29 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
heb je de spoelen van je ontsteking al eens helemaal doorgemeten?
kan zijn dat er 1 kapot is, dan (mede door trillingen vanuit je blok en hobbels in de weg) kan die de ene keer wel en de andere keer nauwelijks goed werken
bij JW denk ik eerder dat het aan de staat van zijn blok ligt
nee nog niks doorgemeten,
maar voordat ik de NS1 CDI en kabelboom had reed ie opzich goed, onderin toeren reed ie als een bak stront maar dat lag aan die MT CDI.
maar hij haperde totaal niet, wel zei JW een keer tegen mij dat er vonken uit m'n uitlaat kwamen maar dat deed ie eigenlijk altijd al.
dus dat ie zo vreemd loopt lijkt me niet dat het aan de ontsteking ligt.. gezien die er ook nooit weer is afgeweest sinds jubbega 2 jaar terug ofzo :P
|
|
giggitybyte |
|
TECstar |
25-5-2010 23:33 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
nee nog niks doorgemeten,
maar voordat ik de NS1 CDI en kabelboom had reed ie opzich goed, onderin toeren reed ie als een bak stront maar dat lag aan die MT CDI.
maar hij haperde totaal niet, wel zei JW een keer tegen mij dat er vonken uit m'n uitlaat kwamen maar dat deed ie eigenlijk altijd al.
dus dat ie zo vreemd loopt lijkt me niet dat het aan de ontsteking ligt.. gezien die er ook nooit weer is afgeweest sinds jubbega 2 jaar terug ofzo :P
probleem kan zich ineens opdoen
bijv, je verwisselt je wiel en de dag erna stopt je brommer
is achteraf je bougie gewoon kapoet
pleur voor de grap anders weer je mt cdi erop en kijk hoe die loopt
looptie weer zoals eerst weetje dat er complicaties ontstaan met je cdi
persoonlijk denk ik toch ergens iets in je ontsteking, bijv je cdi bobine combo
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Frysk |
25-5-2010 23:37 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
probleem kan zich ineens opdoen
bijv, je verwisselt je wiel en de dag erna stopt je brommer
is achteraf je bougie gewoon kapoet
pleur voor de grap anders weer je mt cdi erop en kijk hoe die loopt
looptie weer zoals eerst weetje dat er complicaties ontstaan met je cdi
persoonlijk denk ik toch ergens iets in je ontsteking, bijv je cdi bobine combo
blijf het stug vinden, maargoed heb nog wel een NS1 ontsteking liggen.
probeer ik die ff.. kijken wat ie dan doet.
die MT cdi komt er niet weer op.. (al liep dat wel grappig ) maar die kabelboom waar die CDI op aangesloten zat was verschrikkelijk
|
|
giggitybyte |
|
Frysk |
28-5-2010 19:36 |
Posts: 34930 |
hmm, probeerde de MTX aan te kicken, deed het niet.. op 1 of andere manier vonkte hij niet.
dus vliegwiel eraf en ja hoor.. zat dik 20 kuub zand tussen de ontsteking en het vliegwiel.
dus dat schoongemaakt, ontsteking schoongemaakt en gemonteerd direkt een mooie blauwe vonk en starte ook weer in 1 kick.
nu loopt hij iets beter maar toch blijft hij verschrikkelijk stotteren bovenin toeren, tot de 9/10k ongeveer nergens last van, daarboven happert en knalt ie nog steeds.
bobine van m'n broertje z'n NS1 aangesloten --> geen verschil
andere CDI weer geprobeerd --> geen verschil
Bekabeling ipv draadjes in elkaar gedraait maar kroonsteentjes er tussen gedaan --> geen verschil
Ik snap er echt geen kut van
|
|
giggitybyte |
|
TECstar |
28-5-2010 19:54 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
hmm, probeerde de MTX aan te kicken, deed het niet.. op 1 of andere manier vonkte hij niet.
dus vliegwiel eraf en ja hoor.. zat dik 20 kuub zand tussen de ontsteking en het vliegwiel.
dus dat schoongemaakt, ontsteking schoongemaakt en gemonteerd direkt een mooie blauwe vonk en starte ook weer in 1 kick.
nu loopt hij iets beter maar toch blijft hij verschrikkelijk stotteren bovenin toeren, tot de 9/10k ongeveer nergens last van, daarboven happert en knalt ie nog steeds.
bobine van m'n broertje z'n NS1 aangesloten --> geen verschil
andere CDI weer geprobeerd --> geen verschil
Bekabeling ipv draadjes in elkaar gedraait maar kroonsteentjes er tussen gedaan --> geen verschil
Ik snap er echt geen kut van
er zat dus wel een deel van het probleem in de ontsteking
alleen niet precies op de manier zoals ik dacht
wel mooi dat hij nu onderin wat beter loopt
maar ik kan opt moment echt niet bedenken waarom die bovenin kut loopt
zou gokken op afstelling, maar dat heb jy volgens mij wel op orde dus weet ik het echt niet
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Frysk |
28-5-2010 19:55 |
|
kenny77 |
28-5-2010 20:02 |
Posts: 29286 |
Duidelijk de symptomen van de gekke honda ziekte.
Ik schrijf voor om 3 maals per dag hem een eetlepel methanol in de tank te voeren en hem warmpjes in de schuur te zetten.
Dan zou de kwaal na 3 weken beter moeten worden.
Nah alle gekheid op een stokje, zit je luchtfilter dan niet ook vol zand, zodat die veels te rijk staat?
Carburateur ook schoon?
Al zou ik ook eerder aan een ontstekings probleem denken.
|
|
|
|
Frysk |
28-5-2010 20:27 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Duidelijk de symptomen van de gekke honda ziekte.
Ik schrijf voor om 3 maals per dag hem een eetlepel methanol in de tank te voeren en hem warmpjes in de schuur te zetten.
Dan zou de kwaal na 3 weken beter moeten worden.
Nah alle gekheid op een stokje, zit je luchtfilter dan niet ook vol zand, zodat die veels te rijk staat?
Carburateur ook schoon?
Al zou ik ook eerder aan een ontstekings probleem denken.
luchtfilter heb ik al schoongemaakt en carb heb ik ook al schoongemaakt (zat in beide wel wat zand, maar na het schoonmaken geen verschil)
|
|
giggitybyte |
|
rik hulkenberg |
28-5-2010 21:18 |
Posts: 10029 |
wat jij beschrijft heb ik ook wel eens met mijn mb
Stationair draaien bij stoplicht optrekken en hij begint ineens heel erg te stotteren/ploffen en valt uit
1 keer kicken start ie weer en is er niks aan de hand
|
|
|
|
Frysk |
28-5-2010 21:29 |
Posts: 34930 |
|
|
giggitybyte |
|
Saknet |
28-5-2010 21:56 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Bekabeling ipv draadjes in elkaar gedraait maar kroonsteentjes er tussen gedaan --> geen verschil
whahaha
zet je bougie electrode eens iets korter
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dit topic is 8281 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|