Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hulp gevraagd met begrenzen Motorhispania RX50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61740 - Hulp gevraagd met begrenzen Motorhi...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

debooy 25-5-2010 21:34 Print topicpost
Posts: 6
Hallo allemaal,

De meeste hebben het allemaal over opvoeren, maar ik wil nu juist het omgekeerde weer originele setup, heb vroeger altijd alles opgevoerd maar hoeft nu niet meer voor mij.

Ik (vincent 32jr) heb onlangs een RX50 gekocht als hobby en voor naar mijn werk maar, de RX loopt nu 70á80km op de teller terwijl mij alles origineel lijkt en alle nummer op de binnezijde van het frame overeen komen met de geplaatste onderdelen.

Setup:
Tandwiel voor: 11 (orgineel)
Tandwiel achter: 52 (orgineel)
Carburateur: PHBN 12mm (orgineel)
Spruitstuk: 20mm (orgineel)
Luchtfilter: orgineel
Uitlaat: orgineel en zelfs vandaag een prop in gezet.
Demper: Vandaag los gehaald, alles wat erin en op moet zitten is aanwezig.
Cilinder en kop: lijken mij ook orgineel maar haal ik liever nog even niet los.

Ik heb geen lachgastank of andere ongewone dingen kunnen vinden. De persoon (2de eigenaar) van wie ik hem kocht gaf aan dat hij alleen maar de prop had verwijderd, dit lijkt me nu toch erg stug. Hij loopt harder dan origineel en draait 7á8000rpm op zijn topsnelheid en is nog steeds erg lawaaierig door de uitlaat terwijl het demperwol erin zit.

Wie heeft nog een idee wat het nog meer zou kunnen zijn of wat ik zou kunnen proberen?
 

Floris-tsx 25-5-2010 21:35 Print reply

Posts: 3225
de carb is vrij groot...

 
Iedereen kan professioneel worden
Paul de Salmiakbal 25-5-2010 21:36 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
de carb is vrij groot...


12mm?
 
R.uben 25-5-2010 21:38 Print reply
Posts: 436
Nog een grotere prop er in lassen?
 
Paul de Salmiakbal 25-5-2010 21:38 Print reply

Posts: 5285
Hoe groot is de diameter van de prop die er nu in gelast is? Heb je hem daarna wel opnieuw afgesteld?
 
Aprilia RX 50 2003 25-5-2010 21:41 Print reply

Posts: 6717
dit alles is niet echt snel 70/80 is makkelijk te halen met standaard ontgrenst
te doen
ring in de uitlaat bouwen
ring om de gaschuif, net een topic gezien erover
ring in de carb
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kpotmake 25-5-2010 21:57 Print reply

Posts: 3065
je geeft het zelf al aan, prop ligt eruit, wil je hem begrenzen, duw je er weer een prop in
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
debooy 25-5-2010 22:07 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
je geeft het zelf al aan, prop ligt eruit, wil je hem begrenzen, duw je er weer een prop in



Ik heb er juist vandaag een prop in gezet (universeel 25.5-11 MM)
Heb de buitendiameter op het werk af laten draaien naar 22mm en past strak in de uitlaat en is op twee punten vast gelast
 
kpotmake 25-5-2010 22:11 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: debooy
[...]



Ik heb er juist vandaag een prop in gezet (universeel 25.5-11 MM)
Heb de buitendiameter op het werk af laten draaien naar 22mm en past strak in de uitlaat en is op twee punten vast gelast

en hoe loopt ie nou?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
debooy 25-5-2010 22:13 Print reply
Posts: 6
Hij loopt netjes zowel rijdend als stationair maar hij blijft rond de 70 á 80 rijden en toerental is nog steeds ruim 7000rpm
 
Aprilia RX 50 2003 25-5-2010 22:15 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: debooy
Hij loopt netjes zowel rijdend als stationair maar hij blijft rond de 70 á 80 rijden en toerental is nog steeds ruim 7000rpm

kleiner voortandwiel/groter achter, dan komt ie miss iets hoger in toeren, maar wel langsamer
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
derbi-yzf 25-5-2010 22:15 Print reply

Posts: 524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: debooy
Hij loopt netjes zowel rijdend als stationair maar hij blijft rond de 70 á 80 rijden en toerental is nog steeds ruim 7000rpm


lekt die uitlaat niet bij je cilinder ofzo
 
Derbi-yzf
XDr4g0nX 25-5-2010 22:15 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: debooy
Hij loopt netjes zowel rijdend als stationair maar hij blijft rond de 70 á 80 rijden en toerental is nog steeds ruim 7000rpm

Dan een ring tussen op je gasschuif zetten.
 
Signature: [==||========] 20% complete
HRC-Rimmer 25-5-2010 23:05 Print reply
Posts: 7
Idd, stukje PVC buis om je gas schuif
 
debooy 26-5-2010 17:17 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Dan een ring tussen op je gasschuif zetten.



Dat zou een optie zijn maar de brommer heeft ooit toen de eerste eigenaar hem kocht origineel rond de 45km gelopen.
Er zat toen hoogst waarschijnlijk geen ringetje op de gasschuif.
Het zijn wel leuke ideetjes maar het is niet origineel.

Kan het zijn dat er in nederland een electronische begrenzer op hoort te zitten?

Dit bericht is gewijzigd door debooy op 26-5-2010 om 17:17 uur.
 
debooy 26-5-2010 17:19 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-yzf
[...]


lekt die uitlaat niet bij je cilinder ofzo


Zover ik kan ontdekken lekt hij niet.
Weet iemand toevallig welke maat sproeier origineel is?
Er zit nu een 78 in en boegie is mooi koffie bruin

Dit bericht is gewijzigd door debooy op 26-5-2010 om 20:35 uur.
 

Dit topic is 3616 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved