Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder getuned

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61739 - cilinder getuned
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lennardv 25-5-2010 20:57 Print topicpost
Posts: 89
hallo,

Ik heb mijn cilinder door een ervaren amateur laten tunnen, de cilinder opmaat op de carter en de in- uitlaat poort. Nu heeft hij echter de linke kant van carter en de cilinder meer bewerkt dan de rechterkant. Kan dit kwaad? En gaat hij door het tunnen een stuk meer verbruiken het betreft een 65 cc metrakit cilinder
 

XDr4g0nX 25-5-2010 21:05 Print reply

Posts: 3526
Meer verbruiken, ja. Je poorten zijn waarschijnlijk groter geworden, dus gaat er meer mengsel doorheen.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 25-5-2010 om 21:05 uur.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-5-2010 22:18 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Meer verbruiken, ja. Je poorten zijn waarschijnlijk groter geworden, dus gaat er meer mengsel doorheen.

Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 25-5-2010 om 21:05 uur.


dus?
betekent niet meer verbruik. Voor een bepaalde snelheid heb je een vast vermogen nodig, en dat vermogen is afhankelijk van de brandstof die je eringooit. Als je door het tunen meer energie uit je brandstof kunt halen door bijv. meer compressiedruk wat je krijgt door een betere vulling kan ie er zelfs zuiniger op worden.
Verschil is dus dat je minder gas hoeft te geven om hetzelfde vermogen (en dus dezelfde snelheid) te halen. Als je meer vermogen hebt bij constant gas moet je wel harder gaan...

Maargoed... veel mensen kunnen niet tunen waardoor ie wel meer mengsel in zn cilinder kan krijgen, maar ie een stuk minder efficienter wordt.

Mijn motor werd iig een stuk zuiniger na opvoeren, auto ook.
Dat is de hele essentie van tunen...efficienter maken.

 
Too cool for school!
XDr4g0nX 25-5-2010 22:21 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


dus?
betekent niet meer verbruik. Voor een bepaalde snelheid heb je een vast vermogen nodig, en dat vermogen is afhankelijk van de brandstof die je eringooit. Als je door het tunen meer energie uit je brandstof kunt halen door bijv. meer compressiedruk wat je krijgt door een betere vulling kan ie er zelfs zuiniger op worden.
Verschil is dus dat je minder gas hoeft te geven om hetzelfde vermogen (en dus dezelfde snelheid) te halen. Als je meer vermogen hebt bij constant gas moet je wel harder gaan...

Maargoed... veel mensen kunnen niet tunen waardoor ie wel meer mengsel in zn cilinder kan krijgen, maar ie een stuk minder efficienter wordt.

Mijn motor werd iig een stuk zuiniger na opvoeren, auto ook.
Dat is de hele essentie van tunen...efficienter maken.


Dan zat ik idd fout, mijn excuses
 
Signature: [==||========] 20% complete
RubenMTX 26-5-2010 0:22 Print reply

Posts: 558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
[...]

Dan zat ik idd fout, mijn excuses


Je zat niet helemaal fout... waarschijnlijk gaat ie gewoon meer toeren draaien, en meer verbruiken Hij gaat er vast met een getunede cilinder ook niet rustiger op rijden..
 

Dit topic is 1090 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved