Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mt5 brommer start slecht loopt slecht.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #61733 - mt5 brommer start slecht loopt slec...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 25-5-2010 16:08 Print topicpost
Posts: 507
hallo.
ik heb een honda mt5 70cc en die wil niet starten.
naar een stuk 10x kikken is die aan.
dan zit er een gaatje in het spruitstuk voor de opschuif krijgt daar valse lucht maar die heb ik dicht gemaakt.
maar als ik eenmaal wil aanrijden wil die niet stotteren en wil haast uitvallen.
dus nieuwe bougie.
nieuwe kop en voetpakking.
dus ik denk ontsteking bijstellen maar hoe doe je dat???
en hoe doe je het goed.
dus wie weet het.
brommerboer dorp verderop zij originele 50cc luchtfilter erop zetten.
dan krijgt die niet zo veel lucht en neemt makkelijker benzine mee omdat die moeite moet doen om lucht aan te zuigen en bij een powerfilter niet.
maar na al deze lulkoek wie weet het waar het aan licht.
licht het hier allemaal aan of wat is het anders.hij loopt ook echt niet mooi op het begin als je gas volopen doet duurt 10sec en dan wil die wel maar van te voren niet alleen maar stotteren is echt irritant.
wie kan mij helpen.
 

R i c k 25-5-2010 16:34 Print reply

Posts: 346
kleur van bougie,

onsteking afstellen makelijk te doen, kapje er af, voelermaatje tussen kontactpuntjes, en waarneer deze te groot/ klein is stel je hem af.
geloof dat het rond de 35 moet zijn (is bij mien brommert )


 
echte junks blowen 2 takt
smefke 25-5-2010 17:14 Print reply
Posts: 507
ja maar bij een mt5 zijn toch geen contact puntjes tog een grondplaat.


Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 17:20 uur.
 
Gerard1793 25-5-2010 17:19 Print reply

Posts: 4006
Klopt, je moet je vliegwiel loshalen, dan de drie schroeven waarmee de grondplaat vastzit iets losdraaien, en dan zit er bij het bovenste schroefje een streepje op de gronplaat, en die moet gelijk met het richeltje op je carter staan, bij het bovenste schroefje.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
smefke 25-5-2010 17:21 Print reply
Posts: 507
oké maar zou het aan de ontsteking liggen dan..
dat die op het begin zo stotterd bij het aanrijden en met dat streepje dan geld dat ook bij een 70cc

Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 17:22 uur.
 
JB1 25-5-2010 17:23 Print reply

Posts: 14881
Ori filter met grote slangen monteren.
Powerfilter is overbodig, ori honda met grote slangen had zelfs genoeg lucht voor mijn flink opgefokte polini.

En speel eens met de luchtschroef op je carburateur
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
smefke 25-5-2010 17:31 Print reply
Posts: 507
grote slangen betekend toch die slang die de verbinding met de luchtfilter en de carberateur houdt.
en hoezo zijn grotere slangen nodig.
ori lijkt mij toch het best of heb ik het fout.
sorry maar ik heb van dit probleem helemaal geen verstand.
en als ik hem aankik zuicht die valse lucht.
probleem licht volgens mij bij luchtfilter geluid kwam daar vandaan.
toen heb ik er een chrome pot eroverheen gedaan toen klonk het nog heel erg hol.
en de bougie kleur is een beetje grijzig

Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 17:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 18:07 uur.
 
JB1 25-5-2010 18:33 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
grote slangen betekend toch die slang die de verbinding met de luchtfilter en de carberateur houdt.
en hoezo zijn grotere slangen nodig.
ori lijkt mij toch het best of heb ik het fout.
sorry maar ik heb van dit probleem helemaal geen verstand.
en als ik hem aankik zuicht die valse lucht.
probleem licht volgens mij bij luchtfilter geluid kwam daar vandaan.
toen heb ik er een chrome pot eroverheen gedaan toen klonk het nog heel erg hol.
en de bougie kleur is een beetje grijzig

Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 17:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 18:07 uur.


Er kan een slang zitten aan het begin van je filter (Staat HM166 op)
Dat is een soort begrenzer. Ook de slang van je filter naar de carbu kan begrensd zijn

Valse lucht is altijd slecht, maak dat eerst maar eens.

En het is normaal dat je brommer bij een powerfilter een zwaarder/meer geluid maakt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
smefke 26-5-2010 16:35 Print reply
Posts: 507
ja maar kan die valse lucht aanzuigen via een luchtfilter is mijn vraag.
en mensen zeggen ook dat je met de ontsteking verstellen gewoon de grondplaat op zijn allervroegst moet zettten
 

Dit topic is 1580 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved