hallo.
ik heb een honda mt5 70cc en die wil niet starten.
naar een stuk 10x kikken is die aan.
dan zit er een gaatje in het spruitstuk voor de opschuif krijgt daar valse lucht maar die heb ik dicht gemaakt.
maar als ik eenmaal wil aanrijden wil die niet stotteren en wil haast uitvallen.
dus nieuwe bougie.
nieuwe kop en voetpakking.
dus ik denk ontsteking bijstellen maar hoe doe je dat???
en hoe doe je het goed.
dus wie weet het.
brommerboer dorp verderop zij originele 50cc luchtfilter erop zetten.
dan krijgt die niet zo veel lucht en neemt makkelijker benzine mee omdat die moeite moet doen om lucht aan te zuigen en bij een powerfilter niet.
maar na al deze lulkoek wie weet het waar het aan licht.
licht het hier allemaal aan of wat is het anders.hij loopt ook echt niet mooi op het begin als je gas volopen doet duurt 10sec en dan wil die wel maar van te voren niet alleen maar stotteren is echt irritant.
wie kan mij helpen.
onsteking afstellen makelijk te doen, kapje er af, voelermaatje tussen kontactpuntjes, en waarneer deze te groot/ klein is stel je hem af.
geloof dat het rond de 35 moet zijn (is bij mien brommert )
Klopt, je moet je vliegwiel loshalen, dan de drie schroeven waarmee de grondplaat vastzit iets losdraaien, en dan zit er bij het bovenste schroefje een streepje op de gronplaat, en die moet gelijk met het richeltje op je carter staan, bij het bovenste schroefje.
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
grote slangen betekend toch die slang die de verbinding met de luchtfilter en de carberateur houdt.
en hoezo zijn grotere slangen nodig.
ori lijkt mij toch het best of heb ik het fout.
sorry maar ik heb van dit probleem helemaal geen verstand.
en als ik hem aankik zuicht die valse lucht.
probleem licht volgens mij bij luchtfilter geluid kwam daar vandaan.
toen heb ik er een chrome pot eroverheen gedaan toen klonk het nog heel erg hol.
en de bougie kleur is een beetje grijzig
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 17:36 uur.
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 18:07 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: smefke
grote slangen betekend toch die slang die de verbinding met de luchtfilter en de carberateur houdt.
en hoezo zijn grotere slangen nodig.
ori lijkt mij toch het best of heb ik het fout.
sorry maar ik heb van dit probleem helemaal geen verstand.
en als ik hem aankik zuicht die valse lucht.
probleem licht volgens mij bij luchtfilter geluid kwam daar vandaan.
toen heb ik er een chrome pot eroverheen gedaan toen klonk het nog heel erg hol.
en de bougie kleur is een beetje grijzig
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 17:36 uur.
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 25-5-2010 om 18:07 uur.
Er kan een slang zitten aan het begin van je filter (Staat HM166 op)
Dat is een soort begrenzer. Ook de slang van je filter naar de carbu kan begrensd zijn
Valse lucht is altijd slecht, maak dat eerst maar eens.
En het is normaal dat je brommer bij een powerfilter een zwaarder/meer geluid maakt
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
ja maar kan die valse lucht aanzuigen via een luchtfilter is mijn vraag.
en mensen zeggen ook dat je met de ontsteking verstellen gewoon de grondplaat op zijn allervroegst moet zettten