Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinders honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61720 - Cilinders honda mb
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R i c k 24-5-2010 11:14 Print topicpost

Posts: 346
Hallo ik had op deze site http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_res.asp?Merk=Honda&Type=MB50&Afk=mb5&Srt=cil&Srtn=Cilinders

2 cilinder gezien die me opvallen.
voor een honda mb

Dmp 70cc 50 euro
Airsail 70cc 70 euro

Welke is nou beter/ sneller, langere levensduur.
welke raden jullie me aan?

grtzz
 
echte junks blowen 2 takt

Marcooow 24-5-2010 11:20 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
Hallo ik had op deze site http://www.opvoeren.nl/shop/onderdelen_res.asp?Merk=Honda&Type=MB50&Afk=mb5&Srt=cil&Srtn=Cilinders

2 cilinder gezien die me opvallen.
voor een honda mb

Dmp 70cc 50 euro
Airsail 70cc 70 euro

Welke is nou beter/ sneller, langere levensduur.
welke raden jullie me aan?

grtzz


als je de dmp gewoon goed inrijdt gaat die hardstikke lang mee heb er zelf op me crossbrommer 1 jaar meegereden.
airsal heb ik ook gehad en niet zo goed ingereden en alleen maar pech mee gehad 1x warmloper en daarna brak het hemd doordat er een scheur in de cilinderhemd zat.
dus ik zou gewoon die dmp kopen als je niet al te veel geld hebt. heb je iets meer te besteden koop dan een athena, malossi, polini of parmakit(zeta)
 
faster than a bullet!
der Chef 24-5-2010 11:22 Print reply

Posts: 3265
Airsal heb ik ook gehad, paar km ingereden en goed afgesteld.. heb er 2 jaar genoeg mee gecrossed en nooit geen problemen
 
Marcooow 24-5-2010 11:25 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
Airsal heb ik ook gehad, paar km ingereden en goed afgesteld.. heb er 2 jaar genoeg mee gecrossed en nooit geen problemen


ja zo is het net als met dmp. de ene heeft er slechte ervaring mee en de andere niet.

mijn airsal was gewoon van slechte kwaliteit omdat er na een warmloper gewoon een scheurtje in zat.
maar de gietijzer wand van die dmp is volgens mij ook niet zo goed als van bijvoorbeeld een originele honda cilinder dus die kan net zogoed scheuren.
 
faster than a bullet!
Paul de Salmiakbal 24-5-2010 11:32 Print reply

Posts: 5285
Allebei zijn het kwalitatief gezien niet de beste cilinders die je kan krijgen, maar als je er normaal mee om gaat kun je er best lang mee doen.
 
honda fryslan 24-5-2010 11:46 Print reply

Posts: 1914
dat de airsal van slechtere kwaliteit is doordat je de cilinder zelf niet goed hebt ingereden is volgens mij niet echt een goed argument?

maar mijn mening is dat de airsal beter is afgewerkt dan de dmp en dat je (mits goed inrijden) best lang mee kunt rijden..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
R i c k 24-5-2010 18:54 Print reply

Posts: 346
het afwerken doe ik natuurlijk zelf.
het moet snel en goed zijn, afwerken heb ik wel ervaring mee.
airsal heeft toch een zuiger die waardeloos is?

welke is sneller afgewerkt.
welke heeft meer tuning potentie

grtzz
 
echte junks blowen 2 takt
JB1 24-5-2010 18:57 Print reply

Posts: 14881
DMP is wel een redelijke cilinder.

Ik adviseer te zoeken naar een Malossi of Polini als je echt kracht wil.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 24-5-2010 19:00 Print reply

Posts: 29286
polini is hier nog nieuw te koop :
http://www.mopshop.d...5b12b6258883f7709763
(wel duur )


of voor een 80blok gaan kijken en dan 1 van deze 2 cilinders erop.
Zijn eigenlijk niet eens zo duur:

http://www.mopshop.d...5b12b6258883f7709763
 
JB1 24-5-2010 20:28 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
polini is hier nog nieuw te koop :
http://www.mopshop.d...5b12b6258883f7709763
(wel duur )


of voor een 80blok gaan kijken en dan 1 van deze 2 cilinders erop.
Zijn eigenlijk niet eens zo duur:

http://www.mopshop.d...5b12b6258883f7709763



http://www.josdijkma...d&productId=4975
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
R i c k 25-5-2010 8:57 Print reply

Posts: 346
nah hij word ook wel bewerkt, athena ziet er ook wel leuk en betaalbaar uit.

heeft athena veel tuning potentie.
als dmp evengoed kan neem ik dat wel, want als de boel vastnaait dan ben ik niet zo heel blij met een 130 euro kostende athena.

Mvg
Rick

Edit
@kenny77

nah vliegen lijkt me wel leuk alleen dan moet ik dat hele ding verbouwen frame ketting enzz

dus dat zit er nog niet in (nog mischien ooit wel)



Dit bericht is gewijzigd door R i c k op 25-5-2010 om 8:59 uur.
 
echte junks blowen 2 takt
hocksie 25-5-2010 8:58 Print reply
Posts: 249
airsal

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
R i c k 25-5-2010 9:03 Print reply

Posts: 346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hocksie
airsal



meer tuning potentie dan dmp?
afwerking hoeft niet geweldig te zijn doe ik altijd zelf.

zo rij ik lekker goedkoop

 
echte junks blowen 2 takt
Marcooow 25-5-2010 9:30 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R i c k
[...]


meer tuning potentie dan dmp?
afwerking hoeft niet geweldig te zijn doe ik altijd zelf.

zo rij ik lekker goedkoop



koop gewoon een dmp en bewerk die lekker. je wilt goedkoop en je wilt de cilinder iets bewerken nou dat kan toch met een dmp
 
faster than a bullet!
Marcooow 25-5-2010 9:33 Print reply

Posts: 5713
en als die vastloopt kan je de cilinder ook nog laten honen.
 
faster than a bullet!
R i c k 25-5-2010 10:44 Print reply

Posts: 346
hoeveel kost honen.
kan dat wel met de wand van dmp.
met welke wanden kan het allemaal
 
echte junks blowen 2 takt

Dit topic is 3741 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved