Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB5 loopt zonder bougiekap

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 752 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61716 - MB5 loopt zonder bougiekap
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rocket Rico 28-5-2010 13:21 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


als de brommer helemaal standaard is moet je de detonatie niet oplossen door andere benzine of iets van die grappen, dat doe je met brommers die opgevoerd zijn en een hoge compressieverhouding hebben.

dit ding NIET.

als er te veel olie in de benzine zit (bijv lekke krukaskeerring) kan neemt de koelende werking van de benzine ook af en word hij ook veel te warm, begint hij te roken en is de kans op detoneren gewoon veel groter.

Dus trek je blok nu maar uit elkaar en kijk de boel na !




De truc met hogere octaangehalte was meer voor in zijn algemeenheid bedoelt (euro 98 of octaanbooster wordt ook een beetje duur voor een wegbrommer). Maar idd als de brommer rookt als een ketter kan het heel goed een lekke keerring zijn, overmatige koolaanslag op de zuiger en cilinderkop kan ook voor een te hoge compressie zorgen.

Dus Frysk ben het met je eens, beter dat hij het blok nakijkt

 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
TECstar 28-5-2010 19:31 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
[...]



Misschien moet jij je toch maar eens goed in de theorie gaan verdiepen, want er klopt niks van wat je zegt. Als de squish hooogte ruim is (groot), dus lage compressie, heb je niet zo snel last van detonatie, behalve als je hem veel te groot maakt

leg uit

Quote:
maar ik neem aan dat je er niet 4 voetpakkingen tussen hebt gedaan. Krappe squish, dus (te) hoge compressie = kans op detonatie.

Dus als hij helemaal standaard is (zoals jij zegt)en er niks is afgevlakt en de goede voet en koppakking hebt gebruikt, hoort de squish hoogte gewoon goed te zijn.(trouwens de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat hij last heeft van detonatie omdat zn brom standaard is )



beunhaas
ik zeg dat de squishruimte "groot" is omdat hij std, niet dat hij detoneert omdat hij std is

en als ik zeg dat alles std is mag je aannemen dat er niet meerdere pakkingen zijn gebruikt

Quote:
En nee, geloof me nou maar dat is niet het enigste waardoor je brom kan gaan detoneren. Want zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt heb je er geen last van als de brommer nog helemaal koud is. Dus je raad het al als de cilinder erg heet wordt heb je meer kans op detonatie.

heb ik ooit gezegd van niet?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
[...]



De truc met hogere octaangehalte was meer voor in zijn algemeenheid bedoelt (euro 98 of octaanbooster wordt ook een beetje duur voor een wegbrommer). Maar idd als de brommer rookt als een ketter kan het heel goed een lekke keerring zijn, overmatige koolaanslag op de zuiger en cilinderkop kan ook voor een te hoge compressie zorgen.

Dus Frysk ben het met je eens, beter dat hij het blok nakijkt



en je hoeft niet precies te zeggen wat frysk al zei

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-5-2010 om 19:32 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
TECstar 28-5-2010 19:45 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


als de brommer helemaal standaard is moet je de detonatie niet oplossen door andere benzine of iets van die grappen, dat doe je met brommers die opgevoerd zijn en een hoge compressieverhouding hebben.

dit ding NIET.

als er te veel olie in de benzine zit (bijv lekke krukaskeerring) kan neemt de koelende werking van de benzine ook af en word hij ook veel te warm, begint hij te roken en is de kans op detoneren gewoon veel groter.

Dus trek je blok nu maar uit elkaar en kijk de boel na !


heb daar opt moment geen tijd voor, maar over 3 weekjes vakantie, dan doe ik het wel

ook nog een andere vraag
nee rico het gaat niet over detonatie.....

had geen vervoer, dus moest op mn mb naar school
haalde de 25 net, veel stotteren enzo (terwijl die wel goed reed daarvoor, na mn detonatie te hebben opgelost)
kon niet vinden wat het was

dus vanmiddag cil eraf getrokken en alles nagekeken
zag een klein bruinig laagje aan mn cil zitten (zat niet onder de laagste plek van de zuiger)
dat kan duiden op lekke keering denk ik?

maar goed daar gaat mn vraag niet over

hoorde iets nogal schuren toenk net thuiskwam
dus ik kijk naar me blok, ruik een verbrande geur en zie rook aan de andere kant van mn cil

dus ik kijk aan de andere kant, zie ik dat de rook niet van mn cil komt, maar van onder mn vliegwiel kap

dus snel uit, vliegwielkap eraf en weer even kijken oft echt daarvandaan kwam
en ja hoor, je hoort een heel schurend geluid en het rookt....
denk dat mn ontsteking is doorgebrand en een kapot draadje van mn spoel tegen mn vliegwiel kom?
heb morgen pas een vliegwieltrekker denkk dus kan nu niet kijken wat het precies is
maar kunnen er andere oorzaken zijn dat mn ontsteking ineens kapot is als oud en verrot?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
BenjaminDG 28-5-2010 19:47 Print reply

Posts: 4605
Lekkende keerring kun je zien aan het niveau van je olie in het blok, als je niveau snel zakt heb je een lekkende keerring omdat hij wat olie mee verbrand.

 
Vlaanderen vrij!
Frysk 28-5-2010 19:48 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Lekkende keerring kun je zien aan het niveau van je olie in het blok, als je niveau snel zakt heb je een lekkende keerring omdat hij wat olie mee verbrand.




ook is het aardig duidelijk te zien aan de onderkant van je zuiger (binnen in de zuiger)

die is dan zwart/bruin
 
giggitybyte
TECstar 28-5-2010 19:55 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Lekkende keerring kun je zien aan het niveau van je olie in het blok, als je niveau snel zakt heb je een lekkende keerring omdat hij wat olie mee verbrand.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



ook is het aardig duidelijk te zien aan de onderkant van je zuiger (binnen in de zuiger)

die is dan zwart/bruin


dat is beide niet het geval, denk dus toch niet dat ik een lekke keering heb dan?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Frysk 28-5-2010 19:57 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

[...]


dat is beide niet het geval, denk dus toch niet dat ik een lekke keering heb dan?


lijkt me wel

haal je olie uit je blok en kijk hoeveel dat is.
moet 900ml zijn
 
giggitybyte
Maup 31-5-2010 13:32 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

bladiebla
maar kunnen er andere oorzaken zijn dat mn ontsteking ineens kapot is als oud en verrot?


Je ontsteking kan losgetrilt zijn.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
ikkejw 31-5-2010 14:41 Print reply

Posts: 9886
toen ik een keer als experiment versnellingsbakolie ipv 2takt olie door de benzine mengde had ik hetzelfde probleem.

dus ik gok op je krukaskeerring.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Martijn II - Forum en Sales Moderator 31-5-2010 15:42 Print reply

Posts: 9841
mijn mt deed hetzelfde, liep zelfs prima zonder bougiedop.

Bij mij was het probleem dat er blijkbaar een te lange (nsr?) drijfstang aan de krukas hing, waardoor de compressie veel te hoog was.

Mijn zuiger kwam toen ook gelijk met het pasvlak van de kop, wat ik gewend was bij tsx, maar bij MT blijkbaar niet hoorde. Je zag het ook aan de uitlaatpoort die niet helemaal openging.

Dus je zou daar eens naar kunnen kijken duurde even voor ik erachter was wat het probleem was. Opgelost met absurd veel voetpakkingen, en eentje van hout op een gegeven moment.

 
Too cool for school!

Dit topic is 4514 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved