Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]
als de brommer helemaal standaard is moet je de detonatie niet oplossen door andere benzine of iets van die grappen, dat doe je met brommers die opgevoerd zijn en een hoge compressieverhouding hebben.
dit ding NIET.
als er te veel olie in de benzine zit (bijv lekke krukaskeerring) kan neemt de koelende werking van de benzine ook af en word hij ook veel te warm, begint hij te roken en is de kans op detoneren gewoon veel groter.
Dus trek je blok nu maar uit elkaar en kijk de boel na !
heb daar opt moment geen tijd voor, maar over 3 weekjes vakantie, dan doe ik het wel
ook nog een andere vraag
nee rico het gaat niet over detonatie.....
had geen vervoer, dus moest op mn mb naar school
haalde de 25 net, veel stotteren enzo (terwijl die wel goed reed daarvoor, na mn detonatie te hebben opgelost)
kon niet vinden wat het was
dus vanmiddag cil eraf getrokken en alles nagekeken
zag een klein bruinig laagje aan mn cil zitten (zat niet onder de laagste plek van de zuiger)
dat kan duiden op lekke keering denk ik?
maar goed daar gaat mn vraag niet over
hoorde iets nogal schuren toenk net thuiskwam
dus ik kijk naar me blok, ruik een verbrande geur en zie rook aan de andere kant van mn cil
dus ik kijk aan de andere kant, zie ik dat de rook niet van mn cil komt, maar van onder mn vliegwiel kap
dus snel uit, vliegwielkap eraf en weer even kijken oft echt daarvandaan kwam
en ja hoor, je hoort een heel schurend geluid en het rookt....
denk dat mn ontsteking is doorgebrand en een kapot draadje van mn spoel tegen mn vliegwiel kom?
heb morgen pas een vliegwieltrekker denkk dus kan nu niet kijken wat het precies is
maar kunnen er andere oorzaken zijn dat mn ontsteking ineens kapot is als oud en verrot?