Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #61716 - MB5 loopt zonder bougiekap
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 4512 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Aprilia RX 50 2003 |
25-5-2010 9:47 |
Posts: 6717 |
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Rocket Rico |
26-5-2010 13:02 |
Posts: 478 |
combinatie van factoren, te schraal mengel, te hoog stationair toerental en verkeerde hittegraad voor standaard setup.
|
|
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden? |
|
TECstar |
26-5-2010 18:06 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
combinatie van factoren, te schraal mengel, te hoog stationair toerental en verkeerde hittegraad voor standaard setup.
kijk nu ik het probleem heb opgelost (was het vergeten te zeggen hier) zie ik al 2 fouten
want 3k toeren is niet hoog stationair en is std hittegraad
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
BenjaminDG |
26-5-2010 18:14 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
kijk nu ik het probleem heb opgelost (was het vergeten te zeggen hier) zie ik al 2 fouten
want 3k toeren is niet hoog stationair en is std hittegraad
3000 toeren is wel degelijk een te hoog stationair toerental
1500 is goed voor zo'n brommertje
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
TECstar |
26-5-2010 18:20 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
3000 toeren is wel degelijk een te hoog stationair toerental
1500 is goed voor zo'n brommertje
ten eerste is het op gevoel, kan makkelijk lager liggen
en mn NSR heeft ook maanden lang 3k stationair gelopen, is wat irritant bij stoplicht maar heeft uiteindelijk niks gedaan wat kwaad kon
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
BenjaminDG |
26-5-2010 18:20 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
ten eerste is het op gevoel, kan makkelijk lager liggen
en mn NSR heeft ook maanden lang 3k stationair gelopen, is wat irritant bij stoplicht maar heeft uiteindelijk niks gedaan wat kwaad kon
Verbruik?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
TECstar |
26-5-2010 18:24 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Verbruik?
jah zorgt dus niet voor detonatie die 3k stationair zoals hierboven werd gezegd
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
WestlandMB |
26-5-2010 19:10 |
Posts: 1338 |
als je die luchtschroef 1,5 slag eruit hebt moet hij redelijk lopen, of hij nou wel of niet stationair loopt is misschien een latere zorg, maar afstellen doe je volgens de FAQ die hier op het forum te vinden is, dus begin gewoon met je hoofdsproeier zoals iedereen doet.
|
|
|
|
TECstar |
26-5-2010 21:26 |
Posts: 4664 |
sluiten a.u.b.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Rocket Rico |
27-5-2010 16:13 |
Posts: 478 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
kijk nu ik het probleem heb opgelost (was het vergeten te zeggen hier) zie ik al 2 fouten
want 3k toeren is niet hoog stationair en is std hittegraad
Fout, 3k is wel te hoog en 8 is niet de standaardhittegraad maar 7 en ja zoals ik al zij is het mengsel te schraal (wat jij dus nu waarschijnlijk hebt opgelost door middel van andere afsgelling). Maar dat wil niet zeggen dat de hittegraad 8 en het te hoge stationairtoerental niet bijdraagt aan de detonatie.
Dus kom dan niet wijs doen dat ik het verkeerd heb nu je het probleem met behulp van ons hebt opgelost. Want ik durf te wedden als jij je afstelling hetzelfde had gehouden en er een bougie met hittegraad 7 had ingestoken en het stationair toerental flink had verlaagd dat de detonatie op zn minst minder was geworden.
|
|
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden? |
|
Frysk |
27-5-2010 17:46 |
Posts: 34928 |
rechter krukaskeerring in poep ?
veel olie bij de benzine = veel roken = veel kool op de zuiger en kool in je cilinderkop
wat uiteindelijk voor detonatie kan zorgen.. als het kool blijft gloeien wil ie ook niet uit en blijft hij doorverbranden..
|
|
giggitybyte |
|
TECstar |
27-5-2010 22:41 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
rechter krukaskeerring in poep ?
veel olie bij de benzine = veel roken = veel kool op de zuiger en kool in je cilinderkop
wat uiteindelijk voor detonatie kan zorgen.. als het kool blijft gloeien wil ie ook niet uit en blijft hij doorverbranden..
dat klinkt wel het meest logisch...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
Dus kom dan niet wijs doen dat ik het verkeerd heb nu je het probleem met behulp van ons rik hulkenberg hebt opgelost. Want ik durf te wedden als jij je afstelling hetzelfde had gehouden en er een bougie met hittegraad 7 had ingestoken en het stationair toerental flink had verlaagd dat de detonatie op zn minst minder was geworden.
hittegraad heeft geen fucking drol te maken met detonatie wel of niet
daarbij draagt 3k stationair niks bij aan eventueel wel of niet goed lopen van je brom
verder heb je detonatie of geen detonatie gezien het gaat om een squish die belachelijk groot is doordat dat ding helemaal std is
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 27-5-2010 om 22:41 uur.
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Frysk |
27-5-2010 23:01 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
dat klinkt wel het meest logisch...
[...]
hittegraad heeft geen fucking drol te maken met detonatie wel of niet
daarbij draagt 3k stationair niks bij aan eventueel wel of niet goed lopen van je brom
verder heb je detonatie of geen detonatie gezien het gaat om een squish die belachelijk groot is doordat dat ding helemaal std is
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 27-5-2010 om 22:41 uur.
hittegraad heeft er inderdaad niet mee te maken, verkeerde bougie = gat in zuiger of bougie in stront
Dop je cilinder er maar af en kijk de boel ff na
|
|
giggitybyte |
|
Rocket Rico |
28-5-2010 12:07 |
Posts: 478 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
dat klinkt wel het meest logisch...
[...]
hittegraad heeft geen fucking drol te maken met detonatie wel of niet
daarbij draagt 3k stationair niks bij aan eventueel wel of niet goed lopen van je brom
verder heb je detonatie of geen detonatie gezien het gaat om een squish die belachelijk groot is doordat dat ding helemaal std is
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 27-5-2010 om 22:41 uur.
Misschien moet jij je toch maar eens goed in de theorie gaan verdiepen, want er klopt niks van wat je zegt. Als de squish hooogte ruim is (groot), dus lage compressie, heb je niet zo snel last van detonatie, behalve als je hem veel te groot maakt, maar ik neem aan dat je er niet 4 voetpakkingen tussen hebt gedaan. Krappe squish, dus (te) hoge compressie = kans op detonatie.
Dus als hij helemaal standaard is (zoals jij zegt)en er niks is afgevlakt en de goede voet en koppakking hebt gebruikt, hoort de squish hoogte gewoon goed te zijn.(trouwens de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat hij last heeft van detonatie omdat zn brom standaard is )
En nee, geloof me nou maar dat is niet het enigste waardoor je brom kan gaan detoneren. Want zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt heb je er geen last van als de brommer nog helemaal koud is. Dus je raad het al als de cilinder erg heet wordt heb je meer kans op detonatie. De cilinder kan ook te warm worden door bijvoorbeeld een te schraal mengel.
Hittegraad bepaald de warmte afvoer van je bougie naar de cilinderkop
Overigens kan je proberen de detonatie op te lossen door benzine met een hoger octaangehalte te gebruiken (euro 98). Of octaan aan je benzine toe te voegen (octaanbooster)
|
|
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden? |
|
Frysk |
28-5-2010 12:22 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
[...]
Misschien moet jij je toch maar eens goed in de theorie gaan verdiepen, want er klopt niks van wat je zegt. Als de squish hooogte ruim is (groot), dus lage compressie, heb je niet zo snel last van detonatie, behalve als je hem veel te groot maakt, maar ik neem aan dat je er niet 4 voetpakkingen tussen hebt gedaan. Krappe squish, dus (te) hoge compressie = kans op detonatie.
Dus als hij helemaal standaard is (zoals jij zegt)en er niks is afgevlakt en de goede voet en koppakking hebt gebruikt, hoort de squish hoogte gewoon goed te zijn.(trouwens de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat hij last heeft van detonatie omdat zn brom standaard is )
En nee, geloof me nou maar dat is niet het enigste waardoor je brom kan gaan detoneren. Want zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt heb je er geen last van als de brommer nog helemaal koud is. Dus je raad het al als de cilinder erg heet wordt heb je meer kans op detonatie. De cilinder kan ook te warm worden door bijvoorbeeld een te schraal mengel.
Hittegraad bepaald de warmte afvoer van je bougie naar de cilinderkop
Overigens kan je proberen de detonatie op te lossen door benzine met een hoger octaangehalte te gebruiken (euro 98). Of octaan aan je benzine toe te voegen (octaanbooster)
als de brommer helemaal standaard is moet je de detonatie niet oplossen door andere benzine of iets van die grappen, dat doe je met brommers die opgevoerd zijn en een hoge compressieverhouding hebben.
dit ding NIET.
als er te veel olie in de benzine zit (bijv lekke krukaskeerring) kan neemt de koelende werking van de benzine ook af en word hij ook veel te warm, begint hij te roken en is de kans op detoneren gewoon veel groter.
Dus trek je blok nu maar uit elkaar en kijk de boel na !
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 4512 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|