Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB5 loopt zonder bougiekap

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1087 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #61716 - MB5 loopt zonder bougiekap
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 23-5-2010 20:57 Print topicpost

Posts: 4664
Ok, paar dagen geleden

Van school teruggereden naar mn huis en mn mb reed al niet zo lekker

bij elke versnelling stotteren enzo....raar
dus meteen door naar de bromboer en een nieuwe bougie erin

oude was echt zwarter dan zwart, je zou zeggen te grote sproeier (rookte ook al veel uit de uitlaat enzo)
dus nieuwe bougie erin en ff mn carb af gaan stellen (hij reed met compleet ingedraaide stationair en lucht schroef)

dus eerst meer lucht, luchtschroef uitdraaien, trok meteen veel mooier door zn toeren
maar trok steeds slechter bij meer lucht

dus wilde em maar weer de tuin inrijden en toen gebeurde het

ding stond in zn vrij en schoot uit het niets enorm hoog in toeren
dus ik dacht: wtf zet em snel uit
*contactslot uit*
ding blijft doorgaan
dus ik trok zo snel mogelijk mn bougiedop eraf
bleeftie alsnog zo enorm hoog in toeren doordraaien !

ik zal even mijn set-up geven

cil: hm166
spruitstuk: hm166
carb: hm166 (sproeier 68 (=std))
luchtfilter: std
uitlaat: proma

(rookte met deze set-up vrij veel uit uitlaat, warm en koud)


ik zou graag een paar dingen willen weten
- waarom liep mijn brommer zonder contact met bougiedop
- hoe moet ik hem goed afstellen aangezien de ori sproeier er al in zit i.c.m. een andere uitlaat


(verder weet ik proma+hm166 is geen perfecte combinatie aangezien het hoog en laagtoerig is maar het trok wel beter op als de hm166 uitlaat en vind het ook wel een leuk geluidje hebben )

gr Thijs
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

JB1 23-5-2010 20:59 Print reply

Posts: 14881
Dan is er detonatie in je cilinder.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
TECstar 23-5-2010 21:00 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Dan is er detonatie in je cilinder.


jah dacht er al aan, maar vind het heel apart aangezien cil+kop hm166 is

dus helemaal std is er dan detonatie?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
rik hulkenberg 23-5-2010 21:01 Print reply

Posts: 10029
detonatie

de cilinder word veelste heet kan komen door verkeerd afgestelde ontsteking,te kleine sproeier of door euro 95maar dat lijkt mij bij deze niet het geval

mb's roken over het algemeen vrij erg.
met die van mij zet ik ook de hele tuin blank.

je sproeier is voor die uitlaat ook veelste klein zet er maar snel een 75 of 80 in

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-5-2010 om 21:01 uur.
 
TECstar 23-5-2010 21:03 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
detonatie

de cilinder word veelste heet kan komen door verkeerd afgestelde ontsteking,te kleine sproeier of door euro 95maar dat lijkt mij bij deze niet het geval

mb's roken over het algemeen vrij erg.
met die van mij zet ik ook de hele tuin blank.

je sproeier is voor die uitlaat ook veelste klein zet er maar snel een 75 of 80 in

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-5-2010 om 21:01 uur.


cil was niet veelste heet lijkt me, aangezien ik nog geen 5-10 min aan het afstellen was
(en naar school rijden is ong 15-20 min)

en alstie heel erg rookt dan is de sproeier niet te klein heb ik over het algemeen altijd begrepen?

zat ook geen euro95 in, maar mengsmering van de pomp

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 23-5-2010 om 21:04 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
rik hulkenberg 23-5-2010 21:06 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


cil was niet veelste heet lijkt me, aangezien ik nog geen 5-10 min aan het afstellen was
(en naar school rijden is ong 15-20 min)

en alstie heel erg rookt dan is de sproeier niet te klein heb ik over het algemeen altijd begrepen?

zat ook geen euro95 in, maar mengsmering van de pomp

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 23-5-2010 om 21:04 uur.

volgens mij is die mengsmeer van de pomp rotzooi, rij er zelf ook mee omdat het makkelijk is
op de rook moet je gewoon niet letten
dus zet er maar een grotere sproeier in begin maar rond de 80

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-5-2010 om 21:07 uur.
 
TECstar 23-5-2010 21:11 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

volgens mij is die mengsmeer van de pomp rotzooi, rij er zelf ook mee omdat het makkelijk is
op de rook moet je gewoon niet letten
dus zet er maar een grotere sproeier in begin maar rond de 80

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 23-5-2010 om 21:07 uur.


zal het doen morgen

maar lijkt me verstandig om ff cilkop eraf te trekken en te kijken naar schade?

wat kan ik verder doen om detonatie te voorkomen in de toekomst?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
rik hulkenberg 23-5-2010 21:13 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


zal het doen morgen

maar lijkt me verstandig om ff cilkop eraf te trekken en te kijken naar schade?

wat kan ik verder doen om detonatie te voorkomen in de toekomst?

kan geen kwaad lijkt me
hoe heb je hem uit eindelijk uitgekregen?

voorkomen kan je door, dingen niet te doen waardoor het word veroorzaakt
 
JB1 23-5-2010 21:17 Print reply

Posts: 14881
Probeer een andere hittegraad bougie, welke heb je nu?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
BenjaminDG 23-5-2010 21:55 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

kan geen kwaad lijkt me
hoe heb je hem uit eindelijk uitgekregen?

voorkomen kan je door, dingen niet te doen waardoor het word veroorzaakt


Hand op uitlaat houden, dan zal hij ommeduur wel versmoren door de uitlaatgassen
 
Vlaanderen vrij!
Makrolon 23-5-2010 21:56 Print reply

Posts: 6733
koppeling laten schieten in de 2
 
KTM 525 EXC Supermoto
kpotmake 23-5-2010 23:16 Print reply

Posts: 3065
benzinetank leegdrinken met een rietje
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
TECstar 24-5-2010 3:17 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
koppeling laten schieten in de 2

zo heb ik hem uiteindelijk uit gekregen, maar blijft het gaat vinden detonator bij een STD mb :-/

@jb1
hittegraad 8, dan moet het wel goed zitten lijkt me want 7 is std dacht ik?

 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Niek de Wildt 24-5-2010 3:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

zo heb ik hem uiteindelijk uit gekregen, maar blijft het gaat vinden detonator bij een STD mb :-/

@jb1
hittegraad 8, dan moet het wel goed zitten lijkt me want 7 is std dacht ik?



Nee, dat denk je verkeerd, doe er een hittegraad 7 in, maak je cilinder/zuiger enz en alles schoon en monteer het op juiste wijze.
Dan afstellen op de juiste wijze.
Dat gebeun wat jij beschrijft van compleet ingedraaide stationairschroef en luchtschroef betekend dat we je niet verder kunnen helpen met het stellen van een diagnose totdat de "mongolenbeunhaasfactor" uit het plaatje is verwijderd

 
TECstar 24-5-2010 13:49 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Dat gebeun wat jij beschrijft van compleet ingedraaide stationairschroef en luchtschroef betekend dat we je niet verder kunnen helpen met het stellen van een diagnose totdat de "mongolenbeunhaasfactor" uit het plaatje is verwijderd



Wat stel je dat toch leuk zo
Maar zal nog eens uitleggen hoe ik heb geredeneerd tijdens het afstellen.

100% std met std, maar heel veel rook = te grote sproeier? (top van 43 en trok vrij langzaam op ook)
Dus ik dacht ik kijk wat hij doet met ander uitlaatje eronder.

Nog steeds rookte hij veel (wel al een enorm stuk minder)
dus ik nam aan: sproeier iig niet te klein ..
Altijd als ik iets verander draai ik mn stationair schroef iets verder in als normaal, dan krijg je hem makkelijker aan ondervind ik altijd.
Dus toen klein beetje carb afgestelt, maar met luchtschroef en stationair compleet in reed hij het lekkerst en had klein beetje haast dus maar gewoon goed doorgereden zo.
Heeft een week lang goed gelopen tot ik dit probleem kreeg, toen dacht ik ik ga nog maar eens naar mn carb afstelling kijken.

Dus ik begon met luchtschroef uitdraaien voor meer lucht, in zn vrij pakte hij makkelijker zijn toeren maar in zn versnelling niet
en kwam al vrij snel weer bij de status van 2 ingedraaide schroeven...

Maar vlak voordat ik hem maar weer wilde terugzetten zoals hij was en hem mn tuin in wilde rijden wilde ik even de standaard afstelling doen.
Dus luchtschroef 1,5 slag uitgedraaid en hem stationair laten lopen dmv stationair schroef uitdraaien (liet hem rond de 3k toeren stationair lopen, waarbij de 3k op gevoel is aangezien een mt blok geen toerenteller aansluiting heeft ).
Maar ik dus weer kijken wat hij zou doen, nog even gewacht om te kijken of hij niet ineens uitviel ofzo... En net toen ik wilde wegrijden om mn afstelling te testen BAM!... toen kreeg ik dattie ineens hoog in toeren schoot en ging detoneren

Nu weet ik van mezelf dat ik niet het grootste afstelwonder ben die er bestaat, maar waar doe ik nou iets fout in mijn aannames van het hierboven beschreven verhaal?


edit: even wat interpunctie toegevoegd
Quote:
[...]


Nee, dat denk je verkeerd, doe er een hittegraad 7 in, maak je cilinder/zuiger enz en alles schoon en monteer het op juiste wijze.
Dan afstellen op de juiste wijze.

fietsemaker had trouwens een boek waarin brommers staan met bijbehorende hittegraad bougie enzo
en hittegraad 8 is std stond daar

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 24-5-2010 om 13:54 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
kpotmake 25-5-2010 7:53 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


Wat stel je dat toch leuk zo
Maar zal nog eens uitleggen hoe ik heb geredeneerd tijdens het afstellen.

100% std met std, maar heel veel rook = te grote sproeier? (top van 43 en trok vrij langzaam op ook)
Dus ik dacht ik kijk wat hij doet met ander uitlaatje eronder.

Nog steeds rookte hij veel (wel al een enorm stuk minder)
dus ik nam aan: sproeier iig niet te klein ..
Altijd als ik iets verander draai ik mn stationair schroef iets verder in als normaal, dan krijg je hem makkelijker aan ondervind ik altijd.
Dus toen klein beetje carb afgestelt, maar met luchtschroef en stationair compleet in reed hij het lekkerst en had klein beetje haast dus maar gewoon goed doorgereden zo.
Heeft een week lang goed gelopen tot ik dit probleem kreeg, toen dacht ik ik ga nog maar eens naar mn carb afstelling kijken.

Dus ik begon met luchtschroef uitdraaien voor meer lucht, in zn vrij pakte hij makkelijker zijn toeren maar in zn versnelling niet
en kwam al vrij snel weer bij de status van 2 ingedraaide schroeven...

Maar vlak voordat ik hem maar weer wilde terugzetten zoals hij was en hem mn tuin in wilde rijden wilde ik even de standaard afstelling doen.
Dus luchtschroef 1,5 slag uitgedraaid en hem stationair laten lopen dmv stationair schroef uitdraaien (liet hem rond de 3k toeren stationair lopen, waarbij de 3k op gevoel is aangezien een mt blok geen toerenteller aansluiting heeft ).
Maar ik dus weer kijken wat hij zou doen, nog even gewacht om te kijken of hij niet ineens uitviel ofzo... En net toen ik wilde wegrijden om mn afstelling te testen BAM!... toen kreeg ik dattie ineens hoog in toeren schoot en ging detoneren

Nu weet ik van mezelf dat ik niet het grootste afstelwonder ben die er bestaat, maar waar doe ik nou iets fout in mijn aannames van het hierboven beschreven verhaal?


edit: even wat interpunctie toegevoegd
[...]

fietsemaker had trouwens een boek waarin brommers staan met bijbehorende hittegraad bougie enzo
en hittegraad 8 is std stond daar

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 24-5-2010 om 13:54 uur.

dan doe je er 8 in

en veel roken wil niet zeggen dat je sproeier per definitie groot genoeg is

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 25-5-2010 om 7:54 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 4511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved