Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Spanningsregelaar mh rx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #61705 - Spanningsregelaar mh rx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mh patrick 22-5-2010 23:49 Print topicpost

Posts: 31
Ik heb een probleem met mijn knipperlichten van mijn brommer, ze doen het niet meer, als ik ze aanzet gaa het lichtje op mijn dashboard ook niet branden. Als ik mijn handvat openmaak en ik zet stroom op de contactjes daar dan gaat het licht branden en niet knipperen. Dit zou dus betekenen dat mijn knipperlichtautomaat stuk is en dat deze nog voor het handvat zit. Nu heb ik op internet gelezen dat die knipperlichtautomaat in mijn spanningregelaar zit. Deze stuurt dus al knipperstroom naar mijn handvat. Dit zou dus betekenen dat m'n spanningsregelaar stuk is... Klopt dit verhaal een beetje en als mijn spanningsregelaar stuk is weet iemand dan waar ik deze goedkoop kan kringen??

Mvg Patrick
 

popiv 23-5-2010 8:23 Print reply

Posts: 593
bijna,

er zit ook nog ergens in r.a.w. circuit een klein blokje waar drie kabeltjes aan verbonden zijn. Waarschijnlijker dat deze kapot is of dat er gewoon een kabeltje loszit dan dat je spanningsregelaar stuk is.

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 23-5-2010 om 16:57 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Saknet 23-5-2010 8:34 Print reply

Posts: 10355
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/584

http://www.brommer-f.../u566/1094053593.jpg

nr 19 vervangen of aansluiting controleren
en bijbehorende draden doormeten natuurlijk met een multimeter en de beruchte ohm instelling (weerstand)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-5-2010 om 8:36 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Mh patrick 23-5-2010 11:02 Print reply

Posts: 31
Ik heb gekeken of de relais stuk is, maar dat is niet zo... De relais is er alleen zodat je rechter knipperlicht niet gaat branden als je je linker aanzet omdat het terug loopt via je dashboard lampje. Ik weet bijna zeker dat mijn spanningsregelaar stuk is, want volgens mij laat hij me accu ook niet meer op.

Patrick
 
Saknet 23-5-2010 11:05 Print reply

Posts: 10355
schaf een multimeter aan en meet het voltage van je accu. indien deze te laag is laad hij indd niet meer op (accu stuk), en werkt je relais ook niet meer naar behoren.

overigens dat relais zorgt dat je knipperlichten knipperen. zonder relais gaat gewoon links branden (Zonder knipperen) indien je links aanzet, en rechts gaat dan dus niet aan.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 23-5-2010 om 11:05 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Mh patrick 23-5-2010 12:05 Print reply

Posts: 31
Mijn accu is helemaal vol, maar ik heb op andere fora gelezen dat dit waarschijnlijk de clignoteur is. Deze zit in de spanningregelaar, en daarom denk ik dat deze stuk is. Het kan natuurlijk ook gwn zijn dat er corosie in de aansluiting zit... Dat zat ook in andere stekkers toen ik hem kocht...

De relais dat zijn gwn 2 spoeltjes en een stekkertje dat ervoor zorgt dat de stoom niet via het dashboard lichtje de andere kabel inloopt en dat het andere lucht ook gaat branden... Ik heb een multimeter, en er zit nu iets van tussen de 11-13 volt in m'n accu.
 
popiv 23-5-2010 16:53 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mh patrick
Mijn accu is helemaal vol, maar ik heb op andere fora gelezen dat dit waarschijnlijk de clignoteur is. Deze zit in de spanningregelaar, en daarom denk ik dat deze stuk is. Het kan natuurlijk ook gwn zijn dat er corosie in de aansluiting zit... Dat zat ook in andere stekkers toen ik hem kocht...

De relais dat zijn gwn 2 spoeltjes en een stekkertje dat ervoor zorgt dat de stoom niet via het dashboard lichtje de andere kabel inloopt en dat het andere lucht ook gaat branden... Ik heb een multimeter, en er zit nu iets van tussen de 11-13 volt in m'n accu.


als je een beeje had doorgezocht had je gevonden dat clignoteur en knipperlichtrelais hetzelfde is beunhaas...

en dat is dus dat losse blokje...

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 23-5-2010 om 16:53 uur.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Mh patrick 23-5-2010 23:04 Print reply

Posts: 31
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
[...]


als je een beeje had doorgezocht had je gevonden dat clignoteur en knipperlichtrelais hetzelfde is beunhaas...

en dat is dus dat losse blokje...

Dit bericht is gewijzigd door popiv op 23-5-2010 om 16:53 uur.


als jij een beetje had doorgezocht dan had je gevonden dat de clignoteur in de spanningsregelaar zit en dat het dus niet dat losse blokje is beunhaas!!!!!
en ik zal ff zeggen wat er in dat blokje uitkomt:
een bruine draad naar het dashboard
een wit rode draad voor het rechter knipperlicht
een wit blauwe draad voor het linker knipperlicht
dit kan dus niet met de clignoteur te maken hebben!!! Dit zorgt ervoor dat de stroom niet via het dashboardlamphe naar de andere kant loopt!!!!
Dus jij bent hier de beunhaas en denk dus voortaan eerst ff na voordat je iets neerzet.
 
popiv 24-5-2010 1:01 Print reply

Posts: 593
waarom stel je dan een vraag als je zelf het antwoord al weet vriend?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Saknet 24-5-2010 4:16 Print reply

Posts: 10355
je ziet op de tekenign duidelijk dat het niet zo is dat er 3 draden vanaf het relais naar je 2 knippers en 1 naar je dashboard loopt. leuke theorie maar dat is onmogelijk.

11 volt is te weinig, minstens 12,4 max 14,2 oid.

relais zit misschien in sp reg maar is gewoon een los relais in 1 en dezelfde behuizing, wat ze bij MH express niet egwoon universeel hebben gemaakt om meer winst te knnen maken op vervangingsdelen, zodat mensen goeie sp regelaars weg kunnen mieteren als er een relais stuk is en vice versa.

losse kastje waar jij het over hebt met die 3 draden is geen relais daar zitten enkel 2 diodes in. daar ligt dit probleem zowiezo niet aan.


dus. klikt je relais (spannings regelaar) nog wel? dan kan je relais alsnog stuk zijn. komt niet vaak voor met relais maar bewegende delen = slijtage.

heb je misschien knipperlicht lampjes vervangen en er van een ander wattage danwel voltage ingezet? = ook fail


ohw maar de boel brand helemaal niet meer. dan moet je gewoon de draad vanaf je schakelaar volgens naar je relais naar je accu en overal meten op weerstand tussen dan merk je vanzelf waar het probleem zit.

serieus, je multimeter heeft 100% de oplossing voor jou probleem.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2010 om 4:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Mh patrick 28-5-2010 17:24 Print reply

Posts: 31
Ik heb een nieuwe spanningsregelaar gekocht en alles doet het weer...
maandag praktijk examen en dab lkkr rijden
bedankt voor jullie hulp.

 

Dit topic is 3460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved