ik heb laast van en suzuki tsx blokolie vervange hep er gewoone 10w40 in gedaan bij esso gekocht maar dat was voor en auto hij wou vanuit stillstand in ze 1 niet meer naar neutraal schakelen en na langere tijd viel die ook uit langsaam dus. heb ik alle olie afgetapt en der goede olie ingedaan maar voor dat ik met olie ging klote liep me tsx nog super goed. nu stotterd ie en de toeren kom heellangsaam om hoog en trek ook heel langsaam op en rook als en gek. topspeed was eerst 60 -70 en nu 25-30
setup is..
50cc snel
12mm cabrateur
gianelli uitlaat
sproeier 68
brandstof euro 95
de olie voor de auto is niet bedoelt voor een natte koppeling dus conclusie nu plakken je koppelingsplaten aan elkaar.
dat wordt koppelingsplaten demoteren en schoonmaken!
ook best een paar keer je olie sneller vervangen om alle restante van de auto-olie er uit te krijgen
Dit bericht is gewijzigd door koenhendrickx op 22-5-2010 om 19:10 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: koenhendrickx
de olie voor de auto is niet bedoelt voor een natte koppeling dus conclusie nu plakken je koppelingsplaten aan elkaar.
dat wordt koppelingsplaten demoteren en schoonmaken!
ook best een paar keer je olie sneller vervangen om alle restante van de auto-olie er uit te krijgen
Dit bericht is gewijzigd door koenhendrickx op 22-5-2010 om 19:10 uur.
volgens mij hoeft dat niet want hij schakelt nu weer goed
hep er 850 ml ingedaan staat op het blok en in de handleiding:p
850 ml is goed ja. en ik rijd ook met 5w40 auto olie. en nooit problemen. maar ik zei op msn ook al dat het de keerring was omdat er al niet veel olie in het blok zat en met nieuwe en goede hoeveelheid olie dan komt het ook bij de keerring en als die lekt dan komt het blok olie in het carter en dan begint ie te stotteren en roken
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
850 ml is goed ja. en ik rijd ook met 5w40 auto olie. en nooit problemen. maar ik zei op msn ook al dat het de keerring was omdat er al niet veel olie in het blok zat en met nieuwe en goede hoeveelheid olie dan komt het ook bij de keerring en als die lekt dan komt het blok olie in het carter en dan begint ie te stotteren en roken
ik vind et wel raar hoor keerringe horen niet zomaar lekte gaan
Tijd voor nieuwe keerringen dus.
Maar hoeveel oude olie kwam eruit?
want miss heeft hij daar ook wel een hele hoop van verstookt en daarom liep hij dan wel weer aardig maar zat er miss te weinig olie dan inzat.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Dt50-Crosser
Tijd voor nieuwe keerringen dus.
Maar hoeveel oude olie kwam eruit?
want miss heeft hij daar ook wel een hele hoop van verstookt en daarom liep hij dan wel weer aardig maar zat er miss te weinig olie dan inzat.